Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Системний характер формування інтелігентності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр СеменовичПоказано, що інтелігентність відіграє важливу роль у забезпеченні нормального функціонування і розвитку соціуму, у здійсненні науково-технічного та соціального прогресу, становленні сприятливих міжособистісних взаємовідносин та формуванні й дотриманні духовно-культурних основ суспільної життєдіяльності. Уточнено сенс і структуру феномену інтелігентності. У зв'язку з істотною складністю й суперечливістю цього феномену обґрунтовано необхідність системного підходу до формування і розвитку інтелігентності. Доведено, що саме системність допомагає визначити можливості, умови та обмеження, характерні для процесів формування і розвитку інтелігентності. Узагальнено структуру інтелігентності, яка охоплює високий професіоналізм інтелігента, його моральність, порядність та відповідальність, ціннісне сприйняття своєї професії та гуманістичну систему життєвих цілей і цінностей.Документ Акмеологічні аспекти розвитку інтелігентності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичПоказано, що зростання питомої ваги розумової праці та її творчого характеру посилює потреби суспільства в розвитку інтелігентності фахівців. Водночас змінюються вимоги до змісту феномену інтелігентності, зокрема як системного поєднання професіоналізму та загальної і професійної культури інтелігента та його професійно і соціально значущих особистісних рис і якостей. У статті розкрито систему прямих і зворотних взаємозв’язків інтелігентності з акме людини як найвищим рівнем її життєвих досягнень, зокрема це стосується як професійної компетентності, так і особистісної самореалізації. Обґрунтовано необхідність розробки і цілеспрямованого використання інноваційних педагогічних технологій, орієнтованих на формування у студентів прагнення ставати справжніми інтелігентами і оволодівати найвищим рівнем професіоналізму.