Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Особливості формування лідерських якостей у майбутніх психологів у закладах вищої освіти: аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній ВадимовичУ статті розкрито підходи зарубіжних і вітчизняних дослідників до визначення понять "лідерства", "лідер", "лідерські якості". З'ясовано, що у науковців немає єдиної точки зору на проблему лідерства, що проблема лідерства у різних теоріях і наукових школах розглядається по-різному (в теорії особистісних якостей, у концепціях організаційного поводження, в ситуаційній теорії лідерства та ін.). Наведено перелік лідерських якостей, з якими погоджується більшість дослідників: відповідальність, ініціативність, висока самооцінка, здатність адаптуватись, мотивація, обізнаність, свідомість, здатність вирішувати проблеми різного ступеня важкості, високий рівень інтелекту. За допомогою аналізу напрацювань змісту праць зарубіжних і вітчизняних дослідників визначено лідерські якості, які притаманні майбутнім психологам: відповідальність, ініціативність, активність, комунікативність, сміливість, розумний ризик, розвинений інтелект, прагнення до постійного навчання та самовдосконалення, адаптація до змін, чесність, впевненість у собі, оптимізм та надійність. Підкреслено важливість формування лідерських якостей у майбутніх психологів під час навчання у закладах вищої освіти та цілеспрямована робота педагогів-лідерів у цьому процесі.Документ Основні особливості підготовки експерта та лідера дистанційного курсу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кухаренко, Володимир МиколайовичРозглянуто теоретичні засади підготовки експертів та лідерів дистанційного навчання з метою удосконалення програми підготовки експертів, що мають досвід розробки дистанційних курсів, проведення дистанційних занять, навички куратора змісту. Описано основні навички, які мають бути сформовані у експерта та лідера, надаються типові помилки розробників дистанційного курсу. Показано практичний бік, коли підготовка експертів та лідерів відбувається у дистанційному курсі "Експертиза дистанційного курсу", який орієнтований на досвідчених розробників дистанційних курсів та адміністраторів систем дистанційного навчання організацій. Розкрито основні завдання навчання слухачів, зокрема вони аналізували мету навчання за таксономією Блума та її досяжність, складність тексту та його оформлення, навчальну діяльність, якість тестів, систему оцінювання та інші елементи, тобто якість навчання. У пілотному навчанні результатом був звіт слухача про проведену експертизу дистанційного курсу та аналіз цієї роботи. Звертається особлива увага на підготовку експертів-лідерів та вимірювання їх компетенцій.Документ Алгоритм розвитку лідерських якостей у майбутніх фахівців технічного профілю у Національному Технічному Університеті "Харківcький Політехнічний Інститут"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ публікації висвітлено результати дослідження розвитку лідерських якостей під час професійної підготовки студентів технічного закладу вищої освіти. Особлива увага приділена розвитку особистості майбутнього лідера. Висвітлено результати педагогічного експерименту на основі проведених методик: методу соціометричних вимірювань, багатофакторного опитувальника Кеттела, тесту "Особистісний диференціал". За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено основні лідерські якості студентів. Доведено важливість обов'язкового вивчення лідерських дисциплін у технічному закладі вищої освіти. Розроблено та апробовано в процесі формувального експерименту програму розвитку лідерських якостей студентів технічного університету. Результати контрольного експерименту довели ефективність застосування програми розвитку лідерського потенціалу в освітньому процесі під час професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю.Документ Проблемно-орієнтоване навчання та його роль у процесі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів у технічних університетах України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Лапузіна, Олена МиколаївнаСтаттю присвячено проблемі підготовки майбутніх лідерів професіоналів різних спеціальностей як організаторів науково–технічного й соціального відродження України. У ході дослідження встановлено, що організацію підготовки таких лідерів доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю, що є особливо важливим в умовах агресії Росії проти України. Аналіз літературних джерел довів, що ключові проблеми сучасного соціального прогресу пов'язані з лідерством, конкурентними стратегіями, творчим підходом до викладання у вищій освіті з використанням інноваційних технологій навчання. Проведено експеримент зі застосування технології проблемно-орієнтованого навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців–лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут". У статті представлено низку чинників, які зумовлюють доцільність використання різних форм проблемно-орієнтованого навчання у комплексі з іншими інтерактивними технологіями, щодо вирішення проблеми підвищення якості підготовки лідерів–фахівців різних спеціальностей.Документ Формування лідерського потенціалу інтелігента(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр СеменовичОбґрунтовано значення розвитку лідерських якостей представників різних верств інтелігенції як важливої передумови успішного виконання ними своєї суспільної місії. Показано, що належний лідерський потенціал у поєднанні з високою загальною і професійною культурою інтелігента та його багатим духовним світом істотно підвищує можливості і творчої діяльності інтелігента, і з його впливу на розвиток духовності й культури широких верств населення. Проаналізовано сенс понять “інтелігентність лідера” та “лідерство інтелігента”, розкрито їхню роль в процесах суспільного розвитку. Показано цілі, зміст і характер формування рис і якостей лідерства та інтелігентності майбутніх фахівців Розглянуто можливість використання синергетичного ефекту, що виникає в результаті цільового розвитку якостей інтелігентності та лідерства студентів як майбутніх фахівців під час формування їхньої професійної та соціальної компетентності.Документ Розвиток інтелігентності лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.Документ Формування лідерської компетентності майбутніх психологів засобами психоло-педагогічного тренінгу в процесі професійної підготовки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Мартиненко, ЄвгенійВ статті з’ясовано, що формування лідерської компетентності у майбутніх психологів є надзвичайно запитаним. Спираючись на дослідження науковців, було розглянуто сутність понять "лідер", "лідерська компетентність". В дослідженні зазначено, що ефективне формування лідерської компетентності відбувається шляхом набуття індивідуумом успішного лідерського досвіду в моделюючих тренінгових ситуаціях. Для перевірки ефективності психологопедагогічного тренінгу, спрямованого на формування лідерської компетентності майбутніх психологів нами було організовано педагогічний експеримент, констатувальний етап якого проходив осіннього семестру 2021/2022 навчального року "НТУ ХПІ".Документ Гендерні особливості полікомунікативної емпатії студентів-лідерів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія ЄвгенівнаРозглянуто проблему прояву полікомунікативної емпатії у студентів, що характеризуються вираженими лідерськими якостями. Було проаналізовано роль емпатії в становленні лідерського стилю студентів. В ході дослідження було визначено, що емпатія є однією з найбільш важливих рис в структурі особистості сучасного студентського лідера, а її формуванню має приділятися особлива увага в закладах вищої освіти. Емпіричне дослідження лідерських здібностей дозволило визначити, що близько 29% студентів володіють вираженими на високому рівні лідерськими здібностями. Аналіз гендерних особливостей прояву полікомунікативної емпатії студентів-лідерів дозволив визначити, що у дівчат емпатія розвинена краще, ніж у хлопців. В статті наводяться перспективні напрямки розвитку теми дослідження.