Електротехніка і Електромеханіка

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62894

Офіційний сайт http://eie.khpi.edu.ua/

Журнал публікує оригінальні результати досліджень з аналітичного, чисельного та мультифізичного методів моделювання електрофізичних процесів в електротехнічних електромеханічних та електроенергетичних установках та системах, з розробки нових електротехнічних пристроїв і систем з поліпшеними техніко-економічними та екологічними показниками в таких сферах, як: теоретична електротехніка, інженерна електрофізика, техніка сильних електричних та магнітних полів, електричні машини та апарати, електротехнічні комплекси та системи, силова електроніка, електроізоляційна та кабельна техніка, електричний транспорт, електричні станції, мережі і системи, безпека електрообладнання.

Рік заснування: 2002. Періодичність: 6 разів на рік. ISSN 2074-272X (Print), ISSN 2309-3404 (Online).

Новини

Видання включене до Переліку наукових фахових видань України з технічних наук до найвищої категорії «А» згідно Наказу МОН України №1412 від 18.12.2018 р.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальне визначення швидкості просування плазмового лідерного каналу імпульсного іскрового розряду в атмосферному повітрі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Баранов, Михайло Іванович
    Надані результати розрахунково-експериментального визначення усередненої швидкості vL просування плазмового лідерного каналу електричного імпульсного іскрового розряду в довгому повітряному проміжку двоелектродної розрядної системи «вістря-площина» (для двох прикладних випадків при lmin=1,5 м і lmin=3 м), яка випробовує дію стандартного комутаційного аперіодичного імпульсу високої і надвисокої напруги часової форми Tm/Тd≈200 мкс/1990 мкс позитивної полярності. Запропонований метод чисельної оцінки величини vL в даній розрядній системі базується на використанні отриманої емпіричної формули та отриманні осцилограм процесу зрізу застосованих імпульсів над- і високої напруги при електричному пробої в ній довгих повітряних проміжків вказаної мінімальної довжини lmin. На основі запропонованої наближеної розрахункової формули і виконаних за допомогою потужного надвисоковольтного випробувального обладнання сильнострумових експериментів показано, що вказана швидкість vL розповсюдження в атмосферному повітрі переднього фронту позитивного лідера імпульсного іскрового розряду чисельно складає vL≈(1±0,03)ꞏ105 м/с. Отримані розрахунково-експериментальні дані для усередненої швидкості vL просування в повітрі лідерного каналу імпульсного іскрового розряду добре узгоджуються з її прийнятими для грозових іскрових розрядів в атмосферному повітрі чисельними показниками.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок основних теплофізичних, газодинамічних та електроенергетичних параметрів електричного вибуху в газовому середовищі металевого провідника
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Баранов, Михайло Іванович; Буряковський, Сергій Геннадійович; Князєв, Володимир Володимирович
    Надані результати інженерного розрахунку температури Tₘ і тиску Pₘ в плазмовому каналі, часу tex вибуху провідника, активного опору Rc і питомої електропровідності γp плазми каналу, теплової енергії, що вводиться в провідник Wi та виділяється в каналі Wc, і швидкості vmw розповсюдження ударної акустичної хвилі в "металевій плазмі", що утворюється при електричному вибуху (ЕВ) в газовому середовищі металевого провідника під дією великого імпульсного струму. Показано, що при ЕВ в атмосферному повітрі короткого тонкого мідного провідника в розрядному колі високовольтного генератора імпульсних струмів (ГІС) мікросекундного часового діапазону рівні температури Tm, тиску Pm і швидкості vmw в зоні його вибуху можуть досягати чисельних значень Tₘ≈121,6ꞏ10³ К, Pₘ≈14,19ꞏ10⁹ Па і vmw≈4693 м/с. Сформульовані електротехнічні шляхи отримання в розрядному колі ГІС з металевим провідником, який вибухає у газовому середовищі, найбільших значень температури Tₘ, тиску Pₘ і швидкості vmw.