Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62920

Офіційний сайт http://eee.khpi.edu.ua/

Журнал "Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит" створений з метою всебічної підтримки державної політики в галузі енергозбереження, та інформування широких верств населення про нові наукові досслідження, актуальні проблеми та шляхи їх реалізації. Наукові статті журналу відображають дослідження вчених та фахівців в галузі економіки та енергетики направлених на підвищення енергоефективності.

Рік заснування: 2002. Періодичність: 12 раз на рік. ISSN 2313-8890 (Online), ISSN 2218-1849 (Print)

Новини

Журнал включено до категорії Б «Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії» (накази МОН України № 886 від 02.07.2020 та № 1188 від 24.09.2020)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Модель прогнозування обсягу енергетичного ринку за недетермінованих умов
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кирій, Валентина Василівна; Краснощок, Вадим Іванович
    Енергетичний ринок за своєю сутністю є доволі чутливим до кризових явищ, особливо тих, що безпосередньо стосуються населення. Зокрема це твердження пов’язане з компаніями, які займаються постачанням електроенергії фізичним особам і малому чи середньому бізнесу. Поточні наслідки пандемії та загострення військових протистоянь по всьому світу дають зрозуміти, що наразі відбуваються суттєві трансформаційні процеси, як суто технічні, так і економічні. Наприклад, для України це потреба перебудовувати зовнішньоекономічні зв’язки, захищатися від руйнування інфраструктури та враховувати спроможність клієнтів вчасно здійснювати оплату послуг. Аби бізнес, який бере участь у визначених процесах, міг швидко реагувати на виклики сьогодення, в рамках цієї статті було розроблено модель прогнозування обсягу ринку за недетермінованих умов, взявши за основу алгоритми векторної авторегресії та нейронні мережі. В окреслених обставинах найбільш вагомим компонентом запропонованих підходів є стадія передобробки даних, що дозволяє врахувати зовнішній вплив, який характеризує як соціальні зсуви, так і загальні зміни в галузі. Використовуються такі методи: аналітичний та індуктивний – для формування факторів зовнішнього впливу та опису цільових компаній; експертне оцінювання – для визначення найбільш впливових зовнішніх показників; експериментальний, багатокритеріального оцінювання та статистичні методи оброблення часових рядів – для визначення найбільш ефективної авторегресійної моделі. У ході дослідження виявлено, що цей вплив можна розділити на дві складові – профілі поведінки цільової аудиторії та ринкової кон’юнктури. Перший показник включає в себе перетворений текстовий опис клієнтів і середній обсяг витрат на енергетику, а другий – стан світової економіки, рівень монополізації і інвестиційних вкладень, фінансову стабільність компанії та рівень цін на енергоресурси. Окрім вказаного, кожен з профілів містить коригування відносно соціального зсуву. Проведене експериментальне дослідження показало відносну ефективність запропонованого підходу до передобробки даних у поєднанні, як зі згортковими нейронними мережами, так і з векторною авторегресією рухомого середнього. Це дозволяє констатувати доцільність його використання на практиці з можливістю подальшого вдосконалення із застосуванням більш складних сімейств алгоритмів.