Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62920
Офіційний сайт http://eee.khpi.edu.ua/
Журнал "Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит" створений з метою всебічної підтримки державної політики в галузі енергозбереження, та інформування широких верств населення про нові наукові досслідження, актуальні проблеми та шляхи їх реалізації. Наукові статті журналу відображають дослідження вчених та фахівців в галузі економіки та енергетики направлених на підвищення енергоефективності.
Рік заснування: 2002. Періодичність: 12 раз на рік. ISSN 2313-8890 (Online), ISSN 2218-1849 (Print)
Новини
Журнал включено до категорії Б «Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії» (накази МОН України № 886 від 02.07.2020 та № 1188 від 24.09.2020)
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Розширення можливостей використання систем акумулювання та генерації енергії з відновлюваними джерелами для енергозабезпечення інфраструктурних об'єктів залізниці(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шведчикова, І. О.; Магалашвілі, Н. Д.У статті проаналізовано варіанти впровадження систем відновлюваних джерел та накопичення енергії на залізничній інфраструктурі та рухомому складі. Зазначено, що енергетичний сектор залізничної інфраструктури України, як і деяких європейських країн, не диверсифікований за джерелами енергії, а використання відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) обмежене. Розглянуто можливість використання гібридних систем з фотоелектричними батареями та вітрогенератором для забезпечення потреб в електроенергії інфраструктурного об’єкту залізниці. Запропонована концепція регульованого залізничного переїзду, що працює на відновлюваних джерелах енергії (ВДЕ), у поєднанні з електричними транспортними засобами (електричний велосипед та електродрезина), що дозволить забезпечити балансування гібридної системи електроживлення, зберігання надлишкової енергії ВДЕ та виробництво додаткової енергії по мірі необхідності. У відповідності до запропонованої концепції визначено можливі сценарії функціонування навантаження залізничного переїзду. Проведено оцінку споживання електроенергії та визначено типовий графік навантаження залізничного переїзду.Документ Розробка електрохімічного накопичувача електричної енергії для роботи в промислових електричних мережах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Яковенко, Іван СергійовичОбґрунтовано доцільність розробки для сучасних промислових електричних мереж системи накопичення енергії, що передбачає застосування електрохімічних накопичувачів. Переваги такої системи накопичення полягають в можливості їх виготовлення виробниками, розташованими на території України, що також забезпечать конкуренцію світовим виробникам продукції з накопичувачів, забезпечить важелі для розвитку вітчизняної економіки, а також дозволить зменшити вартість впровадження таких систем накопичення енергії в електричні мережі. Представлені результати розробки електрохімічного накопичувача енергії для живлення споживачів промислових електричних мереж, які застосовуються для підприємств і виконуються із застосуванням центральних понижуючих підстанцій та декількох цехових трансформаторних підстанцій. Виконаний аналіз вимог щодо живлення споживачів промислового підприємства дозволив сформулювати основні технічні характеристики накопичувача електричної енергії для забезпечення надійної роботи підприємства в разі порушення централізованого електропостачання. Обґрунтовано тип та основні складові накопичувача, проведений розрахунок основних параметрів накопичувача енергії, а також визначені його габарити. Виконаний аналіз показників функціонування досліджуваної електричної мережі промислового підприємства в характерних сталих режимах роботи при використанні розробленого електрохімічного накопичувача електричної енергії. Доведено, що застосування розробленого накопичувача електричної енергії дозволить підвищити надійність живлення споживачів, забезпечуючи постачання електричної енергії для технологічного процесу підприємства протягом робочої зміни, що є дуже важливим заходом при можливості порушення електропостачання в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій. Перспективним є також використання запропонованого накопичувача електричної енергії у поєднанні з джерелами розподіленої генерації, які досить поширюються для досліджуваних промислових електричних мереж.Документ Сучасні тенденції на світовому ринку нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2011) Сохацька, О. М.; Стрельбіцька, Н. Є.На основі досліджень провідних міжнародних аналітичних організацій, а саме REN-21, Міжнародної енергетичної агенції, Ernst & Young, Deloitte та KPMG в статті проведено аналіз сучасних тенденцій на світовому ринку нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії.Документ Стратегія розвитку енергосистеми україни та місце в ній малих модульних реакторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Лазуренко, Олександр Павлович; Чалий, Олексій ОлексійовичВ роботі приведена характеристика малих модульних реакторів (SMR), їх відмінностей від існуючих АЕС і особливостей застосування в сучасних гібридних електроенергетичних системах в комбінації з відновлюваними джерелами енергії та накопичувачами електроенергії Nuclear Renewable Hybrid Energy System (NRHES), їх переваги та проблеми використання в майбутній енергосистемі України. Розглянуті перспективи співробітництва в цій сфері з компаніями Сполучених Штатів Америки. Малі модульні реактори SMR підходять для електричних систем різних потужностей, їх модульна система дає гнучкість і швидкість у побудові, зменшують потреби в капіталовкладеннях і полегшують вимоги до фінансування. Менший розмір і різноманітність реакторів також може означати, що їх можна будувати в місцях, традиційно не придатних для великих АЕС, і, що важливо, поблизу енергоємних виробництв або віддалених населених пунктів, тобто як елементи розподіленої генерації. Вони можуть забезпечити надійне постачання не тільки електроенергії, а й і тепла. SMR також можуть бути розгорнуті на вугільних ТЕС, що виходять з експлуатації. Використання переваг існуючої інфраструктури, включаючи електророзподільні установки та турбіни вугільних електростанцій, могло б зменшити витрати на будівництво SMR та уникнути необхідності додавання нових ліній електропередачі з цих об’єктів. Розкрито проблеми з впровадженням таких мереж. Звернуто увагу на підвищену складність системи в зв'язку з застосуванням різних джерел генерації та процесів розподілення та споживання електроенергії. Наведено основні технічні характеристики, особливостей конструкції реактора, будівлі станції, систем безпеки та систем керування. За результатами дослідження зроблено висновок, що SMR мають значні переваги для використання в сучасних мережах, завдяки своїй модульній конструкції та модульному розгортанню, щоб задовольнити різноманітні вимоги до зміни та масштабування потужності.