2023

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63222

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання ресурсу гальмівних механізмів легкових автомобілів за відносним зносом їх фрикційних поверхонь
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Назаров, Олександр Іванович; Кривошапов, Сергій Іванович; Сергієнко, Микола Єгорович; Павлова, Наталія Миколаївна; Іванченко, Євген Іванович; Кулай, Володимир Павлович
    В роботі розглядається процес зношування фрикційних поверхонь дискових гальм з урахуванням їх конструктивних параметрів, коефіцієнта зносостійкості матеріалів, початкової швидкості гальмування автомобіля, величини пробігу та його гальмівного шляху за цей період, за якими проводиться оцінка ресурсу гальмівних механізмів. Для цього використано системний підхід, раціональне поєднання експериментальних досліджень та аналізу відомих теоретичних наукових результатів І.В. Крагельського з теорії тертя й зношування. Відомо, що для оцінки ресурсу гальмівних механізмів автотранспорту важливо встановити величину допустимого зношування поверхонь тертя, що утворюють фрикційний контакт. Авторами встановлено закономірність зміни зносу поверхонь тертя дискових гальмівних механізмів від радіуса тертя, кінематичного радіуса кочення колеса, величини приводного тиску і гальмівного шляху автомобіля. Важливим для оцінки ресурсу гальмівних механізмів легкових автомобілів, що знаходяться в експлуатації, є встановлення допустимого відносного зносу окремих деталей і спряжень гальмівних механізмів. Оскільки найбільш відповідальна частина гальмівної системи автомобіля, якою є гальмівний механізм, працює в різних умовах зношування, то встановлення відносного зносу спряжених деталей, що утворюють тертя, в залежності від зміни його геометричних параметрів і режимів роботи під час експлуатації є актуальною задачею. Надано прогнозну оцінку ресурсу гальмівних механізмів передньої та задньої осей легкових автомобілів, яку пропонується проводити за показником відносного зносу поверхонь тертя. Показано на прикладі легкових автомобілів Chevrolet Aveo, що відносний знос гальм передньої осі є максимальним та коливається в межах 22,5-26,1%, тоді, як відносний знос гальм задньої осі становить 21,0–22,5%. Ресурс гальмівного диску більший за ресурс фрикційної накладки у 4,44 рази, тоді, як для задньої осі цей показник становить 4,76.
  • Ескіз
    Документ
    Using OBD-2 technology for vehicle diagnostic and using it in the information system
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Rybitskyi, Oleksandr Maksymovych; Golian, Vira Volodymyrivna; Golian, Nataliia Viktorivna; Dudar, Zoia Volodymyrivna; Kalynychenko, Olga Viktorivna; Nikitin, Dmytro Mykhailovych
    This article considers the research of OBD-2 technology for interaction with on-board vehicle systems, the creation of a unified system that can work with different makes and models of cars. The history of OBD-2 technology, its development, existing standards and their implementation in modern cars is described. Basic diagnostic functions are described, with which you can get information about the car, as well as perform its settings and send various commands to it. In addition, the hardware part of the scanner, its technical features, nuances of interaction with it and the purpose of each of its pins are considered. Also reviewed couple models of scanners that can be used to develop this system. Conclusions are drawn on the practicability of their use, taking into account their capabilities. Existing software analogues, their main functions, advantages and disadvantages are considered. The general concept of interaction with the car via OBD-2, the interaction algorithm and step-by -step analysis of the interaction between the scanner and the car are also considered. The software part of the interaction between the car and the scanner, special codes used to send requests and responses, their further analysis and interpretation in a human-friendly form are considered. The possibilities for the unification of these codes for different car manufacturers and the common code base to create a universal system that will be suitable for different cars from different car manufacturers are highlighted. A model of the software system is proposed, which can embody a large set of useful functions for any motorist and will be compatible with a large number of modern cars equipped with universal diagnostic tools, while using an affordable scanner model without the use of expensive professional equipment.
  • Ескіз
    Документ
    Асиметричне роздавання трубних перехідників автомобілів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Пузир, Руслан Григорович; Аргат, Роман Григорович; Климов, Едуард Сергійович; Черненко, Сергій Михайлович; Черниш, Андрій Анатолійович; Сіра, Юлія Борисівна; Гайков, Роман Миколайович
    Показано, що відповідальними деталями кожного транспортного засобу є трубчасті сполучні магістралі, що входять до гальмівної, паливної та вихлопної системи автомобілів. До цих трубопроводів пред'являються високі вимоги щодо надійності, вібростійкості, міцності, корозійної стійкості та довговічності. Дані деталі використовуються у ролі розширювачів і сполучних елементів при переході від меншого діаметра трубопроводу до більшого. У роботі представлені дослідження операції роздавання кінця трубної заготовки жорстким пуансоном. У процесі роздавання діючі тангенціальні напруження призводять до зменшення товщини крайової ділянки заготовки. Це тягне за собою зменшення надійності цієї ділянки в процесі експлуатації і зниження її ремонтопридатності та корозійної стійкості. Також, для забезпечення герметичності трубних з’єднань на вказаних ділянках заготовок нарізають різьбу або зварюють ці зони між собою. Тому важливою конструктивною особливістю трубчастих дифузорів є однакова товщина стінки по всьому перетину напівфабрикату. Для вирішення завдання збільшення товщини напівфабрикату після роздавання запропоновано асиметричний інструмент. Завдання вирішували в кінцево-елементній постановці з використанням спеціального комплексу 3D моделювання Simulia Abaqus – student edition. Заготовка труби представлялася як тверде тіло, що деформується, у той час, як пуансон моделювався абсолютно жорстким дискретним об'ємним тілом. Метод побудови для обох моделей – «revolution». За даними кінцево-елементного моделювання роздавання конічним асиметричним інструментом має переваги з точки зору збільшення товщини торцевої зони розтруба труби. Товщина деталі збільшується на 22,5% з товщини 1,77 мм для класичного варіанту роздавання, до 1,82 мм – для роздавання несиметричним інструментом. Для зниження стоншення стінки після роздачі трубної заготовки рекомендується використовувати асиметричний пуансон. Для отримання симетричного розтруба труби необхідно зробити два переходи роздавання з поворотом заготовки або пуансона на 180°.