2019
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/40562
Переглянути
20 результатів
Результати пошуку
Документ Напружено-деформований стан металу при холодному видавлюванні коробчатих виробів з пластичного алюмінію(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Калюжний, Володимир Леонідович; Марчук, Констянтин ЛеонідовичМетодом скінченних елементів створена математична модель та проведений аналіз холодного зворотного видавлювання коробчастого виробу з порожниною 12х12 мм із квадратної заготовки розмірами 20х20х20 мм із пластичного алюмінію Al-2024. Використана пластична зі зміцненням модель металу з врахуванням тертя по Кулону. Встановлені залежність зусилля видавлювання від переміщення пуансона, робота деформації, розподіли питомих зусиль на пуансоні, матриці і виштовхувачі. Виявлений тепловий ефект при холодному формоутворенні та визначена температура здеформованого металу. Встановлений напружено-деформований стан, приведені розподіли компонент напружень і деформацій у здеформованій заготовці. Показані кінцеві форма і розміри виробу. Проведено прогнозування механічних властивостей здеформованого металу у стінках і донній частині виробу. На основі розрахункових даних розроблена конструкція штампу для видавлювання коробчастого виробу на гідравлічному пресі.Документ Моделирование и анализ колебаний корпуса турбины 500 мВт вблизи основной моды вертикальных колебаний(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Красников, Сергей ВасильевичПроведено моделирование системы турбоагрегат-фундамент-основание с паротурбинной установкой мощностью 500 МВт. Для исследования выбрана система с паровой турбиной, которая содержит несколько типовых корпусов. Построены геометрические и расчетные модели. Проведены расчеты вынужденных колебаний наиболее гибких корпусов паровой турбины в диапазоне частот близких к основной моде, которая характеризуется максимальными вертикальными колебаниями. Расчеты и моделирование выполнено методом конечных элементов. Определены места наибольших амплитуд колебаний на внешних стенках корпусов паровой турбины. По результатам расчетов определены причины повышенных вибраций.Документ Пошкоджуваність та руйнування циліндричних твелів ядерних реакторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бреславський, Дмитро Васильович; Сенько, Альона ВолодимирівнаСтаття містить опис методу та алгоритмів розрахунку двовимірних задач повзучості, яка супроводжується накопиченням прихованої пошкоджуваності, та руйнування, процес якого обумовлено зародженням та поширенням макроскопічного дефекту. В основі методу розв’язання задачі є комбінація методу скінченних елементів та методу прогнозу-корекції третього по-рядку для інтегрування за часом. В розрахунках застосовується скінченноелементний комплекс FEM Creep та комп’ютерна програма FEM Creepdamagefracture, яка реалізує процес змінювання сіток та граничних умов задачі згідно з перебігом процесу руйнування. Розглянуто модель твелу ядерного реактору атомних електричних станцій, яка включає паливо та оболонку, виконано моделювання накопичення пошкоджуваності та подальшого руйнування. Чисельними розрахунками встановлено час закінчення прихованого та повного руйнування, для різних моментів часу визначено форму дефекту.Документ Задачі нестаціонарної теплопроводності електропровідних тіл у електромагнітному полі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Альтенбах, Хольм; Науменко, Костянтин; Лавінський, Денис Володимирович; Конкін, Валерій МиколайовичУ статті розглядається аналіз нестаціонарного температурного поля, яке виникає у циліндричному тілі при його індукційному нагріванні за допомогою зовнішнього спірального багатовиткового індуктора. Представлені результати аналітичного розв’язання за допомогою методу перетворення за Лапласом та чисельного розв’язання методом скінчених елементів.Документ Розробка здвоєної лопатки осьового вентилятора із підвищеними аеродинамічними характеристиками(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мартиненко, Володимир Геннадійович; Гриценко, Микита ІгоровичПредставлений комплексний підхід до профілювання вінця лопаток робочого колеса, оцінки аеродинамічних характеристик повітряного потоку, а також статичних і динамічних міцнісних параметрів нової здвоєною лопатки робочого колеса вентиля-тора ВО-21Д на заміну тілесної лопатки, що не відповідає вимогам зміненого опору шахтної мережі. Аеродинамічний аналіз циклічно симетричної скінченно-об'ємної моделі проточної частини вентиляційної установки, що включає в себе робоче колесо, спрямляючий апарат і дифузор, дозволив підтвердити ефективність розроблених профілів здвоєних лопаток робочого колеса вентилятора, а також визначити аеродинамічні навантаження на лопатки. Ці навантаження разом з відцентровими силами від обертання ротора вентиляційної установки були використані для скінченно-елементного аналізу його статичної міцності і відстройки від резонансних режимів, що підтвердило працездатність розробленої конструкції і можливість їй використання на практиці.Документ Моделирование и анализ собственных колебаний системы ТФО с турбиной 500 мВт(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Красников, Сергей ВасильевичПроведен анализ собственных колебаний системы турбоагрегат-фундамент-основание с турбиной мощностью 500 МВт в частотном диапазоне приближенном к частоте колебаний электромагнитной природы от генератора. Объектом исследования является система турбоагрегат-фундамент-основание.. Для исследования выбрана система с паровой турбиной, которая содержит несколько типовых корпусов. Для моделирования и проведения численных расчетных исследований использован метод конечных элементов. Построены геометрические и конечно-элементные модели системы турбоагрегат-фундамент-основание с учетом особенностей взаимодействия гибких корпусов турбины с фундаментом. Проведены расчеты собственных колебаний. Получены собственные частоты и формы колебаний. Полученные результаты дают качественную оценку причин повышенной вибрации отдельных элементов рассматриваемой системы.Документ Формування фланців в тубчастих заготовках в штампах з активною дією сил тертя(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сабол, Сергій Францович; Горностай, Вадим Миколайович; Левченко, Павло ОлександровичЗапропоновано ефективну схему процесу холодного об’ємного формування фланців в трубчастих заготовках, що забезпечує зменшення енергосилових параметрів процесу завдяки використанню активних сил тертя. Методом скінченних елементів, за допомогою програмного середовища «DEFORM», встановлено, що зусилля деформування на пуансоні зменшується під впливом активних сил тертя, які викликані рухом оправки на якій установлена трубчаста заготовка. Таким чином, зусилля зменшуються при збільшенні швидкості оправки. Оптимальна швидкість оправки вдвічі більша, ніж швидкість течії здеформованого металу. Зі зменшенням товщини стінки виробу, зменшується зусилля процесу. За розробленою схемою видавлювання без руху оправки зусилля сягало 215тс. Схема з рухомою оправкою, де швидкість дорівнювала швидкості течії з деформованого металу зусилля сягало 190тс, що свідчить про те що, за рахунок активних сил тертя спостерігається зниження зусилля на 11.6%. Також було проведено модулювання де швидкість оправки у 2 рази більше швидкості течії здеформованого металу, зусилля падало на 13.4%. Проаналізувавши характер розподілу напружень σ_ρσ_zσ_θ, визначено що максимальнї значення напруження досягають в зоні під пуансоном та зменшується за рахунок збільшення руху оправки. Показник інтенсивності деформації e_ i, вказує на те що найбільш інтенсивно деформація протікає в об'ємі який контактує з пуансоном та збільшується зї швидкістю оправки. Використання ступеню ресурсу пластичності ψ, у випадку коли оправка не рухома сягає 0,078 та збільшується під час руху оправки до 0,156. А також при збільшені руху оправки у двічі, показник досягає відмітки 0.155. Данні результати вказують на те, що формоутворення буде проходити без руйнування.Документ Математичне моделювання вентильно-індукторного електроприводу для маневрового тепловозу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Маслій, Артем Сергійович; Карпенко, Надія Петрівна; Туренко, Олександр Геннадійович; Сафронов, Олег Едуардович; Головко, Петро АнатолійовичДана стаття присвячена дослідженню відносно нового типу електродвигуна: вентильно-індукторного на маневровому тепловозі. Даний двигун відноситься до класу синхронних реактивних машин з вентильним керуванням. На основі рівнянь Лагранжа була описана математична модель даного електромеханічного перетворювача, а також проводився комплекс цифрових експериментів з метою визначення залежностей між потокозчепленням фаз двигуна і їх похідними. За результатами аналізу магнітного поля методом кінцевих елементів були визначені значення потокозчеплення фаз вентильно-індукторного двигуна і значення електромагнітного моменту. За допомогою програмного середовища FEMM були отримані тривимірні поверхні, що показують залежність потокозчеплення фази та електромагнітного моменту від магніторушійної сили та кута повороту ротора, які в подальшому використані в імітаційній моделі вентильно-індукторного двигуна в середовищі Matlab. Проведено ідентифікацію параметрів двигуна ДВІ-165 та отримано його математичну модель на основі рівнянь Лагранжа ІІ роду. У результаті моделювання отримані осцилограми прямого пуску, а саме моменту, струму та швидкості з обмеженням струму на рівні 600А.Документ Моделювання електромеханічних процесів лінійного магнітоелектричного двигуна привода одномасової віброударної системи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Бондар, Роман Петрович; Голенков, Геннадій МихайловичРозглянуто лінійний магнітоелектричний двигун вібраційної дії циліндричної топології у віброударному режимі роботи. Запропоновано модель для дослідження електромеханічних процесів в одномасовій віброударній системі з приводом від лінійного двигуна, що ґрунтується на схемі заміщення із зосередженими параметрами. Електричні параметри моделі є залежними від робочої частоти та враховують магнітні втрати в осерді двигуна. Визначення параметрів розрахункової схеми проводилось на підставі польового розрахунку за допомогою методу скінченних елементів. Внаслідок осьової симетрії машини, задача розглядалась в осесиметричній постановці, за допомогою рівнянь квазістаціонарного магнітного поля в часовій області, що дозволило врахувати ефект протікання вихрових струмів в масивних полюсах якоря двигуна. Визначення магнітних втрат проводилось експериментальним шляхом, за допомогою дослідного зразка магнітоелектричного лінійного двигуна вібраційної дії. Параметри механічної схеми заміщення визначались експериментально, із застосуванням методу згасаючих коливань та безпосереднім зважуванням елементів конструкції. Для моделювання сили удару приймається сила контактної взаємодії, що описується формулою Герца. Вирішення рівнянь динаміки системи проводилось засобами структурного моделювання в середовищі Simulink/Matlab. Виконано розрахунок арактеристик електромеханічної системи в залежності від параметрів ударного навантаження та робочої частоти. З метою перевірки розрахункової моделі, проведено експериментальні дослідження електромеханічних характеристик системи за допомогою дослідного зразка магнітоелектричного двигуна, що працює у віброударному режимі роботи, та виконано порівняльний розрахунок на підставі розробленої моделі.Документ Розрахункові дослідження напружено-деформованого стану елементів конвеєрів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ткачук, Микола Анатолійович; Кохановська, Ольга Владиславівна; Ткачук, Ганна Володимирівна; Зарубіна, Алла Олександрівна; Храмцова, Ірина Яківна; Марусенко, Світлана Іванівна; Мухін, Дмитро Сергійович; Куценко, Сергій ВолодимировичРозроблено моделі та здійснено аналіз напружено-деформованого стану елементів шахтових конвеєрів. Для цього розвинено та адаптовано метод узагальненого параметричного моделювання. Він дає змогу варіювати проектні рішення досліджуваного об'єкту. При цьому стає можливим здійснювати багатоваріантні дослідження напружено-деформованого стану. На цій основі можливе розв'язання задач цілеспрямованого поліпшення конструкцій за критеріями міцності та жорсткості. У роботі здійснено порівняння двох варіантів конструкції шкребка шахтового конвеєра. Визначено особливості напружено-деформованого стану шкребків, розраховано граничні величини навантаження, які призводять до руйнування шкребків. Ці дослідження продемонстрували можливості розробленого методу дослідження напружено-деформованого стану та обґрунтування технічних рішень виробів із високими технічними характеристиками.