Науково-технічна бібліотека НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/28

Офіційний сайт науково-технічної бібліотеки http://library.kpi.kharkov.ua

Бібліотека Харківського технологічного інституту була відкрита 15 вересня 1885 року.

У 1885 році прийнято "Положення про Харківський Практичний Технологічний Інститут", за яким бібліотека безпосередньо підпорядковувалася Навчальному комітету, а працював у ній один співробітник. Першим бібліотекарем, за особистим проханням піклувальника Харківського навчального округу, (з червня 1885 р.), а потім і завідувачем бібліотеки ХТІ (1-е півріччя 1886 р.) був Петро Олексійович Безсонов, відомий славіст і видавець народних творів, професор кафедри слов’янознавства Харківського університету, дійсний член «Суспільства ревнителів російської історичної освіти», почесний віце-президент Північноамериканських учено-адміністративних конгресів. Професор завідував бібліотекою інституту в першому півріччі 1886 року за сумісництвом.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Публікація
    Information service for users with special educational needs
    (2021) Palyey, Tetyana L.; Novosolova, Svitlana Yu.
    The article is aimed at the analysis of the current problem of the higher educational institutions, namely the creation of favorable conditions for teaching students with special educational needs. Methods. Benchmarking – study and analysis of the experience of university libraries and other organizations. Formation of requirements for support of this category. Result. Creation of comprehensive assistance in learning and conditions conducive to the successful adaptation of students, their psychological rehabilitation and personal development in society. Therefore, one of the priority areas of libraries’ work is adaptation to learning, library and information services for users with special needs, providing them with free access to information, exercising their rights to receive quality services. Conclusions. Creating a virtual information space, ensuring physical accessibility, staff training contributes to the effective implementation of the tasks and motivating this category of users to personal adaptation and learning.