Науково-технічна бібліотека НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/28

Офіційний сайт науково-технічної бібліотеки http://library.kpi.kharkov.ua

Бібліотека Харківського технологічного інституту була відкрита 15 вересня 1885 року.

У 1885 році прийнято "Положення про Харківський Практичний Технологічний Інститут", за яким бібліотека безпосередньо підпорядковувалася Навчальному комітету, а працював у ній один співробітник. Першим бібліотекарем, за особистим проханням піклувальника Харківського навчального округу, (з червня 1885 р.), а потім і завідувачем бібліотеки ХТІ (1-е півріччя 1886 р.) був Петро Олексійович Безсонов, відомий славіст і видавець народних творів, професор кафедри слов’янознавства Харківського університету, дійсний член «Суспільства ревнителів російської історичної освіти», почесний віце-президент Північноамериканських учено-адміністративних конгресів. Професор завідував бібліотекою інституту в першому півріччі 1886 року за сумісництвом.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Когнітивне мислення у людей, які мають проблеми із здоров'ям
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Новосьолова, Світлана Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Освітній коучинг як перспективна технологія мотивації та підтримки здобувачів освіти
    (Башун Олена Володимирівна, 2023) Новосьолова, Світлана Юріївна
    На сьогодні в закладах вищої освіти впроваджується освітній коучинг, який є актуальним для досягнення цілей, мотивації у навчанні та сприяє розвитку особистості. У статті аналізується поняття освітній коучинг – постановка цілі вкрай важлива для досягнення успіху, як здобути позитивний результат та чому він ефективний. У фокусі коучингу є зазвичай професійний діалог, розроблений з метою розвитку спеціальних навичок, що сприяють розкриттю внутрішнього потенціалу здобувачів освіти.
  • Ескіз
    Публікація
    Безпека, як одна з найважливіших складових системи цифрових компетентностей в умовах воєнного часу
    (2022) Главчева, Юлія Миколаївна; Одноволикова, Олена Василівна; Новосьолова, Світлана Юріївна
    Метою доповіді є – визначити місце безпекових навичок в системі цифрових компетентностей та роль бібліотеки університету у їх формуванні у користувачів. Оволодіння безпековими навичками роботи з інформацією дозволить користувачам нівелювати та контролювати негативний вплив зовнішніх інформаційних факторів. Проаналізовано практичний досвід та рекомендації міжнародних та національних експертів у цьому напрямі. Проведено моніторинг рівня їх виконання бібліотекою на даному етапі. Визначено, що для якісного та цілісного формування у користувачів безпекових навичок роботи з інформацією, слід розширити перелік робіт та тем за напрямом для популяризації та навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Профілактика емоційного вигорання у волонтерів: досвід психолога
    (Башун Олена Володимирівна, 2022) Новосьолова, Світлана Юріївна
    Сьогодні більшість бібліотек та бібліотекарів допомагають тим, хто цього потребує у ці важкі часи для країни: плетуть маскувальні сітки, збирають та роздають гуманітарну допомогу, допомагають внутрішньо переміщеним особам, територіальній обороні, військовим ЗСУ, літнім людям. Всі докладають зусилля для наближення перемоги та займаються волонтерством, не завжди задумуючись про себе. В цій статті представлено досвід, який допоможе бібліотекарям-волонтерам запобігати емоційного вигорання та зберегти своє психічне та фізичне здоров’я.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості соціалізації здобувачів освіти з особливими потребами у сучасному українському суспільстві
    (Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка, 2022) Новосьолова, Світлана Юріївна; Главчева, Юлія Миколаївна
  • Ескіз
    Публікація
    Забезпечення безбар'єрного середовища в академічній установі: бібліотечна складова
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Одноволикова, Олена Василівна; Новосьолова, Світлана Юріївна; Главчева, Юлія Миколаївна
    Забезпечення належних і сприятливих умов під час освітнього процесу для здобувачів з особливими освітніми потребами (ООП) нині є надзвичайно актуальним питанням для більшості закладів вищої освіти. У статті проведено аналіз поточної ситуації та визначено бібліотечну складову з забезпечення безбар’єрного середовища для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Однією з важливих складових безбар’єрного середовища закладу вищої освіти має бути безперешкодний доступ здобувачів з ООП до освітніх інформаційних ресурсів. Тому саме цю складову має можливість та повинна забезпечувати бібліотека закладу вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Реабілітація психологічного здоров'я в постковідному періоді: соціальний аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Новосьолова, Світлана Юріївна; Лябах, Наталя Василівна
    У статті йдеться про необхідність ефективної реабілітації психологічного здоров’я людей у постковідному періоді; розглянуто нормативно-правові документи, що визначають державну політику щодо реабілітації у сфері охорони здоров’я; з’ясовано, що проблема планетарного масштабу (COVID-19) потребує на своє розв’язання збоку наукової спільноти всього світу, чому сприятимуть дослідження науковців та практиків та науково-комунікативні заходи; доведено необхідне забезпечення доступу до мультидисциплінарних послуг для оцінки симптомів фізичного та психологічного здоров’я постраждалих на COVID-19, проведення подальших тестів та досліджень, надавання комплексних, міждисциплінарних послуг з реабілітації, виходячи з місцевих потреб та ресурсів; наголошено на створенні кабінетів психологічної реабілітації, завданням яких є адаптація постраждалих до життя в нових умовах, не медикаментозними методами; обґрунтовано необхідність заснування багатопрофільних реабілітаційних центрів по всій території України.
  • Ескіз
    Публікація
    Information service for users with special educational needs
    (2021) Palyey, Tetyana L.; Novosolova, Svitlana Yu.
    The article is aimed at the analysis of the current problem of the higher educational institutions, namely the creation of favorable conditions for teaching students with special educational needs. Methods. Benchmarking – study and analysis of the experience of university libraries and other organizations. Formation of requirements for support of this category. Result. Creation of comprehensive assistance in learning and conditions conducive to the successful adaptation of students, their psychological rehabilitation and personal development in society. Therefore, one of the priority areas of libraries’ work is adaptation to learning, library and information services for users with special needs, providing them with free access to information, exercising their rights to receive quality services. Conclusions. Creating a virtual information space, ensuring physical accessibility, staff training contributes to the effective implementation of the tasks and motivating this category of users to personal adaptation and learning.
  • Ескіз
    Документ
    Когнитивно-поведенческая терапия при психологической травме
    (2021) Новоселова, Светлана Юрьевна
  • Ескіз
    Документ
    Лідерський потенціал студентів ЗВО в освітньому просторі
    (2021) Новосьолова, Світлана Юріївна