2021

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52264

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання робочого процесу двотактного двигуна з зустрічно рухомими поршнями
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Шелестов, Максим Сергійович; Бекарюк, Олександр Миколайович; Божко, Едуард Валерійович
    Моделювання робочого процесу двигуна внутрішнього згоряння є базою для усіх подальших розрахунків та досліджень двигуна. Особливу актуальність набуває наявність адекватної математичної моделі робочого процесу двигуна у зв’язку з тим що через тенденцію постійного покращення показників двигунів необхідно враховувати багато факторів впливу для отримання задовільного результату. Найбільш складним та такими, що залежить від багатьох фізико-хімічних параметрів є процес згоряння палива в двигуні. Моделі згоряння у дизелях можна розділити на три групи: детальні моделі; емпіричні і напівемпіричні моделі. В роботі виконано аналіз світового досвіду щодо дослідження та математичного моделювання процесу згоряння у двигунах внутрішнього згоряння. Вказано переваги і недоліки різних математичних моделей. У роботі запропоновано використовувати напівемпіричну математичну модель згоряння яка описує диференційну характеристику швидкості згоряння двома кривими, що відповідають періодам першого спалаху і дифузійного згоряння. Використання такої моделі спрощує виконання розрахунків і в той же час дозволяє отримати якісні результати що враховують багато факторів впливу.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення поточного технічного стану дизельного двигуна методами безрозбірної діагностики за параметрами паливної апаратури
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Чишкала, Павло Васильович; Мешков, Денис Вікторович; Божко, Едуард Валерійович
    В роботі проведено аналіз ефективних методів діагностики дизелів, та проаналізовано особливості діагностики методами, за параметрами. Окремо перелічено недоліки описуваних методів. Вказано основні причини виникнення несправностей у вузлах паливної апаратури дизельних двигунів. Прикладами доведено, що самим кращим, аналізуючи визначення кореляційних залежностей діагностованих двигунів, є прямі методи, а саме індиціювання робочого процесу у циліндрі дизеля. Встановлено, що методи технічного діагностування не потребують розбирання паливної апаратури та зарекомендували себе як універсальні і оперативні, що дозволяють комплексно оцінити стан дизелю. Детально описано методи нерозбірного діагностування стану дизельного двигуна, досліджено особливості таких непрямих методів діагностики, як вібраційний, акустичний, непряме індиціювання за допомогою визначення напруження у шпильках кришки циліндрів, оцінка величини зносу деталей за вмістом металу у моторній оливі, а також діагностування за нерівномірністю частоти обертання колінчастого валу. Метод по діагностиці віброакустичним методом може бути використаний для визначення технічного стану таких елементів, як паливний насос високого тиску, форсунки і паливопідкачуючий насос. Крім того, дано характеристику мотор-тестерів, вузькоспеціалізованих тестерів та автосканерів. Особливістю діагностики за допомогою комп’ютерного автосканера є те, що вона дозволяє оцінювати стан вузлів комплексно, тобто з врахуванням взаємного впливу несправностей один на одного. Наголошено, що найбільш ефективними можна вважати такі методи, що не потребують розбирання, а найбільш точну оцінку технічного стану паливної апаратури можна дати з використанням методу діагностування за параметрами робочих процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз методів та способів діагностування двигунів внутрішнього згоряння методами нерозбірного контролю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Білик, Сергій Юрійович; Божко, Едуард Валерійович
    Розглянуто питання взаємодії схем діагностування двигунів методами нерозбірного контролю, виконано аналіз існуючих методів, та запропоновано використання комплексних підходів, що підвищують надійність роботи двигунів. Проаналізовано методи нерозбірного діагностування з моделюванням розрегулювання систем двигуна під час експлуатації та діагностування початкових етапів несправностей конструктивного та функціонального характеру. Проведений аналіз дозволив визначити прямі діагностичні параметри, які однозначно характеризують стан об’єкта та непрямі, що пов’язані з прямими функціональними залежностями, та виділити найбільш ефективні, з точки зору визначення кореляційних залежностей - прямі методи діагностування, серед яких можна виділити, наприклад, індиціювання робочого процесу у циліндрі двигуна. Запропонована відносно проста схема організації вимірювання та визначення сигналів з декількох елементів діагностування одночасно, звідси можна зробити висновок, що інформація з одного каналу вимірювання здатна комплексно охарактеризувати технічний стан декількох елементів механізмів або систем двигуна: вібраційний метод, акустичний метод, методи газової хроматографії, непряме індиціювання за допомогою визначення напруження у шпильках кришки циліндрів, оцінка рівня зносу деталей за вмістом металу у моторному маслі, а також діагностування параметрів за нерівномірністю частоти обертання колінчастого валу. Аналіз методів та способів діагностування двигунів внутрішнього згоряння дозволив дійти висновку, що метод діагностування за нерівномірністю частоти обертання колінчастого валу двигуна являє собою перспективний напрям в розвитку методів нерозбірного діагностування двигунів внутрішнього згоряння, використання якого дозволить виконувати оцінку технічного стану двигуна, виявляти і локалізувати несправності, прогнозувати залишковий ресурс та виконувати моніторинг технічного стану двигуна.