2021
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52264
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Розрахунок на міцність парогенератору для АЕС малої потужності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кравченко, Володимир Петрович; Лимаренко, Олександр Михайлович; Чжоу, Сяолун; Хромий, Кіріл Олексійович; Бучка, Єгор ВолодимировичЗараз у світі спостерігається бурхливий розвиток АЕС малої потужності (АСМП). Більшість проектів розглядає реактори з водою під тиском та, відповідно, з парогенератором (ПГ). Україна має розвинену машинобудівну базу, яка може використовуватися для виготовлення обладнання для АСМП. В представленій роботі розглянуто розрахунок на міцність елементів прямоточного ПГ з циліндричними змієвиками, який є найбільш представницьким з усіх розглянутих проектів у матеріалах МАГАТЕ. Розроблено методику конструкційного розрахунку та розрахунку на міцність ПГ. Розроблено математичну модель, що включає розрахунок на міцність елементів ПГ аналітичним засобом за допомогою нормативної літератури та моделювання за допомогою програмного коду ANSYS. До вказаних елементів відносяться елементи корпусу (циліндрична частина, фланець, днище та кришка), патрубок теплоносія, теплообмінні трубки. Зіставлення результатів, отриманих двома методами, показало їх схожість та, відповідно, вірність результатів.Документ Теоретичні основи забезпечення технічних характеристик військових та цивільних машин шляхом обґрунтування форми та властивостей матеріалів контактуючих елементів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грабовський, Андрій Володимирович; Гречка, Ірина Павлівна; Ткачук, Микола Миколайович; Саверська, Марія Сергіївна; Куценко, Сергій Володимирович; Сєриков, Володимир ІвановичЕлементи конструкцій сучасних машин військового та цивільного призначення зазвичай працюють в умовах високих контактних навантажень. При цьому на етапі їх створення дослідження міцності здійснюються із застосуванням традиційних моделей контакту тіл номінальної форми. Проте реальні елементи конструкцій мають відхилення від таких моделей, які зумовлені проєктно-технологічними чинниками: макровідхилення форми, шорсткість поверхонь, зміцнення тощо. Такі збурення номінальних параметрів чинять значний вплив на розподіл контактного тиску між елементами машин військового та цивільного призначення. Проте традиційні методи дослідження напружено-деформованого стану контактуючих тіл не дають можливість ураховувати такі чинники повною мірою, сукупно та вичерпно. Для усунення протиріччя, що склалося, запропоновано напіваналітичний метод, який базується на розвиткові варіаційних принципів та гранично-елементної дискретизації. Створювані моделі дають можливість ураховувати закономірності впливу збурень форми та властивостей поверхневих шарів контактуючих тіл на напружено-деформований стан. У результаті стає можливим обгрунтування сприятливих збурень за критеріями міцності. Такі моделі та методи пропонуються роботі, а на їх основі – здійснення досліджень елементів машин військового та цивільного призначення задля забезпечення світового рівня їх технічних і тактико-технічних характеристик.