Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Економічні науки

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66630

Офіційний сайт http://es.khpi.edu.ua/

У збірнику представлені результати досліджень та узагальнення актуальних тенденцій вітчизняної та світової економічної системи, стану і перспективи розвитку економіки регіонів, підприємств та організацій; особливості управління інвестиційною діяльністю, інноваціями, бізнесом, економічними ризиками, маркетинговою діяльністю, правове забезпечення підприємств, бізнес-планування, управління фінансами, проблеми обліку й аудиту, соціального прогресу.

Рік заснування: 1961. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2519-4461 (print)

Новини

На підставі Наказу Міністерства освіти і науки України № 409 від 17.03.2020 року включено до категорії «Б» Переліку наукових фахових видань України у галузі економічних наук зі спеціальностей 051, 071, 072, 073, 075, 076, 242, 281, 292.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Формування методів ефективного відбору устаткування для закладів туризму та готельно-ресторанного бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна
    Туристичний та готельно-ресторанний бізнес є перспективним напрямом розвитку підприємництва в Україні. Одним із головних завдань успішного його ведення залишається раціональний підбір обладнання та енергоефективних технологій, які дозволяють відкрити підприємцям нові можливості для залучення клієнтів, що згодом зможе спричинити новий поштовх розвитку цього бізнесу в Україні. Актуальність теми статті зумовлена тим, що готельно-ресторанний бізнес є однією галузей харчової промисловості, в якій вимоги до якості послуг та продукції надзвичайно високі. Це обумовлює високу якість необхідного устаткування, що в свою чергу тягне підвищену фінансову навантаженість на цей бізнес. Сучасний ринок обладнання представляє для споживачів широкий асортимент ресторанного обладнання різних цінових категорій та якості. При виборі обладнання для туристичного та готельно-ресторанного бізнесу необхідно враховувати якість та гарантії, які пропонує виробник; ціну, країну виробника. Для ефективного вирішення цієї задачі власнику бізнеса потрібно залучати висококваліфікованих спеціалістів з цієї галузі, що тягне за собою додаткові витрати, або намагатися вирішити цю задачу власними силами. Метою статті є формування узагальнених рекомендацій щодо використання методів відбору устаткування для готельно-ресторанного бізнесу за критерієм енергоефективності та конкурентоспроможності. У статті виконано огляд проблеми вибору необхідного устаткування для готельно-ресторанної справи, розглянуто основні типи використовуємого обладнання і його технологічні показники, та визначено основні економічні показники, які мають бути враховані для його ефективного вибору.
  • Ескіз
    Публікація
    Стандарти серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна
    У статті проаналізовано сучасний стан застосування та визначення перспектив впровадження стандартів серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM. Доведено, що проблема післявоєнного відродження та розвитку процесів загального управління якістю послуг сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу нашої держави є досить актуальною, виходячи з її фінансово-економічного та соціального значення для відбудови економіки нашої країни. Досліджено, що в результаті впровадження міжнародних стандартів діяльність підприємства (організації) стає більш зрозумілою та прозорою, в ній встановлюється чіткий розподіл відповідальності, підвищується рівень внутрішньої організованості та зменшується кількість помилок. Визначено різницю між ISO 9001 та ISO 9000. Проаналізовано системи якості, побудовані на ідеології стандартів ISO серії 9000, що зіграли свою унікальну роль в розвитку технічного і технологічного прогресу. Доведено, що впровадження на підприємстві чи в організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001, сприяє спрощенню системи надання послуг та підвищенню їх якості, встановленню налагодженого зворотного зв’язку зі споживачами, покращенню робочого клімату, забезпеченню стабільної роботи в умовах плинності персоналу, прийняттю раціональних та ефективних рішень на основі фактів. Досліджено вітчизняний рівень стандартизації сфери туризму та гостинності з огляду на його кореляцію з міжнародними стандартами загального управління якістю. Доказано, що стандарти серії ISO 9000, зокрема стандарт ISO 9001 визначає найзручнішу на сьогодні та максимально просту модель управління і ця модель повинна бути найбільш повно використана в сфері гостинності і туризму України. Зроблено висновок, що ефективні системи якості, що відповідають вимогам ринку, сьогодні інтегруються в поняття TQM - Загальне управління якістю. Головним напрямком нової версії стандартів ISO серії 9000 стало їх зближення з ідеологією TQM. Щоб вітчизняний туристичний бізнес та індустрія гостинності мали можливість успішно розвиватися, необхідно вивчити всі правила та вимоги стандарти ISO, а також методику їх впровадження на вітчизняних підприємствах сфери гостинності.