2011
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/6992
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Публікація Оцінка ефективності інтернет-реклами(НТУ "ХПІ", 2011) Ковшик, Валентин Ігорович; Зубкова, Аліна БолеславівнаВ статті розглядаються основні показники ефективності рекламних кампаній в мережі Інтернет та висвітлюються основні проблеми, що виникають у процесі їх розрахунку. Аналізується вплив різноманітних факторів на процес отримання статистичної маркетингової інформації щодо відвідуваності інтернет-ресурсів як основи оцінки ефективності онлайн-реклами. За результатами дослідження пропонується низка заходів, спрямованих на більш повне i точне оцінювання ефективності реклами в сучасних умовах глобальної комп'ютерної мережi.Публікація Modern methods of market size estimation(НТУ "ХПІ", 2011) Ziubanova, D. M.; Kovshik, V. I.In the article the main approaches to determining market size in marketing research process are examined and peculiarities of their usage are analyzed. Influence of various factors on the process of obtaining marketing information is considered. The importance of taking into account the scale of the enterprise and resources available for research when choosing an approach to the estimation of market size to increase the effectiveness of company's marketing system is distinguished. In the absence of universal approach the scheme of selection of market assessment method based on of those factors is proposed.Публікація Peculiarities of business-to-business marketing strategy creation in ukrainian enterprises(НТУ "ХПІ", 2011) Kovshik, V. I.In the article the main distinguishing characteristic of business-to-business (B2B) marketing process are considered. Impact of various factors on the process of marketing strategy creation for enterprises of this segment is reviewed. The possible problems occurring in the strategic planning process at Ukrainian B2B enterprises are outlined and ways of their avoidance are proposed.