Дисертації та автореферати
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16999
Електронна повнотекстова колекція авторефератів та дисертацій, упорядкована за назвами спеціальностей
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Публікація Оцінка впливу конкурентної стратегії на результативність діяльності промислового підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Фощій, Петро МиколайовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2020. Дисертація присвячена розробці і науковому обґрунтуванні теоретичних і науково-методичних підходів щодо оцінки впливу конкурентної стратегії на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості. На основі дослідження сучасних поглядів провідних науковців щодо сутності та існуючої систематизації видів конкурентних стратегій підприємства, виявлено різноманітність підходів та класифікаційні розмежування, згідно яких, однi типи конкуpентних cтpaтегiй пеpетинaютьcя, iншi ‒ доповнюють однa одну. Ґрунтуючись на принципах системного підходу, проведено систематизацію видів конкурентних стратегій, з урахуванням сучасних реалій господарювання промислових підприємств та викликів вітчизняної економіки, що дозволяє розширити теоретичний базис формування портфелю конкурентних стратегій відповідно до рівня прогнозної результативності діяльності підприємств кондитерської промисловості. Досліджено сучасні підходи провідних науковців до визначення та сутності поняття "результативність діяльності підприємства". Обґрунтовано характеристику результативності діяльності підприємств та визначено її взаємозв'язок з результатами реалізації конкурентних стратегій, що стало підґрунтям систематизації теоретико-методичних підходів при уточненні дефініції "результативність діяльності підприємства" в проекційному представлені, як основи для формування класифікації конкурентних стратегій залежно від очікуваної результативності. Здійснений аналіз конкурентної ситуації та результативності діяльності підприємств кондитерської промисловості показав наявність активної діяльності, направленої на підвищення результативності та прагнення до розробки нових дієвих конкурентних стратегій. Досліджено фактори та здійснено оцінку їх впливу на забезпечення досягнення результативності діяльності підприємств кондитерської промисловості. Виявлено, що фактори впливають різною мірою на різні проекції результативності. У зв’язку з тим, що оприлюднені КС не завжди відповідають фактичній поведінці підприємства на ринку, а також для визначення стратегій інших підприємств, розроблено методичне забезпечення до експрес-оцінки проекцій результативності діяльності підприємств. Визначено перелік та здійснено аналіз впливу факторів на загальну результативність діяльності промислового підприємства. Доведено, що кожен фактор впливає на різні проекції результативності. Побудовано матрицю впливу факторів на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості вибіркової сукупності. Отримані результати досліджень стали підґрунтям розробки комплексного підходу до формування конкурентної стратегії, який базується на врахуванні рейтингу їх впливу. Визначено прогнозні рівні показників результативності підприємств ПрАТ "Кондитерська фабрика "Харків’янка" та ТОВ "ВКГ "Лісова казка" в результаті реалізації рекомендованих КС. Розроблені в роботі положення доведені до рівня методичних підходів, а їх практична реалізація у контексті оцінки впливу конкурентної стратегії на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості Харківського регіону довела їх практичну значущість і доцільність подальшого використання сформованого інструментарію.Публікація Оцінка впливу конкурентної стратегії на результативність діяльності промислового підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Фощій, Петро МиколайовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2020. Дисертація присвячена розробці і науковому обґрунтуванні теоретичних і науково-методичних підходів щодо оцінки впливу конкурентної стратегії на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості. В роботі досліджено сутність конкурентної стратегії підприємства; визначено основні етапи та особливості формування конкурентної стратегії; обґрунтовано характеристики результативності діяльності підприємств та її взаємозв'язок з результатами реалізації конкурентної стратегії. На основі проведеного аналізу конкурентної ситуації в кондитерській промисловості розроблено науково-методичний підхід до оцінки результативності діяльності, що відрізняється їх узагальненням за цільовим, витратним та спрямованим на розвиток підходами, дозволяє здійснити проекційне представлення результативності як об’єкта оцінки. Визначено конкурентні стратегії підприємств кондитерської промисловості. Здійснено факторний аналіз забезпечення досягнення результативності діяльності підприємств кондитерської промисловості. Запропоновано процесний підхід до формування конкурентної стратегії, що дозволяє врахувати принципи комплексності та цілеспрямованості під час обґрунтування конкурентної поведінки в стратегічній перспективі.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.Публікація Формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг(НТУ "ХПІ", 2016) Дяченко, Тетяна АнатоліївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016. У дисертаційній роботі представлено теоретичне узагальнення та перспективне вирішення науково-практичного завдання з розробки конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг. У дисертації досліджено теоретичні основи конкуренції і стратегічного управління підприємств. Визначено основні поняття, що характеризують дані процеси. Розроблено класифікацію конкурентних стратегій промислового підприємства на ринку ремонтних послуг за ознакою ступеня стратегічних перетворень. Доповнено класифікацію суб’єктів конкуренції групою, яка формує інституційно-правове середовище. Проаналізовано стан і особливості умов функціонування підприємств на ринку ремонтних послуг. Розроблено інтегральні показники ринкового конкурентного середовища, сили конкурентної позиції підприємства, а також таксономічний показник рівня ефективності діяльності промислового підприємства на ринку ремонтних послуг. Удосконалено методичні засади визначення доцільності функціонування підприємства на цільовому ринку за допомогою матричного підходу до аналізу результатів оцінки ринкового конкурентного середовища та сили конкурентної позиції підприємства. Запропоновано та обґрунтовано методичний підхід до формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг, що ґрунтується на аналізі сили конкурентної позиції підприємства і рівня ефективності діяльності як основних індикаторів ступеня досягнення стратегічних цілей.Публікація Формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг(НТУ "ХПІ", 2016) Дяченко, Тетяна АнатоліївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016. У дисертаційній роботі представлено теоретичне узагальнення та перспективне вирішення науково-практичного завдання з розробки конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг. У дисертації досліджено теоретичні основи конкуренції і стратегічного управління підприємств. Визначено основні поняття, що характеризують дані процеси. Розроблено класифікацію конкурентних стратегій промислового підприємства на ринку ремонтних послуг за ознакою ступеня стратегічних перетворень. Доповнено класифікацію суб’єктів конкуренції групою, яка формує інституційно-правове середовище. Проаналізовано стан і особливості умов функціонування підприємств на ринку ремонтних послуг. Розроблено інтегральні показники ринкового конкурентного середовища, сили конкурентної позиції підприємства, а також таксономічний показник рівня ефективності діяльності промислового підприємства на ринку ремонтних послуг. Удосконалено методичні засади визначення доцільності функціонування підприємства на цільовому ринку за допомогою матричного підходу до аналізу результатів оцінки ринкового конкурентного середовища та сили конкурентної позиції підприємства. Запропоновано та обґрунтовано методичний підхід до формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг, що ґрунтується на аналізі сили конкурентної позиції підприємства і рівня ефективності діяльності як основних індикаторів ступеня досягнення стратегічних цілей.