Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Документ
    Завдання з удосконалення моделей динаміки циліндричних роликових вальниць
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Лукашов, Андрій Сергійович
    Проєктування конструкцій сепараторів вальниць на основі емпіричних даних не дає можливості оцінити вплив багатьох конструкційних та експлуатаційних факторів. Тому виникає потреба у розробці аналітичних моделей функціонування вальниць кочення для визначення вели чин навантажень, які діють з боку деталей вальниці на сепаратор. Для цього необхідно удосконалити моделі статики, кінематики і динаміки вальниць. В цій публікації розглядаються найбільш навантажені вальниці з циліндричними роликами нормального класу точності, які на відміну від вальниць з конічними роликами допускають вищу швидкість експлуатації. Відсутність науково обґрунтованої моделі кінематики циліндричних роликових вальниць нормального класу точності не дозволяє побудувати адекватну модель їх динаміки, а отже оцінити роботоздатність їх деталей, що впливає на надійність опорних вузлів машин. За аналізом технічної літератури встановлено, що переважна більшість сучасних публікацій з моделей динаміки присвячена швидкісній групі, яку застосовують в авіаційній та космічній галузях. Динаміка нешвидкісних циліндричних вальниць кочення важких режимів експлуатації найбільш досліджена для опорних вузлів рухомого складу залізничного транспорту. Сформульовано основні завдання з удосконалення моделей динаміки нешвидкісних циліндричних роликових вальниць нормального класу точності, які спрямовані на удосконалення моделей кінематики і дослідження динаміки вальниць у навантаженій і ненавантаженій зовнішніми силами зонах з урахуванням перекосу кілець і деформації сепаратора. Завдання з удосконалення моделей динаміки включатимуть розробку 3D-моделей в частині взаємодії сепаратора з роликами у зоні радіального навантаження і сепаратора з базуючим кільцем з урахуванням перекосів деталей. Нові моделі динаміки вальниці дозволять визначати сили взаємодії деталей при будь-яких режимах експлуатації для оцінки їх роботоздатності і проєктування оптимальних конструкцій сепаратора.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема підвищення працездатності ненапружених шпонкових з'єднань
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Кулик, Геннадій Григорович; Бородін, Дмитро Юрійович
    Для уникнення економічних втрат виробництва через зупинки щодо проведення ремонтних робіт виникає необхідність дослідження з розробкою заходів підвищення їх надійності. Було проведено відповідний аналіз літератури з метою пошуку напрямків методів підвищення працездатності шпонкових з’єднань. В роботі проаналізовано особливості праці найбільш поширених ненапружених з'єднань призматичними шпонками. Аналіз стану експлуатації ненапружених шпонкових з'єднань, напрямків удосконалення їх конструкцій та сучасного спрощеного методу розрахунку пояснює актуальність досліджень працездатності і підвищення надійності. Розглянуто шляхи підвищення надійності з’єднань призматичними шпонками. В цій роботі виконано огляд деяких останніх найбільш цікавих, на думку авторів, досліджень з контактної взаємодії деталей. Сформульовано вимоги щодо розробки і дослідження нових шпонкових з'єднань. За базову прийнято конструкцію з’єднання з циліндричними робочими поверхнями шпонки. Проаналізовано відомі методи визначення контактних деформацій різними науковими школами. Сформульовано вимоги щодо розвитку методу розрахунку ненапружених шпонкових з'єднань. За базовий прийнято метод наукової школи Волгоградського державного технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Діагностика підшипників ковзання прокатного обладнання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Бородін, Дмитро Юрійович; Верба, Ілля Сергійович; Кригін, Сергій Володимирович; Іщенко, Олександр Вікторович
    Проаналізовано особливості роботи підшипників ковзання прокатного обладнання. Розглянуто методи діагностики підшипників ковзання загального призначення і прокатного обладнання. Запропоновано прямий контроль гранично допустимого зносу підшипників ковзання в експлуатації. Сформульовано основні положення програми проведення консультацій з працівниками технічних служб металургійних підприємств щодо обслуговування, ремонту і експлуатації типових підшипників ковзання та ознайомлення з конструкцією, функціонуванням, наладкою, особливостями експлуатації, обслуговування, ремонту підшипників ковзання з розробленим модулем прямого контролю зносу.
  • Ескіз
    Документ
    Гідропневмопривод: вчора, сьогодні, завтра
    (НТУ "ХПІ", 2019) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Викладено історію розвитку гідроприводу, як найважливішого засобу механізації і автоматизації виробничих процесів. Відзначено внесок вітчизняних вчених у становлення теорії гідравлічного і пневматичного привод у як науки. Підкреслено провідну роль України в розробці та виробництві елементів і систем гідропневмоприводів. Показані нові тенденції і принципи функціонування мехатронних гідропневмосистем, які забезпечили широкомасштабне впровадження їх в гнучкі автоматизовані виробництва.
  • Ескіз
    Документ
    Про удосконалення методу розрахунку ресурсу циліндричних роликових підшипників
    (НТУ "ХПІ", 2018) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Скиба, Олександр Сергійович; Свіргун, Валентин Володимирович
    Показано недоліки сучасного методу оцінки ресурсу динамічно навантажених циліндричних роликових підшипників, який не враховує в повній мірі особливості їх конструкції та умови експлуатації. Рівень дослідження механізму утворення перекосу кілець підшипників визнано недостатнім для побудови адекватної розрахункової моделі їх навантаження. Обґрунтовано напрям удосконалення розрахунку ресурсу циліндричних роликових підшипників за формулами ДержСТ 18855–94 шляхом уточнення методики визначення еквівалентного радіального навантаження.
  • Ескіз
    Документ
    Про вибір технологічних методів забезпечення ресурсу підшипників кочення
    (НТУ "ХПІ", 2008) Гапонов, Володимир Степанович; Гайдамака, Анатолій Володимирович
    The article presents selection of technological methods security of resource bearings.
  • Ескіз
    Документ
    Підшипники кочення: удосконалення методу розрахунку (Науковий огляд)
    (НТУ "ХПІ", 2017) Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Проаналізовано недоліки методу розрахунку за ДержСТ 18855-94 динамічно навантажених підшипників кочення і упорядковано наукові публікації з його удосконалення. Це дозволило визначити основні тенденції розвитку теорії щодо розрахунку підшипників для виявлення напрямів перспективних досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Задачі забезпечення ресурсу підшипників кочення зарезонансних роторних систем
    (НТУ "ХПІ", 2009) Гапонов, Володимир Степанович; Гайдамака, Анатолій Володимирович
    В статті пропонується загальний підхід та послідовність дій рішення проблеми забезпечення ресурсу підшипників кочення зарезонансних роторних систем шляхом зміни режиму тертя через покращення властивостей мастильного матеріалу і підтримання їх на потрібному рівні.
  • Ескіз
    Документ
    Планування експерименту з дослідження впливу геомодифікаторів тертя в пластичному мастилі роликових підшипників
    (НТУ "ХПІ", 2010) Гайдамака, Анатолій Володимирович; Музикін, Юрій Дмитрович; Немчік, В. В.
    В даній статті вибрано напрямок підвищення зносостійкості спряження "торець ролика – борт кільця" роликокових підшипників. Вибрано метод фізичного моделювання із застосуванням математичного планування трьохфакторного експерименту для схеми вибору антифрикційної добавки до пластичного мастила ЛЗ-ЦНИИ. Розроблено пристрій та методика дослідження спряження "торець ролика – борт кільця". Вибрано критерій оптимізації – коефіцієнт тертя і дослідні фактори – сила взаємодії торця ролика та борта сегменту кільця підшипника, частота обертання ролика, кількість антифрикційної добавки у пластичному мастилі ЛЗ-ЦНИИ. Вперше отримана регресійна формула інтенсивності зносу торця ролика циліндричного підшипника.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія системного моделювання показників технічного рівня підшипників кочення
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гутиря, Сергій Семенович; Гайдамака, Анатолій Володимирович
    Запропоновано та практично опрацьовано методологію моделювання показників технічного рівня роликових підшипників у складі букс рейкового транспорту (РПБРТ), що включає системну ієрархічну модель комплексного показника технічного рівня підшипника, обґрунтування номенклатури одиничних і комплексних показників якості РПБРТ та оригінальні методики їх розрахунків, удосконалені методи випробувань модернізованих конструкцій. За результатами моделювання визначено системний показник технічного рівня для базової конструкції РПБРТ, виявлено наявні резерви її вдосконалення за показниками вантажності, внутрішньої динаміки та енергетичної ефективності та забезпечено підвищення системного показника технічного рівня модернізованих конструкцій РПБРТ шляхом запровадження низки інноваційних конструктивних і технологічних рішень.