Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Когнетивне моделювання для стратегічного аналізу конкурентного статусу IT-компанії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гринченко, Марина Анатоліївна; Москаленко, Володимир ЮрійовичВ роботі розглянуто етапи стратегічного аналізу з точки зору визначення конкурентного потенціалу ІТ-компанії та ринкового клімату. Наведено підхід щодо визначення стратегічної позиції компанії на основі результатів аналізу внутрішнього потенціалу компанії та конкурентного клімату. Показано, що згідно теорії І. Ансофф для обчислення показника конкурентного статусу компанії, який характеризує її стратегічний успіх, треба провести аналіз можливостей компанії бути конкурентоспроможною на ринку. Запропоновано визначати конкурентні можливості компанії як інтегральний показник стратегічних КРІ - ключових показників діяльності ІТ-компанії. Проведено опис системи ключових показників ефективності, яка використовується ІТ-компанією для аналізу результатів її діяльності за аспектами: фінанси, клієнти, бізнес-процеси та персонал. Обґрунтовано необхідність проведення факторного аналізу інтегрального показника конкурентних можливостей компанії для визначення стратегій розвитку аспектів її діяльності. Для цього запропоновано побудувати когнітивну модель з урахуванням стратегічного бачення розвитку ІТ-компанії на плановому періоді. Описана концептуальна основа когнітивної моделі для визначення стратегії розвитку, що встановлює послідовність стратегічних кроків, які забезпечать перехід з поточного стану ІТ-компанії до цільового. Обґрунтовано, що проведення такого моделювання дозволить визначити передумови для створення та підтримання відповідного рівня ринкової переваги компанії. Це також дозволить оцінити елементи стратегічного потенціалу компанії, наприклад, забезпеченість ресурсами для реалізації стратегій розвитку, адекватність обраної стратегії зовнішньому середовищу тощо. Побудовано когнітивну карту для відображення та виявлення сили причинно-наслідкових зв’язків між аспектами діяльності та стратегічними КРІ, значення яких характеризують досяжність мети розвитку ІТ-компанії. Обґрунтовано використання нечіткого когнітивного моделювання як засобу дослідження слабоструктурованих систем, у тому числі як інструменту стратегічного аналізу діяльності ІТ-компанії. Сформовано задачу нечіткого когнітивного моделювання для виявлення ступенів впливу аспектів діяльності на значення КРІ.Документ Перспективи застосування гнучких методологій при створенні проєкту маршрутної мережі автотранспортного підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гринченко, Марина Анатоліївна; Свічинська, Ольга Володимирівна; Грінченко, Євген МиколайовичРозглянуто особливості Agile методологій управління проєктами: Scrum, Kanban, Lean manufacturing. Досліджено досвід їх використання в галузі транспортних систем і технологій. Визначено, що ці підходи частіше використовують при організації вантажних перевезень та логістиці, і практично відсутня інформація про їх впровадження в міських пасажирських перевезеннях. Застосування альтернативних методів управління автотранспортними підприємствами і проєктами є актуальним питанням, яке сприятиме ефективній організації процесу перевезення пасажирів, визначенню раціональної кількості транспортних засобів, що в свою чергу, підвищить якість транспортного обслуговування населення, знизить негативні прояви монополізму перевезень, сприятиме розвитку бізнесу та створить нові робочі місця. Це дозволить населенню зменшувати витрати на пересування та економити час і ресурси. В роботі запропоновано поєднати принципи Scrum методології та каскадного підходу на прикладі управління проєктом з удосконалення маршрутної мережі автотранспортного підприємства. Наведено перелік дій та процесів, необхідних для відображення спринт етапів виконання проєкту. Результати дослідження показують, що впровадження гнучких принципів управління підвищить якість процесу виконання проєкту в цілому та позитивно вплине на систему управління підприємством.Документ Конфлікти в управлінні проєктами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гринченко, Марина Анатоліївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Лобач, Олена Володимирівна; Харченко, Алла ОлександрівнаПоказано, що у разі виконання людьми спільної діяльності, в тому числі і в практиці використання технології управління проєктами, між виконавцями та різними групами виконавців можуть виникати конфлікти. Вони звичайно зумовлені відмінністю цілей і мотивів, прагнень та інтересів людей та їхніх психологічних характеристик. Конфлікти є небажаними явищами, оскільки вони істотно ускладнюють взаємодію та взаємовідносини між виконавцями й відповідно заважають отримувати бажані чи очікувані результати спільної діяльності з виконання проєктних завдань. Проаналізовано природу і можливі причини конфлікту та його різновиди. Зокрема, визначено, що далеко не кожна відмінність викликає конфлікти. Їхніми джерелами постають здебільшого тільки ті ситуації, в яких зачіпаються матеріальні інтереси хоча б однієї із сторін, їхні гідність чи соціальний статус. Це свідчить про важливість урахування в практиці управління проєктами не тільки технологічних, але й психологічних аспектів діяльності. З’ясовано характер взаємовпливу рівня згуртованості, психологічної сумісності й корпоративної культури проєктної команди і впливу можливого конфлікту на неї та на взаємовідносини між членами команди проєкту. Показано, що імовірність виникнення конфлікту істотно зростає, коли у складі команди проєкту є так звані конфліктні особистості. Розкрито сенс і характер діяльності керівника проєкту, спрямованої на запобігання конфліктних ситуацій як прояву однієї з важливих його поведінкових компетенцій. Наведено приклади змісту й характеру моделі адекватної поведінки керівника в умовах конфлікту, а також поведінки, що вимагає корекції. У роботі розглянуто сутність конфліктологічної компетентності керівника проєкту, яка включає також знання і розуміння керівником його можливих хибних дій, здатних породжувати конфліктні ситуації та конфлікти. Розглянуто ефективні способи запобігання конфліктів та управління ними у разі їх виникнення.