Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Теоретические аспекты построения структуры системы мониторинга состояния электрических приводов тяговых электротехнических комплексов
    (НТУ "ХПИ", 2013) Синчук, Олег Николаевич; Захаров, Вячеслав Юрьевич; Сменова, Людмила Витальевна
    In the article materials of theoretical researches are expounded on an analysis and synthesis of structure of the system of authentication and diagnostics of electric parameters of hauling asynchronous electric engines in composition the hauling electrical engineering complexes of diaxonic electric locomotives. The grounded solution is offered on the use for these aims of alarm processors. The structure of algorithm is resulted on authentication of parameters of electric engines in the hauling complex of dvoosnogo electric locomotive: IGBT transformer – hauling asynchronous engines.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование пуска синхронного электрического двигателя на математической модели
    (НТУ "ХПИ", 2013) Синчук, Олег Николаевич; Захаров, Вячеслав Юрьевич; Михайличенко, Дмитрий Анатольевич
    One of the tasks in the development and practical realization of energy efficient systems of synchronous electric drives (SED) is the design of adequate mathematical model of engine in different coordinate system and study with its help of transfer functions in different control actions. In the article the mathematical model SED with steel satiation has been suggested; the graphs of transition processes have been presented that confirm the adequacy of mathematical apparatus. The results of the study concerning SED startup modelling with IGBT-regulators for efficiency assessment of starting device use have been stated.