Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Когнітивне мислення у людей, які мають проблеми з опорно-руховим апаратом: соціально-психологічний аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Новосьолова, Світлана Юріївна
    У статті розкрито сутність таких понять, як "реабілітація", "соціальна реабілітація"; доведено важливість роботи команди вузькопрофільних фахівців у процесі реабілітації людей, які мають проблеми з опорно-руховим апаратом, на відновлення їх ментального та фізичного здоров’я; визначено основні завдання з реабілітації клієнтів з порушеннями; зазначено, що після повномасштабного вторгнення особливо зросла потреба у команді вузькопрофільних фахівців, а втручання фахівців на ранніх етапах травматичних ушкоджень є найважливішим фактором у збереженні певних функцій. Зроблено висновки: комплексний міждисциплінарний підхід в лікуванні неврологічного профілю та проблем з опорно-руховим апаратом дуже актуальний під час війни; важливий внесок команди вузькопрофільних фахівців у процес реабілітації – це можливість працювати з людьми, які потребують допомоги; до навчання щодо надання допомоги людям, які її потребують, необхідно залучати представників соціальної сфери; для покращення когнітивних навичок необхідно приділяти час самовдосконаленню, навчатися, розвивати розумову та рухову діяльність.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні підходи в освіті та реабілітації з клієнтами із мовно-мовленнєвими порушеннями
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Новосьолова, Світлана Юріївна; Лябах, Наталя Василівна; Вовк, Надія Петрівна; Кононенко, Олена Михайлівна
    Статтю присвячено розгляду інноваційних підходів в освіті та реабілітації з клієнтами із мовно-мовленнєвими порушеннями. Серед пропозицій щодо покращення та вдосконалення освітнього процесу для осіб з обмеженими можливостями в освітніх закладах є запровадження реабілітаційних заходів. Діяльність спрямована на надання психологічної допомоги дітям з порушенням мовного розвитку, зокрема із заїканням та дизартрією, та забезпечення їм повноцінного освітнього процесу. Визначено основні аспекти роботи психолога та корекційного педагога під час взаємодії з дітьми з порушенням психофізичного розвитку (ППР). Доведено, що створення відповідних реабілітаційних комплексів у кожному закладі освіти надає можливості забезпечити новий рівень якості в інноваційній освіті та елементах соціалізації і веде до модернізації суспільства та держави.
  • Ескіз
    Публікація
    Забезпечення безбар'єрного середовища в академічній установі: бібліотечна складова
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Одноволикова, Олена Василівна; Новосьолова, Світлана Юріївна; Главчева, Юлія Миколаївна
    Забезпечення належних і сприятливих умов під час освітнього процесу для здобувачів з особливими освітніми потребами (ООП) нині є надзвичайно актуальним питанням для більшості закладів вищої освіти. У статті проведено аналіз поточної ситуації та визначено бібліотечну складову з забезпечення безбар’єрного середовища для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Однією з важливих складових безбар’єрного середовища закладу вищої освіти має бути безперешкодний доступ здобувачів з ООП до освітніх інформаційних ресурсів. Тому саме цю складову має можливість та повинна забезпечувати бібліотека закладу вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Реабілітація психологічного здоров'я в постковідному періоді: соціальний аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Новосьолова, Світлана Юріївна; Лябах, Наталя Василівна
    У статті йдеться про необхідність ефективної реабілітації психологічного здоров’я людей у постковідному періоді; розглянуто нормативно-правові документи, що визначають державну політику щодо реабілітації у сфері охорони здоров’я; з’ясовано, що проблема планетарного масштабу (COVID-19) потребує на своє розв’язання збоку наукової спільноти всього світу, чому сприятимуть дослідження науковців та практиків та науково-комунікативні заходи; доведено необхідне забезпечення доступу до мультидисциплінарних послуг для оцінки симптомів фізичного та психологічного здоров’я постраждалих на COVID-19, проведення подальших тестів та досліджень, надавання комплексних, міждисциплінарних послуг з реабілітації, виходячи з місцевих потреб та ресурсів; наголошено на створенні кабінетів психологічної реабілітації, завданням яких є адаптація постраждалих до життя в нових умовах, не медикаментозними методами; обґрунтовано необхідність заснування багатопрофільних реабілітаційних центрів по всій території України.