Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Публікація Методика визначення раціональних типорозмірів шин для комплектування колісних сільськогосподарських тракторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ребров, Олексій Юрійович; Малько, Максим Миколайович; Реброва, Анастасія Олексіївна; Якунін, Максим ЄвгеновичВ статті наведена методика визначення раціональних типорозмірів шин для комплектування колісних сільськогосподарських тракторів, яка включає декілька етапів. На першому етапі з широкої номенклатури шин виключаються з розгляду типорозміри, що не задовольняють компонувальним обмеженням за зовнішнім діаметром, шириною профілю та посадковим діаметром. На другому етапі виключаються з розгляду шини, які не пройшли перевірку за вантажопідйомністю та оціночною величиною максимального тиску на ґрунт. На третьому етапі визначаються показники чистої продуктивності та погектарної витрати палива при відвальному та безвідвальному обробітку ґрунту. Разом з цим, за уточненими методиками визначається максимальний тиск на ґрунт та ймовірність виконання агроекологічних вимог трактором щодо максимального тиску на ґрунт у весняний та літньо-осінній періоди.На підставі отриманих даних сформовано критерій ефективності трактора на відповідних шинах, що включає складові тягової ефективності та екологічної безпеки рушія. За запропонованим критерієм оцінюється перспективність застосування наявних типорозмірів шин, що пройшли зазначені перевірки. Для отримання повної інформації методика передбачає також визначення доцільності застосування здвоєних або зтроєних шин та баластування трактора. За запропонованою методикою проведено дослідження перспективності застосування типорозмірів шин для трактора ХТЗ-160У.Документ Баластування та здвоєння шин колісних сільськогосподарських тракторів за умов виконання агроекологічних норм дії на грунт(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ребров, Олексій ЮрійовичВ статті наведений аналітичний підхід до впровадження баластування та здвоєння шин сільськогосподарських колісних тракторів, який базується на безумовному виконанні агроекологічних норм щодо дії ходових систем на ґрунт. Показана необхідність узгодження показників положення центру ваги трактора, співвідношення площі контакту з ґрунтом передніх та задніх шин, а також їх вантажопідйомності. Доведена необхідність використання рівного внутрішнього тиску в шинах трактора при одинарному та здвоєному застосуванні, що обумовлює необхідність збереження положення центру ваги при баластуванні. Запропонована методика вибору маси баластних ваг для установки в дисках задніх коліс та передню навісну систему трактора, а також система баластних ваг, яка дає змогу забезпечити максимально можливу масу трактора для виконання агроекологічних вимог щодо максимального тиску на ґрунт. Показана перспективність застосування здвоєних шин для зниження максимального тиску трактора на ґрунт, а також доведено високу ефективність баластування трактора на здвоєних шинах. На прикладі показана можливість підвищення частки території України, де можливе функціонування трактора без порушення агроекологічних норм на 20-40% за рахунок застосування здвоєних шин. Також доведена можливість підвищення ефективності трактора до 1,5 раз за рахунок баластування та здвоєння шин. Отримані дані базуються на 20 розрахункових варіантах трактора з різним ступенем баластування та застосування різних схем здвоєння шин.Документ Оціночний аналіз дії на грунт ходових систем колісних сільськогосподарських тракторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Якунін, Максим Євгенович; Макаров, Володимир Андрійович; Бучко, Ігор Георгійович; Реброва, Олена Михайлівна; Артюшенко, Олександр Вікторович; Леоненко, Олександр МиколайовичВ статті наведений оціночний аналіз дії ходових систем колісних сільськогосподарських тракторів на ґрунт. Аналізу підлягала вибірка з понад 600 тракторів класичної компоновки провідних світових виробників, виконаних за схемою 4К4а. Для визначення показників максимального тиску на ґрунт застосована величина контурної площі плями контакту при допущенні, що шини експлуатуються за умов, які характеризуються індексом швидкості А6 при значному крутному моменті протягом тривалого часу. Наведено розрахункову функцію розподілу ймовірності максимального тиску на ґрунт вибірки сучасних колісних тракторів для фіксованого конструктивного розташування центру ваги. Проаналізовано конструктивне розташування центру ваги тракторів за групами з відповідною різницею індексів довжини окружності кочення RCI=4…9. Встановлено, що для тракторів загального та універсально-просапного призначення з RCI = 4…6 найбільш поширений коефіцієнт розподілу ваги становить 0,40 або 0,44. Для тракторів спеціального (утилітарного) призначення з RCI = 7…9 найбільш поширений коефіцієнт розподілу ваги 0,45…0,46. Проведено аналіз максимального тиску на ґрунт в широкому діапазоні сили тяги трактора при підтриманні постійним оптимального розподілу ваги, що залежить від співвідношення контурної площі плям контакту шин коліс переднього та заднього мостів. Аналіз показав, що підтримання постійним оптимального розподілу ваги при виконання тягових операцій дає змогу знизити максимальний тиск на ґрунт на 8…40 кПа. Це дає змогу усереднено підвищити частку території України, де сучасні колісні трактори з одинарними шинами зможуть експлуатуватися без порушення агроекологічних вимог, на 14%.Документ Визначення кінематичної невідповідності приводів коліс трактора з урахуванням показників шин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Реброва, Олена МихайлівнаНаведений аналіз формування величини кінематичної невідповідності приводів коліс трактора з урахуванням показників тракторних сільськогосподарських шин. Показано, що кінематична невідповідність формується внаслідок сумарного впливу внутрішнього передавального числа трансмісії та значень довжини окружності кочення шин переднього та заднього ведучих мостів. Встановлено, що дійсні значення довжини окружності кочення в межах груп шин, відповідно до індексу довжини окружності кочення, мають широкі інтервали значень. Це може спричиняти більш широкий інтервал варіювання величини випередження передніх ведучих коліс по відношенню до задніх, а в деяких випадках навіть циркуляцію потужності. Для шин, що мають довжину окружності кочення, яка наближається до верхньої або нижньої межі інтервалу в рамках індексу окружності кочення, а також комплектування трактора такими шинами при несприятливому співвідношенні довжини окружності кочення передніх та задніх шин величина випередження передніх шин буде виходити за рамки інтервалу 1,01…1,05, що рекомендується. Показано, що величина випередження передніх шин може становити як 0,982, так і 1,074. Оскільки, навіть, застосування необхідної для конкретного трактора різниці індексів окружності кочення задніх і передніх шин не гарантує рекомендоване значення величини випередження передніх шин, необхідно в обов’язковому порядку її визначати розрахунковим шляхом та перевіряти в експлуатації експериментально.Документ Формування математичної моделі динамічної навантаженості ходової системи колісного трактора з напівпричіпним агрегатом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Кожушко, Андрій Павлович; Ребров, Олексій ЮрійовичНаведено математичну модель поздовжньо-кутового руху машинно-тракторного агрегату на базі колісного трактора та напівпричіпного агрегату. Модель дозволяє враховувати нелінійні зміни пружних та дисипативних характеристик підвіски, пневматичних елементів, а також коливальний рух в шарнірі тягово-причіпного пристрою. Запропоновано математичний алгоритм для визначення нелінійної характеристики пневматичної ресори залежно від деформації передньої підвіски колісного трактора. Оскільки сьогодні головними трендами сучасного тракторобудування є збільшення експлуатаційної швидкості руху та нарощування мас в вантажоперевезеннях, тоді дослідження в галузі плавності руху вважається актуальним. Це обумовлено впливом зростаючих збурювальних факторів, які виникають при збільшенні швидкостей руху на якісні показники підвіски транспортного засобу. Встановлено закономірність зміни динамічної навантаженості ходової системи колісного трактора при виконані транспортних робіт з напівпричіпним агрегатом залежно від агротехнічного стану опорної поверхні та наявності зазору в тягово-зчіпному пристрої. Встановлено вплив різних систем підресорювання переднього моста колісного трактора на показники плавності руху (середньоквадратичне прискорення рами та сидіння трактора) та динамічної навантаженості на ходову систему колісного трактора. Доцільність даних досліджень обґрунтовано наявністю як практичної, так і теоретичної цінності. Практична цінність роботи в тому, що вона дає змогу ще на етапі проектування або модернізації колісного трактора з напівпричепом виявити динамічні складові, які негативним чином будуть впливати на плавність руху. Теоретична значимість полягає у наданні математичного алгоритму для можливості оцінювання динамічної навантаженості ходової системи машинно-тракторного агрегату. Що дає певні ефекти від впровадження в галузі надійності.Документ Розподіл допустимого тиску на ґрунт ходових систем колісних тракторів за територією України(НТУ "ХПІ", 2018) Ребров, Олексій ЮрійовичЗапропоновано методику оцінки впливу на ґрунт ходових систем колісних тракторів згідно встановленому розподілу за територією України допустимого тиску на ґрунт колісних тракторів відповідно до вимог стандарту та урахуванням особливостей ґрунто-кліматичних умов та фактичних середньобагаторічних параметрів вмісту вологи в ріллі в середньобагаторічні терміни проведення робіт під час підготовки ґрунту під ранні ярові культури навесні та під озиму пшеницю в літньо-осінній період.