Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Розрахунок параметрів гідромотора та динаміки об'ємного гідропривода ланцюгового робочого органу землерийної траншейної машини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Аврунін, Григорій Аврамович; Кириченко, Ігор Георгійович; Самородов, Вадим Борисович; Мороз, Ірина ІванівнаДля об'ємного гідропривода ланцюгового робочого органу землерийної траншейної машини можуть бути застосовані високомоментні тихохідні радіальнопоршневі гідромотори одноциклової або багатоциклової дії з робочим об'ємом 1800–2500 см3, а також швидкохідні аксіальнопоршневі гідромотори з планетарними редукторами. Необхідні за робочим об'ємом гідромотори серійно випускаються рядом інофірм. Розрахунок динаміки гідропривода показав, що при критичному режимі раптової зупинки робочого органу при його попаданні на непереборну перешкоду в грунті, виникають затухаючі коливання тиску початковою амплітудою до 11 % від значення, що встановилося. Результати проведених досліджень можуть бути використані при розробці землерийних траншейних машин нового покоління при заміні механічного приводу ланцюгового робочого органу на об'ємний гідропривод.Документ Динамічна нелінійна математична модель об'ємного гідропривода з машинним регулюванням(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лур'є, Зіновій Якович; Самородов, Вадим Борисович; Аврунін, Григорій Аврамович; Цента, Євген МиколайовичМета – науковий пошук зниження коливань тиску і частоти обертання гідромотора в об'ємному гідроприводі, математична модель якого для режиму розгону і виходу на усталений режим, включає рівняння ККД гідромашин в повному діапазоні швидкостей і навантажень. Метод. Порівняльний аналіз динамічних характеристик об'ємного гідропривода на розроблених математичних моделях, що не враховують зміну ККД гідромашин і з урахуванням рівнянь змінного ККД. Розроблені математичні моделі включають імітаційний модуль пристрою управління похилим диском аксіальнопоршневого насоса, евристичний модуль стадійного зовнішнього навантаження з постійною і змінною складовими, і обчислювальний модуль двофазної робочої рідини. Одна з двох порівнюваних моделей містить розрахунок ККД гідромашин на основі теорії К. І. Городецького. Результати. Математична модель об'ємного гідропривода, в яку вводять рівняння для розрахунку ККД, виявляється більш інформативною та такою, що дає фактичні значення тиску і частоти обертання гідромотора, що дозволяють точно оцінити його вихідну потужність як один з найважливіших параметрів для споживача, тому її застосування є переважним. Отримані результати підтверджують необхідність зниження газовмісту в робочій рідині, що викликає коливання тиску в об'ємному гідроприводі та частоти обертання гідромотора, причому двофазна робоча рідина викликає більш суттєві коливання, ніж однофазна. Висновок. Результати проведених досліджень можуть бути використані при розробці нових об'ємних гідроприводів не лише з аксіальнопоршневими, але і з гідромашинами інших типів, і дозволяють аналізувати динамічні характеристики гідрофікованих машин різного призначення, а також в навчальному процесі з поглибленим вивченням студентами-магістрами об'ємних гідроприводів.Документ Метод поліпшення динамічних характеристик процесу пуску об'ємного гідропривода з замкненим ланцюгом циркуляції робочої рідини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Лур'є, Зіновій Якович; Самородов, Вадим Борисович; Аврунін, Григорій Аврамович; Цента, Євген МиколайовичМета – науковий пошук зниження коливань тиску і частоти обертання гідромотора в об'ємному гідроприводі із замкненим ланцюгом циркуляції робочої рідини, що використовується в безступінчастій двопотоковій гідромеханічній трансмісії колісного трактора шляхом евристичного підходу до стадійності зовнішнього навантаження. Метод. Спосіб зниження негармонійних коливань вихідних змінних тиску та частоти обертання гідромотора на основі розробленої математичної моделі об'ємного гідропривода обертального руху із введенням до її складу евристичного модуля стадійного зовнішнього навантаження з постійною і змінною складовими навантаження. Математична модель включає імітаційний модуль пристрою управління похилим диском аксіально-поршневого насоса, лінійний модуль розподілу номінальних статичних об'ємних втрат при перехідних процесах і обчислювальний модуль двофазної робочої рідини. Результати. При математичному моделюванні процесу пуску навантаженого об'ємного гідропривода в середовищі пакету VisSim виникають негармонійні, затухаючі протягом 0,6–0,8 с коливання тиску з початковими амплітудами 90–180 МПа в залежності від газовмісту в робочій рідині, і що перевищують номінальне значення 25 МПа. При введенні в модель об'ємного гідропривода евристичного модуля амплітуди коливань на ділянці холостого ходу не перевищують 10 МПа; при експоненціальній частині навантаження з відносним газовмістом m0 = 0,025 коливання відсутні, при газовмісті m0 = 0,15 характеризуються малими амплітудами. Висновок. Результати проведених досліджень можуть бути використані при розробці нових об'ємних гідроприводів та аналізі динамічних характеристик гідрофікованих машин різного призначення, а також в навчальному процесі з поглибленим вивченням студентами-магістрами об'ємного гідропривода при аналізі його динамічних характеристик.