Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Модель узагальненого представлення темпоральних знань для задач підтримки управлінських рішень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Чала, Оксана Вікторівна
    Предметом дослідження є процеси побудови та використання темпоральних знань, які визначають порядок реалізації управлінських рішень в рамках організаційного управління. Мета полягає в розробці моделі представлення темпоральних знань для визначення послідовності управляючих дій у часі в рамках управлінського рішення з урахуванням рівня організаційної ієрархії, на якому реалізуються ці дії. Для досягнення цієї мети вирішуються задачі структуризації факторів, що визначають відмінності представлення та використання темпоральних знань, а також розробки узагальненої моделі темпоральних знань для підтримки управлінських рішень. Показано, що ключові відмінності темпоральних залежностей від каузальних пов'язані із використанням комбінації формальних і неформальних знань виконавців щодо причинно-наслідкових залежностей між управляючими діями у складі управлінського рішення для побудови послідовності дій у часі, а також ймовірнісними властивостям темпоральних відношень. Запропоновано модель узагальненого представлення темпоральних знань, призначену для підтримки управлінських рішень. Модель містить у собі множину узагальнених фактів, а також темпоральні та ієрархічні відношення між цими фактами. Факти відображають відомі стани об'єкту управління. Кожен узагальнений факт формується на основі кон’юнкції елементарних фактів. Елементарний факт задає значення певної властивості об'єкту управління. Темпоральні відношення визначають послідовність фактів у часі. Рівень організаційної ієрархії щодо фактів задається з використанням логічних операцій. У практичному плані запропонована модель орієнтована на побудову темпоральної бази знань. Вивід на такій базі знань дає можливість визначити ймовірні послідовності управляючих дій, які приводять до послідовності переходів між станами, що дозволяють досягти цільового стану об'єкту управління. Це дає можливість сформувати набір можливих альтернативних варіантів реалізації управлінського рішення в разі виникнення аномальних станів об'єкта управління.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка представлення знань на основі марківських логічних мереж в системі процесного управління
    (НТУ "ХПІ", 2018) Чала, Оксана Вікторівна
    Досліджено проблему побудови представлення знань в системі процесного управління на основі аналізу поведінки бізнес-процесів, що представлена у вигляді логів подій. Кожна подія характеризує дію бізнес-процесу. Актуальність проблеми визначається тим, що при управлінні складними знання-ємними бізнес-процесами виконавці можуть змінювати послідовність дій з урахуванням додаткових знань про предметну область. В результаті виникає невідповідність між процесом та його моделлю, що створює труднощі для подальшого управління бізнес-процесом. Для усунення вказаної невідповідності потрібно формалізувати ці додаткові знання та використовувати їх при процесному управлінні, що потребує створення відповідного представлення знань. Запропоновано модель представлення знань враховує статичні й динамічні характеристики бізнес-процесу. Статичні характеристики бізнес-процесу задаються фактами та правилами із аргументами, представленими атрибутами подій логу. Факти і правила формуються на основі відповідних шаблонів. Атрибути задають значення властивостей об’єктів, з якими оперує бізнес-процес. Динамічні особливості бізнес-процесу визначаються через поточний розподіл ймовірностей виконання правил з урахуванням атрибутів поточної події логу бізнес-процесу. Запропонована модель відрізняється тим, що вона враховує обмеження на допустимі послідовності виконання дій бізнес-процесу, а також обмеження на основі апріорних знань про предметну область. Такі обмеження дозволить понизити складність задачі пошуку ймовірностей успішного завершення бізнес-процесу шляхом скорочення множини допустимих трас в тому випадку, якщо виконавці змінили послідовність дій. В практичному аспекті модель забезпечує можливість підтримки прийняття рішень з управління знання-ємними бізнес-процесами на основі прогнозування ймовірностей досягнення кінцевого стану процесу з урахуванням атрибутів подій логу.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка представлення причинно-наслідкових залежностей для бази знань системи процесного управління
    (НТУ "ХПІ", 2018) Левикін, Віктор Макарович; Чала, Оксана Вікторівна
    Досліджено проблему побудови представлення знань в системі процесного управління для знання-ємних бізнес-процесів в аспекті відображення причинно-наслідкових зв’язків між контекстом виконання дій та діями бізнес-процесу. Показано, що загальний підхід до вирішення цієї проблеми пов’язаний із виділенням каузальних залежностей на основі аналізу логу подій, що містить записи про поведінку бізнес-процесу. При вирішенні проблеми сформульовано задачі уточнення структури представлення причинно-наслідкового аспекту знань у відповідності до особливостей логу; побудови логічних фактів і правил у відповідності до структури подій логу; формалізації представлення знань з урахуванням фактів, правил та апріорних обмежень. Встановлено, що зв’язок між артефактами контексту та подіями логу бізнес-процесу здійснюється через спільні атрибути. Між артефактами й атрибутами та між подіями й атрибутами існує відношення один до багатьох. Структурована логічна складову бази знань у вигляді логічних фактів та правил. Логічні факти визначають стан бізнес-процесу у дискретні моменти часу на основі значень властивостей артефактів. Правила виводу визначають зміну стану бізнес-процесу. Запропоновано представлення знань, що враховує стан контексту виконання дій бізнес-процесу у вигляді зважених логічних фактів, а також правил виводу, які забезпечують підтримку вибору дій з урахуванням поточного стану контексту. Відмінність запропонованого представлення полягає в тому, що при визначенні фактів враховуються атрибути подій, а правил – структура та послідовність подій логу бізнес-процесу. Також враховуються апріорні знання про предметну область у вигляді обмежень. Практичне значення представлення знань полягає у можливості автоматизованого виявлення причинно-наслідкових залежностей між діями бізнес-процесу у відповідності до інформації, що входить до складу його логу.
  • Ескіз
    Документ
    Підхід до виявлення аномальної поведінки процесів в системах процесного управління на основі аналізу логів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Левикін, Віктор Макарович; Чала, Оксана Вікторівна
    В роботі запропоновано підхід до виявлення аномалій поведінки знання-ємних бізнес-процесів на основі порівняльного аналізу трас у складі журналів реєстрації подій. Підхід враховує темпоральному і об’єктний аспекти виконання бізнес-процесу. Темпоральний аспект визначає послідовність подій, що відображають виконання дій бізнес-процесу. Обєктний визначає характеристики об’єктів, що використовуютья бізнес-процесом при виконанні цих дій. При пошуку аномальних фрагментів обчислюється відстань між трасами у просторі атрибутів подій. В якості ознак початку та закінчення аномального фрагменту використовується кут відхилення між трасами. Підхід визначає множину атрибутів об’єктів, пов’язаних з виконанням аномального фрагменту, а також значень цих атрибутів, що в подальшому може бути використано для удосконалення бізнес-процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Модель бази знань інформаційної системи процесного управління
    (НТУ "ХПІ", 2017) Левикін, Віктор Макарович; Чала, Оксана Вікторівна
    В роботі розроблено представлення знань для інформаційної системи процесного управління. Зазначене представлення знань містить у собі набір артефактів, з якими взаємодіє бізнес-процес, а також залежності між цими артефактами і між значеннями їх атрибутів. Артефакти включають в себе будь-які сутності, що використовуються процесом. Відносини між артефактами підрозділяються на статичні обмеження, а також правила вибору дій і об’єктів, що залежать від часу. Розроблене представлення може бути побудовано на основі аналізу логів бізнес-процесів методами інтелектуального аналізу процесів і даних. Запропоновано модель бази знань ІС процесного управління. Модель включає в себе розроблене представлення знань, а також набір операцій з визначення властивостей артефактів, побудови і уточнення представлення знань. Модель забезпечує можливість інкрементного поповнення бази знань по мірі виконання бізнес-процесів.