Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Публікація Цифровізація контролю бізнес процесів ІТ компаній(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Маковоз, Оксана Сергіївна; Лисенко, Сергій МиколайовичДослідження детально розглядає сучасні бізнес-процеси в ІТ компаніях, їх структурування, інтеграцію та механізми управління. Акцент робиться на переході від традиційних, ієрархічних методів до більш гнучких та процесно-орієнтованих систем. Автори аналізують, як така еволюція впливає на корпоративну культуру, ефективність бізнесу та способи управління, розглядаючи нові можливості, які це відкриває для компаній. У статті детально представлені ключові компоненти сучасних бізнес-процесів у ІТ компаніях, включаючи стратегічне планування, управління продуктом, програмну розробку, та інші важливі функціональні області. Обговорюється, як інтеграція та взаємодія цих елементів сприяють збільшенню продуктивності та ефективності, та як вони взаємопов'язані для досягнення більш ефективних результатів. Висвітлюється також роль ретельного контролю та гнучкого управління цими процесами в швидкозмінному ІТ середовищі. Особлива увага в статті приділяється цифровізації бізнес-процесів, аналізуючи, як впровадження новітніх технологій може оптимізувати та автоматизувати управління в ІТ компаніях. Розглядається вплив цифрових інновацій на управлінські практики, зокрема їх здатність підвищувати ефективність та гнучкість, та як це сприяє еволюції корпоративної культури. Автори ретельно вивчають, як цифрова трансформація впливає на традиційні підходи до управління, співпраці та інноваційних процесів. Підкреслюється важливість цифровізації для підвищення ефективності бізнес-процесів та її роль у стимулюванні культурних змін в управлінні та співпраці. Стаття є цінним ресурсом для керівників та фахівців ІТ індустрії, які прагнуть глибше зрозуміти еволюцію управління та впровадити ефективні стратегії для оптимізації своїх бізнес-процесів в умовах швидко змінюваного технологічного середовища.Публікація Концептуальні основи теорії управління змінами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Маковоз, Оксана Сергіївна; Буряк, Михайло ОлександровичУ статті розглядаються теоретичні основи управління змінами в організації. Автори дають визначення змінам, організаційним змінам і виділяють їх основні типи. Вони також розглядають два основних підходи до управління змінами: реактивний і проактивний. Автори статті стверджують, що зміни є невідворотною частиною життя організації. Вони можуть бути викликані як внутрішніми, так і зовнішніми факторами. Зміни можуть бути спрямовані на інновації, реструктуризацію або зміну організаційної культури. Стаття відокремлює два основних підходи до управління змінами: стихійний та контрольований. Прихильники стихійного підходу вважають, що зміни є невідворотними і неконтрольованими. Вони вважають, що зміни можна лише сприймати і адаптуватися до них. Прихильники контрольованого підходу вважають, що зміни на підприємстві можна і потрібно управляти. Вони вважають, що зміни можна планувати, реалізовувати та контролювати. Стаття обґрунтовує необхідність управління змінами в організації. Висновком статті є те що ефективне управління змінами забезпечує конкурентоспроможність і успіх організації і тому актуальність розуміння концептуальних засад є необхідною. Стаття містить комплексний огляд теоретичних основ управління змінами. Це цінний ресурс для всіх, хто зацікавлений у розумінні проблем і можливостей змін в організаціях.Публікація Зміни вимог до лідерських якостей менеджерів на підприємствах України в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна; Горбунов, Микола ПетровичПід час війни кардинальні зміни торкнулись усіх сфер життя України. Нагальна потреба сьогодення – пошук оптимальних та аргументованих програм сталого функціонування підприємств у період воєнного стану та закладання підвалин для подальшого відновлення після завершення військових дій. Сформувати зазначені належні умови для бізнесу здатні професіонали, управлінці-лідери, які будуть відповідати вимогам сучасності. Актуальними стають питання щодозмін вимог до менеджера підприємства воєнного стану і відповідність сформування необхідних якостей у майбутніх управлінців під час навчання у ЗВО. Метою дослідження є аналіз вимог до сучасного менеджера-лідера щодо здатності забезпечити ефективне виконання управлінських завдань. У результаті аналізу з'ясовано, що відбулися певні зміни в уявленні працівників щодо того, яким має бути і як себе має поводити керівник під час роботи в умовах воєнного стану. Виявлені відмінності стосовно вимог до менеджерів у дослідженнях теоретиків менеджменту до і під час воєнного стану. Визначено, що акцент наразі робиться на особистісних якостях, допомозі оточуючим, здатності зберегти команду, бажанні змінити ситуацію на краще. Наголошено, що деякі якості набули нового значення і трактуються по-новому, враховуючи вимоги часу. Проаналізовано міркування керівників-практиків вітчизняних підприємств, які мають власне бачення ситуації та досвід збереження бізнесу таробітників в умовах воєнного стану. Під час опитування працівників виявлено, що майже половина з них змінили свої очікування до керівників і головним вважають наявність стресостійкості, відповідальності та гнучкості. Також, більше половини опитаних вважають, що їхнє керівництво впоралось зі своїми обов'язками під час війни, третина – що впорались частково. Менеджери-лідери завдяки професіоналізму і розвиненим особистісним якостям не тільки змогли зберегти бізнес, а й підтримують і допомагають тим, хто цього потребує. Таким чином в нашому суспільстві поступово переважає група людей, для яких матеріальні блага не становлять практично єдиної цінності. Підготовка майбутніх менеджерів у ЗВО має враховувати зміни вимог до менеджерів і відповідати новим викликам, які постали перед вітчизняними підприємствами задля успішного подолання загроз і подальшої відбудови країни.Публікація Концептуальні підходи оцінки інноваційного потенціалу підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маковоз, Оксана Сергіївна; Кузьменко, Тетяна СергіївнаСкладність інноваційного потенціалу підприємства як предмета дослідження та його багатогранність зумовлюють велику кількість підходів до його оцінки. Тому актуальним напрямом досліджень є розробка комплексного підходу щоб оперативно і повно діагностувати стан існуючого інноваційного потенціалу підприємства. Оцінка інноваційного потенціалу підприємства - це сукупність аналітичних процедур по визначенню його кількісних і якісних характеристик яка висловлює певне ставлення до цього об'єкту того, хто оцінює відповідно до вибраної системи відносин. Мінливе та динамічне бізнес-середовище вимагає активної інноваційної діяльності, яка забезпечує загальний розвиток підприємства, а також удосконалення або підтримку на необхідному рівні його конкурентоспроможності. При цьому ведення інноваційної діяльності супроводжується значними ризиками та загрозами. Оцінка та управління інноваційним потенціалом підприємства покликане знизити рівень ризиків та можливих наслідків від їх виникнення. Вказані процеси складаються з низки етапів, одним з яких є прийняття управлінських рішень щодо вибору та реалізації тієї чи іншої інноваційної стратегії. Управлінські рішення неможливі без достовірної та повної інформації про об’єкт керування. У свою чергу визначення підприємством стратегії розвитку залежить від основних характеристик наявного інноваційного потенціалу підприємства, який є необхідною умовою інноваційної діяльності та виступає у якості вирішального фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства. Тому, щоб об’єктивно оцінити поточну ситуацію, знайти конкурентні переваги та підвищити результативність управління підприємством загалом необхідно проаналізувати наявний інноваційний потенціал та виявити резерви ефективності. Предметом дослідження та аналізу є інноваційний потенціал підприємства та його компоненти. Основна мета статті – сформулювати та обґрунтувати концептуальні підходи до оцінки інноваційного потенціалу підприємства.Публікація Теоретико-методичні основи формування інноваційного потенціалу підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кузьменко, Тетяна Сергіївна; Горбунов, Микола Петрович; Маковоз, Оксана СергіївнаУ роботі було розглянуте поняття інноваційного потенціалу та представлена його структура. Зроблено огляд умов формування інноваційного потенціалу, етапи та особливости його проведення, аналіз останніх досліджень і публікацій. З'ясовано, що переважна більшість наукових робіт з даної проблематики торкається аналізу певних аспектів інноваційного потенціалу організації. Зроблено висновки, що мінімізації помилок служитиме використання декількох методів оцінки при формуванні інноваційного потенціалу.