Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Методичні положення по експрес-оцінці комерційного потенціалу інноваційної технології
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кобєлєва, Анна Валеріївна
    В статті поставлена та вирішена задача оцінювання рівня комерційного потенціалу інтелектуально-інноваційних технологій, які є результатом інноваційної діяльності промислових підприємств. Доведено, що комерційний потенціал інтелектуального продукту характеризує його ринкову реалізації як товару (продаж) в найближчому майбутньому. При придбанні інтелектуального продукту підприємця цікавлять в меншій мірі техніко-технологічні характеристики та можливості інтелектуального продукту, а в більшій мірі можливість як отримати реальну вигоду з продажу продукції чи послуг, створених на основі інтелектуального продукту. Комерційний потенціал інтелектуально-інноваційної технології запропоновано визначати, виходячи з її особливостей як товару, до яких пропонується віднести: невисока в порівнянні з іншими товарами поінформованість потенційних споживачів про можливості купівлі-продажу технологічного продукту; наявність суттєвих складнощей при встановленні об’єктивних споживчих характеристик інноваційної технології (рівня корисності); придбання інтелектуальної технології означає придбання трансакційних витрат з виявлення її контрафактного використання. Для проведення експрес-оцінки комерційного потенціалу інноваційної технології пропонується до використання система критеріїв, використання яких дозволяють оцінити як комерційний потенціал технології, так і її економічну ефективність. До критеріїв оцінки комерційного потенціалу інноваційної технології в статті запропоновано віднести: технічні переваги, які відтворено в технічних показниках, які характеризують виконання основної (базової) функції інноваційного продукту чи послуги; технологічні переваги, які характеризують можливості інноваційного продукту бути більш технологічним, мати більші зручності при своєму виробництві, обслуговуванні, реалізації, утилізації, забезпеченні ефективності здійснення підприємством виробничо-комерційної діяльності; маркетингові переваги, які відтворюють можливості формування нових потреб; виведення потреб з стану латентних на реальний рівень; забезпечувати стратегічний розвиток і реалізацію перспективних планів підприємства-споживача; формувати шокінг-ефект (вау-ефект), який базується на новизні і неочікуваності ринкової пропозиції інноваційного продукту, його вражаючої дії на потенційних споживачів; переваги естетичного плану, які включають в себе покращення зовнішнього вигляду продукту, позитивність його сприйняття, підвищення до нього комерційної зацікавленості, формування нових смаків і таке ін.
  • Ескіз
    Документ
    Economic evaluation of low-voltage devices
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023-08-25) Havrys, Oleksandr M.; Havrys, Olha O.
    Modern electrical products represent an extremely powerful industry and a dynamically developing market. Currently, there is a positive trend in the market, in particular for low-voltage devices, so an important aspect is to conduct a correct economic assessment of the efficiency of low-voltage devices. Literary sources are analyzed and it is revealed that, despite the significant amount of scientific research and publications, in scientific workson economic design, insufficient attention is paid to the study of real conditions and operating modes of products. Related works focus on developing numerical methods for solving the problem, and the usage conditions are usually taken as given. Data are presented on the actual use of the main parameters of automatic and push-button switches in the main conditions and modes of their use on the equipment of machine-building enterprises. Similar data were also obtained in metallurgy. In addition, a more in-depth study is required of the practical use of the main indicators of purpose and reliability, analysis of operating costs in specific conditions of use and features of economic assessment. The purpose of the study is to analyze issues of improving methods for economic evaluation of one of the most common types of electrical products -low voltage devices. Studies have been carried out on the actual use of indicators of purpose and durability, operating costs for scheduled and unscheduled repairs in real modes and operating conditions, losses due to failures. Improved indicators and criteria for economic evaluation are proposed. The possibilities of using both traditional economic assessment based on reduced costs, as well as economic assessment and criteria for choosing rational levels based on indicators more often used in modern conditions, including NPV, PI, IRR, PP, are considered. When solving the problem of economic justification for choosing a rational number of versions of devices, several main stages are identified. Among them is the choice of economic indicator and criterion.