Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Публікація
    Capturing software requirements for business process model analysis and improvement
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Kopp, Andrii Mykhailovych; Orlovskyi, Dmytro Leonidovych
    This paper considers the problem of software requirements capturing for business process model evaluation and recommendations generation to suggest how detected modeling errors may be eliminated in order to improve business process model correctness. Existing software tools for business process model analysis are based on metrics and thresholds that allow assume presence of errors in business process models, but they are not capable to recommend structural changes required to eliminate detected modeling errors. Therefore, business process model analysis and improvement tasks become relevant, since early detection and elimination of possible errors presented in business process models may allow organizations avoid extra costs that may occur on any of the steps of business process lifecycle. Since business process models are shared organizational assets, it is also necessary to consider the capabilities of collaborative and concurrent usage of business process models by multiple stakeholders. Hence, the workflow of business process model analysis and improvement was analyzed and its key steps, which describe expected user and software behavior, were formalized using the IDEF0 functional model. Functional software requirements were captured in the form of user stories according to modern agile practices of software development. These user stories are based on features and drawbacks of existing software tools for business process model analysis. Captured user stories were formalized using the use case modeling. Non-functional software requirements were also captured; they include maintainability, readability, testability, understandability, integrability, and complexity requirements. Captured requirements can be used to design and develop business process model analysis and improvement software capable to provide recommendations to eliminate detected modeling errors.