Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Локалізація промислового виробництва як фактор відродження промисловості України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сударкіна, Світлана Петрівна
    Сучасний стан машинобудівного виробництва України по цілому ряду об’єктивних та суб’єктивних причин є дуже важким. Обсяги виробництва за останні 30 років скоротилися в кілька разів, а по окремих галузях – просто зникли. Крім того, втрачені старі ринки збиту, а нові – не з’явилися, обладнання зношене більш, ніж на 60-70%, персонал полишив виробництво і таке інше. В той же час потреба в продукції машинобудівного комплексу в державі залишається. Треба обслуговувати комунальне господарство, яке зношене та застаріло навіть більш, ніж самі промислові підприємства. Всі види транспорту та відповідна інфраструктура потребують негайного оновлення та модернізації. Також необхідною є корінна модернізація паливно-енергетичного сектору економіки та інших галузей. Саме тому можна стверджувати, що Україна сама по собі – величезний ринок, вимоги якого треба задовольняти постійно продовж довгого, практично необмеженого часу. Це – дуже позитивний фактор, якщо розглядати проблему з урахуванням ринкових умов існування нашого господарства. Крім того, необхідність відновлення промисловості обумовлена наявністю цілого ряду взаємопов’язаних соціально-економічних, науково-технічних та технологічних факторів, які складають цілісну систему. І саме це є ще одним підтвердженням доцільності поставленої задачі – реставрація або реіндустріалізація виробництва. Наявні потреби, про які йшла мова, можна задовольняти за рахунок іноземних компаній та фірм. Але це недалекоглядна політика, якої можна додержуватись тільки продовж короткого терміну або при повній відсутності своїх можливостей.
  • Ескіз
    Документ
    Методи та інструменти стратегічного маркетингового планування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сударкіна, Світлана Петрівна; Климентова, Марія Віталіївна; Анічкіна, Ірина Олександрівна
    В статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного планування. Визначено сутність і особливості стратегічного планування на підприємствах, систематизовано принципи і методи формування планів розвитку підприємств. Досліджено переваги, недоліки і передумови застосування стратегічного планування. Стратегічне маркетингове планування (СМП) необхідно для впевненого розвитку будь-якого підприємства з урахуванням зовнішніх факторів та техніко-технологічного рівня його в теперішньому часі та в майбутньому. На базі цих даних з’являється можливість аналітично обґрунтованого підходу для планування подальшого функціонування підприємства на досить довгий період з певною долею ймовірності. Важливе значення в цій роботі має правильний вибір методу планування, бо це певною мірою гарантує одержання адекватного результату дослідження та високої якості самих планів. З’ясовано сутність та зміст стратегічного планування розвитку великих підприємств, розглянуто основні його функції та завдання, виявлено основні етапи стратегічного планування а також визначено його інструменти. Сутність та алгоритм стратегічного маркетингового планування досить широко розглянуті в багатьох літературних джерелах, в той час, як методологічна складова цього процесу, незважаючи на широкий спектр заходів, не так щіль но структурована та проаналізована з боку можливостей використання в тих чи інших проектах. Виходячи з цього, в даній статті наводяться основна номенклатура методів, їх характеристики, особливості, переваги та недоліки, що є базою для визначення області їх використання. Вся сукупність методів розподіляється на 5 груп, до яких відносяться аналітичні, матричні методи, методи Ансоффа та Портера, а також – інші, які включають досить широку номенклатуру більш спеціалізованих заходів, область використання яких обмежується специфічними задачами та проектами, або носить ілюстративний характер. Доведено, що планування є одним із найважливіших напрямів маркетингової діяльності підприємства, у процесі якого формується комплекс підсистем маркетингу взаємодій.
  • Ескіз
    Документ
    Инновационные технологии в испарительных системах (экономический аспект)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Эшли, Эуси; Сударкина, Светлана Петровна; Гнесин, Юрий Витальевич
    Энергосбережение является одной из наиболее актуальных задач в сфере промышленного производства, потому что расходы на разные виды энергии, используемые в производственном процессе, составляют львиную долю производственных затрат в целом, а это существенно влияет на эффективность и область использования технологий и технологических процессов. Это касается также и использования испарительных систем при строительстве жилого фонда и промышленных объектов. Эта традиционная технология, постоянно дополняется новыми инновационными составляющими. В данном случае речь идет уже не о точечных усовершенствованиях, а о системной, постоянной работе по энергосбережению в таких системах. Важное значения в использовании инновационных решений и их распространении имеет то, что для оценки их качества и эффективности используются нормативы и подходы существующих программ сертификации, которыми пользуются в Европе, США и других странах и корпорациях. Использование таких программ очень важно, потому что это дает возможность получить независимую, объективную, комплексную оценку рассматриваемых инновационных решений. Важно также, что на базе полученных комплексных оценок тот или иной проект получает возможность заработать дополнительные баллы, что учитывается при решении вопроса о получении кредита для реализации энергосберегающих технологий. Также существенным является то, что при использовании новых технологий и усовершенствований параллельно решаются такие важные проблемы, как очистка воды, уменьшение ее расхода, экономия других ресурсов – электроэнергия, вспомогательные материалы и пр. В данной статье с экономической точки зрения рассматриваются возможности использования холодильных испарительных систем разного типа в разных регионах мира, а также эффективность дополнительных мероприятий для решения вопросов энергосбережения. Такие подходы в современном проектировании градирен, например, позволяют констатировать, что концепция «зеленого строительства» превратилась за последние годы из инновационной случайности в системную работу и стандарт для многих сообществ .