Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Застосування комп′ютерних систем для моделювання динамічних процесів вантажопідйомних машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грищенко, Володимир Миколайович; Леонова, Катерина Сергіївна
    Головна задача машинобудування полягає в організації виробництва спектру машин для забезпечення потреб всіх галузей промисловості. Це енергетичні, транспортні, підйомно-транспортні агрегати, машини сільськогосподарської, будівельної індустрії, тощо. Серед них можна виділити пристрої, в яких призначено здійснювати відносний рух однієї частини по відношенню до іншої, тобто до складу розрахункових моделей входять кінематичні пари. Реальні умови роботи машин різноманітні, але найчастіше пов′язані з періодичними пусками-зупинками, що зумовлює актуальність досліджень нестаціонарних режимів. Аналіз роботи таких моделей ускладнений. Для успішних результатів проектування проводиться математичне моделювання окремих процесів в механізмах. Одним з перших розрахунків є динамічний. Сучасні, доступні СAD/CAE системи моделювання та аналізу надають можливості автоматизації, побудови більш реалістичних розрахункових схем. В роботі розглядається апробація використання САПР для моделювання динаміки стрілового крана з набором чотирьох агрегатів: платформи, стріли, гільзи та штоку. Розроблена модель комбінована: платформа та гільза відповідають моделі кінетостатики, а стріла та шток пружні. Кран призначений здійснювати операції підйому вантажу у вертикальній площині, з можливостями відносного руху в 3-х обертальних та одній поступальній кінематичних парах. Проведені чисельні розрахунки статичного, модального та динамічного аналізу ланок механізму підтверджують адекватність їх моделей. Серед них задача миттєвого прикладання сили, яка характерна для режиму роботи "підйом з підхватом" механізмів підйому кранів. Розглянуто також деформування всієї конструкції в одному з положень стріли. Визначення реактивних сил в гідроциліндрі дає важливу інформацію для підбору силового агрегату.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельні та експериментальні дослідження динаміки макету бронекорпусу легкоброньованої машини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Малакей, Андрій Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Ганна Володимирівна; Набоков, Анатолій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Льозний, Олег Сергійович; Голтвяниця, Олексій Сергійович
    Для побудови чисельної моделі динамічних процесів у бронекорпусі легкоброньованої машини досліджено макет його верхньої проекції. Паралельно здійснено його чисельне та експериментальне дослідження. Визначено власні частоти і власні форми коливань макету. Також визначено його реакцію на імпульсне збудження. На цій основі установлено параметри скінченно-елементної моделі, які забезпечують задовільну точність чисельного моделювання динамічного напружено-деформованого стану макета та натурного зразка бронекорпуса легкоброньованої машини.
  • Ескіз
    Документ
    The effect of the radial clearances on the dynamic processes in rolling bearings
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Gavrilov, S.; Ishin, N.; Goman, A.; Skorokhodov, A.; Dakalo, J.
    A method for calculating the parameters of shock pulses generated in rolling bearings due to the presence of radial clearance in them is proposed. The method is a further development of theoretical research in the scientific direction of vibration-pulse diagnostics in relation to the operational assessment of the technical condition of bearing units as components of the gear drive mechanism, which largely determine the drive resource as a whole. The calculation is based on the consideration of the precession movement of the bearing axis, which it makes during the rotation of its shaft, and the theory of shock interaction of elastic bodies by G. Hertz. The mechanism of occurrence of shock pulses has been studied with an additional introduction to the calculation of the radial force acting on the shaft. It is shown that wear, which causes an increase in the working radial clearance between the races and the rolling bodies in the bearing, increases the speed and amplitude of the impact interaction of the inner ring with the rolling bodies. An example of calculating the parameters of shock pulses in ball radial single-row bearings of the 307 series is given. Conclusions are made about the prospects of using the developed method for diagnostics and forecasting the remaining life of bearings of transmission units of mobile machines.
  • Ескіз
    Документ
    Нелінійні коливання елементів легкоброньованих машин: модельні задачі та якісні особливості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Танченко, Андрій Юрійович; Ткачук, Микола Анатолійович; Набоков, Анатолій Володимирович; Грабовський, Андрій Володимирович; Малакей, Андрій Миколайович
    У роботі наведено розв’язувальні співвідношення для аналізу динамічних процесів у елементах легкоброньованих машин. На прикладі двохмасової системи розглянуто модельну задачу про коливання під дією періодичної збурюючої сили. Визначено особливості усталеного збудженого руху за наявності нелінійної пружної характеристики з’єднань елементів дослідженої системи. Зокрема, установлено можливість реалізації субгармонійних коливальних режимів різної кратності. Запропоновано для визначення кратності субгармонійного режиму ввести чисельний показник періодичності. Цей показник ілюструє міру відхилення усталеного режиму від періодичного з різною тривалістю періоду. Наведено характерні фазові портрети дослідженої системи. Установлено області параметрів, у яких реалізовані усталені субгармонійні режими різної кратності.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання подвійного пуску вібраційної машини з дебалансним збудником коливань
    (НТУ "ХПІ", 2008) Ярошевич, Т. С.
    Викладено результати досліджень динамічних процесів, що відбуваються під час розбігу дебалансного збудника зарезонансної вібраційної машини з електродвигуном обмеженої потужності. Розглянуто перебіг процесу розбігу збудника в разі подвійного пуску асинхронного двигуна. Наведено детальний опис ефекту Зоммерфельда.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельний алгоритм розрахунків ударної взаємодії в конструкціях
    (НТУ "ХПІ", 2012) Грищенко, Володимир Миколайович
    В роботі розглядається алгоритм і чисельна процедура визначення основних параметрів ударної взаємодії в одній контактній парі.