Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми відновлення функціональних властивостей експлуатації крупногабаритних зубчастих передач
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Пермяков, Олександр Анатолійович; Шелковий, Олександр Миколайович; Заковоротний, Олександр Юрійович; Клочко, Олександр Олександрович
    Наукові основи тмеханізмів формування похибок крупногабаритних зубчастих коліс свідчить про те, що елементарні похибки систем операцій зубообробки характеризуються випадковими числовими характеристиками, які визначають величину і характер входження у відповідні комплексні складові, які, в свою чергу, взаємодіючи між собою, визначають досліджувані похибки крупногабаритних зубчастих коліс. Досліджені важконавантажениі зубчасті передачи приводи машин, при проектуванні яких висуваються жорсткі вимоги до мінімізації їх габаритів, маси і вартості. Реалізація цих жорстких вимог призводить до значного зростання удільної силовий навантаженості, а вимога максимізації продуктивності машин призводить до зростання швидкісних характеристик приводу та досліджен динамічний характер зовнішнього навантаження передач. Підвищення довговічності приводів машин є одним з найважливіших (поряд з підвищенням продуктивності і зниженням собівартості) вимог до проектування машин, яке в значній мірі забезпечується за рахунок збільшення ресурсу основних деталей приводу і, в першу чергу, за рахунок підвищення зносостійкості їх контактних поверхонь. Забезпечення високої зносостійкост зубчастих коліс, необхідно не тільки, щоб запобігти поломки через зменшення робочого перетину деталей внаслідок їх зносу, а й для зменшення впливу зносу на параметри якості машин – рівень шуму, точність позиціонування робототехнічних систем, точність виготовленої продукції.
  • Ескіз
    Документ
    Впровадження сучасних засобів технічного діагностування буксових вузлів рухомого складу залізниць
    (НТУ "ХПІ", 2018) Борзилов, Іван Дмитрович; Калуга, Ганна Анатоліївна
    Проведений аналіз робіт стосовно розробки та використання засобів технічного діагностування буксових вузлів рухомого складу залізниць в процесі експлуатації та при виконанні планового ремонту. Показано, що подальший розвиток засобів технічної діагностики букс в процесі експлуатації рухомого складу повинно відбуватися при прямому безперервному контролі температури шляхом інтеграції датчиків в найбільш інформативні зони букс, а про небезпечне нагрівання підшипників буде свідчити радіосигнал. При плановому ремонті рухомого складу, запропоновано комплекс вібродіагностики підшипників кочення, що визначає за одним вимірюванням технічний стан і прогнозування залишкового ресурсу підшипників в буксових вузлах.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція моніторингу технічного стану газоперекачувального обладнання
    (НТУ "ХПІ", 2009) Заміховський, Л. М.; Саприкін, С. О.
    В статті розглянуті питання підвищення надійності газоперекачувальних агрегатів (ГПА) та компресорних установок (КУ). Використання викладеного математичного апарата в системах моніторингу газоперекачувальних агрегатів чи газотранспортних мереж дозволить побудову інтелектуальних автоматизованих систем керування.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка життєвого циклу насосних установок при використанні вільновихрових насосів
    (НТУ "ХПІ", 2011) Гусак, О. Г.; Котенко, Олександр Іванович; Ніколаєнко, Людмила Михайлівна
    Ця стаття присвячена аналізу вартості життєвого циклу (LCC) і концепції використання його в особливо складних умовах експлуатації насосів.
  • Ескіз
    Документ
    Методика визначення параметрів контактного теплового акумулятора фазового переходу двигуна у складі комплексної системи комбінованого прогріву
    (НТУ "ХПІ", 2015) Грицук, Ігор Валерійович
    У статті описана методика визначення параметрів контактного теплового акумулятора з фазовим переходом у складі комплексної системи комбінованого прогріву для зберігання теплової енергії двигуна транспортного засобу або енергетичної установки в міжзмінний період. Методика дозволяє повною мірою урахувати умови експлуатації і включає в себе всі процеси роботи контактного теплового акумулятора комплексної системи комбінованого прогріву.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості теплової підготовки транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Грицук, Ігор Валерійович
    У статті описані результати теплової підготовки оливи транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу у складі комплексної системи комбінованого прогріву. Отримані результати дозволяють повною мірою урахувати умови експлуатації для здійснення довготривалого зберігання теплової енергії не працюючого двигуна транспортного засобу в різних кліматичних умовах експлуатації і формування ефективного складу комплексної системи комбінованого прогріву.
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження зношуваності двигунів внутрішнього згоряння при динамічних режимах роботи
    (НТУ "ХПІ", 2012) Подоляк, О. С.; Назаркін, О. А.; Ісьєміні, І. І.
    Проведені дослідження зношуваності деталей двигуна внутрішнього згоряння при несталих режимах роботи з застосуванням методу планування експерименту, реалізація якого здійснювалась на програмованому стенді
  • Ескіз
    Документ
    Стенд контролю основних характеристик теплових перетворювачів
    (НТУ "ХПІ", 2011) Григоренко, Ігор Володимирович; Тверитникова, Олена Євгенівна; Коржов, І. М.
    У статті розглянуті питання розробки та експлуатації стенду контролю основних характеристик теплових перетворювачів. Розглянуті особливості температурних вимірів за допомогою терморезисторів та термопар, та питання визначення їх метрологічних характеристик.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання процесу оперативного регулювання швидкісних міжрегіональних пасажирських перевезень
    (НТУ "ХПІ", 2013) Константинов, Д. В.; Крамченко, К. В.
    У статті представлено реалізацію перспективної розробки з удосконалення системи швидкісних міжрегіональних пасажирських перевезень залізниць України. Здійснено моделювання системи підтримки прийняття рішень оперативного управління процесом експлуатації швидкісного рухомого складу.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення якості та надійності адаптивної підвіски автомобіля в умовах експлуатації на основі використання нейро-фаззі регуляторів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Шуляков, В. М.
    У статті розглянута задача підвищення якості та надійності адаптивної підвіски автомобіля в умовах експлуатації на основі використання нейро-фаззі регуляторів. Проведено огляд трьох видів адаптивних підвісок. В різних умовах експлуатації розглянуто використання адаптивних нейро-фаззі регуляторів у системі управління підвіскою. Використання нейро-фаззі регуляторів дозволило покращити якість перехідних процесів при регулюванні.