Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Лабораторний стенд для дослідження режимів роботи перетворювача частоти трифазного асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Чепелюк, Олександр Олександрович; Пожидаєв, Володимир Євгенійович
    Розроблено лабораторний стенд для дослідження режимів роботи перетворювача частоти для керування трифазним асинхронним двигуном з короткозамкненим ротором напругою 380-400 В. Описано конструкцію лабораторного стенду та його електричну схему. Розроблено методичні вказівки для проведення лабораторної роботи з дослідження режимів роботи перетворювача частоти. Наведено склад та структуру методичних вказівок. В електронній версії розроблених методичних вказівок використано гіперпосилання на технічну документацію досліджуваного пере-творювача частоти у мережі Internet. Для демонстрації можливостей лабораторного стенду приведено окремі результати досліджень режимів роботи перетворювача частоти.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення основних параметрів та характеристик ліфтового двигуна
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мартинов, Юрій Валентинович; Петренко, Олександр Миколайович; Любарський, Борис Григорович
    В статті розглянуто методику випробувань електричних двигунів для приводу ліфтів. Проведено комплекс випробувань асинхронного електродвигуна АДБ180М6 та знайдено його основні характеристики при живленні від перетворювача частоти «Altivar2 потужністю 22 кВт і частотах обертання двигуна 910 та 289 об/хв – відповідають вимогам технічних вимог до ліфтових електродвигунів, а рівень шуму находився у встановлених значеннях
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз електромагнітних процесів у перетворювачі з десятизонним регулюванням напруги і електромеханічним навантаженням
    (НТУ "ХПІ", 2018) Михайленко, Владислав Володимирович; Чарняк, Ольга Сергіївна
    Розроблено нові математичні моделі електромагнітних процесів у трифазних електричних колах напівпровідникових перетворювачів з багатоканальним зонним регулюванням фазних напруг без урахування енергетичних втрат у напівпровідникових комутаторах для швидкої оцінки впливу параметрів навантаження на рівень і форму вихідної напруги. У цій статті проведено аналіз електромагнітних процесів в електричних колах напівпровідниковими з комутаторами. Створено математичну модель для аналізу електромагнітних процесів в напівпровідникових перетворювачах з широтно-імпульсним регулюванням вихідної напруги. Наведено графіки, що від ображають електромагнітні процеси у електричних колах. Статья присвячена розвитку метода багатопараметричних функцій шляхом розробки нових математичних моделей та визначення функцій і алгоритмічних рівнянь для аналізу за підсистемними складовими електромагнітних процесів у розголуджених електричних колах з напівпровідниковими комутаторами і ланками з синусоїдальними, постіними і імпульсними напругами. Напівпровідникові коммутатори можуть виконувати високочастотне змінення структури електричних кіл і широтно-імпульсну модуляцію фазних і лінійних напруг трихфазної мережі електроживлення, виконуючи регулювання вихідних напруг напівпровідникових перетворювачів параметрів електричної енергії.
  • Ескіз
    Документ
    Application of a MFC1000AcR frequency converter in a marine vessel propulsion system
    (NTU "KhPI", 2017) Załęski, J.; Kapusta, P.; Młodzikowski, P.; Bilonozhko, V. V.; Kopchak, B. L.
    Practical application of a set of four power electronic frequency converters of MFC1000AcR type with total capacity of 1.4 MW to power four motors of main and maneuvering drives of a ship has been considered, which makes it possible to displace, manoeuvre and automatically maintain the location of the ship according to GPS signals. Each of the MFC1000AcR converters is a four-quadrant modern modular device with liquid cooling. Climatic, mechanical and electromagnetic compatibility tests of frequency converters in the control system of a ship, conducted in accordance with the described procedure in extensive hours-long testing with varying load sample that reflects the research expedition, have displayed full compliance of all the requirements.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм формування вихідної напруги Smart Transformer на основі математичної моделі пониженого порядку
    (НТУ "ХПІ", 2017) Мисак, Тарас Володимирович
    Запропоновано підхід до керування Smart Transformer з синусоїдальною напругою на виході, який має в своєму складі перетворювач частоти з вихідним LC-фільтром та нелінійний однофазний вихідний трансформатор з додатковою ємністю на виході. Побудовано математичну модель цього Smart Transformer у вигляді нелінійної сингулярно-збуреної системи диференціальних рівнянь. Показано можливість пониження порядку математичної моделі за допомогою інтегрального многовиду у формі степеневого ряду. Проведено синтез алгоритма керування шляхом встановлення однозначної відповідності коефіцієнтів модулюючої функцією та коефіцієнтів функції Ляпунова. Наводяться результати моделювання.
  • Ескіз
    Документ
    Методика підвищення загального статичного коефіцієнту корисної дії дизель-генераторних електромеханічних систем транспортних засобів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Кулагін, Дмитро Олександрович; Андрієнко, Петро Дмитрович; Метельський, Володимир Петрович; Яценко, Дмитро Валерійович
    В статті запропоновано методику підвищення енергоефективності дизель-генераторної електромеханічної системи транспортного засобу за статичними характеристиками. За даним методом використовуються синергетичні властивості декомпозованих елементів електроприводу під час його проектування шляхом вибору таких елементів декомпозованої структури, у яких точка екстремуму функції статичного ККД лежить в мінімальному околі точки екстремуму кривої статичного ККД дизельного двигуна. Такий підхід дозволяє отримати максимальну величину статичного ККД всієї структури при досягненні найбільш раціонального питомого рівня споживання палива. Також в статті показано, що підвищення енергетичного потенціалу дизель-генераторної електромеханічної системи транспортного засобу за статичними характеристиками базується на декомпозиції структури системи, де кожен її елемент має забезпечити мінімальний рівень втрат енергії у всій системі в цілому, причому задачу керування такою системою необхідно формулювати як завдання пошуку законів та алгоритмів взаємодії між компонентами складної ієрархічної електромеханічної системи.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизована система водопостачання, яка складається з двох насосних агрегатів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Мошноріз, Микола Миколайович
    В науковій роботі шляхом комп'ютерного моделювання досліджено роботу насосного агрегату з мережею водоспоживання та двох насосних агрегатів на водопровідну мережу. Для цього розроблено модель відцентрового насоса, модель мережі, електропривода, одного насосного агрегата з водопровідною мережею та двох насосних агрегатів з мережею. В результаті дослідження дано рекомендації до побудови систем водопостачання з кількома насосами. Також у роботі досліджено питання енергоспоживання насосною станцією в різних режимах роботи. Розроблено алгоритм роботи системи керування двома насосними агрегатами та перевірено його працездатність шляхом комп'ютерного моделювання.
  • Ескіз
    Документ
    Аспекти математичного моделювання елементів єдиних електроенергетичних установок комбінованих пропульсивних комплексів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Глазева, Оксана Володимірівна; Будашко, Віталій Віталійович
    На основі аналізу відомих математичних моделей елементів електроенергетичних систем було запропоновано метод удосконалення системи управління перетворювачем частоти для живлення асинхронного двигуна підрулюючого пристрою судна спеціального призначення, працюючого у режимі динамічного позиціонування. Було зроблено спектральний аналіз високої напруги за допомогою додатка SP Tools середовища MatLab/Simulink.