Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Про моделювання граничних умов для визначення критичних швидкостей обертання роторів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Трубаєв, Олександр Іванович; Ларін, Андрій Олексійович
    Стаття присвячена визначенню граничних умов, що дозволяють досягти адекватних результатів при розрахунку критичних швидкостей обертання роторів на основі скінчено-елементних моделей. Експериментальне визначення частот власних коливань лабораторного ротора на шарикопідшипниках проводилося за допомогою розробленого авторами вібровимірювального комплексу. Численні дослідження вільних коливань лабораторного ротора та циліндричної труби із співвідношенням товщини стінки до довжини 1/10 виконані на основі тривимірної скінчено-елементної моделі за різних граничних умов. Як опори в розрахунковій схемі лабораторного ротора використовуються рухомі та нерухомі циліндричні шарніри, що відповідають плаваючим підшипникам. У зв'язку з тим, що розміри підшипників по довжині валу малі в порівнянні із загальною довжиною, в розрахунковій моделі прийнято, що вал шарнірно закріплений по краях в окремих точках одного кола на кожному підшипнику. Розглянуто варіанти кріплення валу у двох, чотирьох та восьми точках. Розглянуто варіанти кріплення циліндричної труби в крайніх перерізах по двох точках, чверті кола та повному колу. Проведено порівняння експериментальних та чисельних результатів, рішень, отриманих аналітично та на основі методу скінчених елементів. Аналіз форм власних коливань показав, що при різних варіантах кріплення циліндричної труби виникають форми коливань, пов'язані з деформацією труби як оболонки. Наприклад, при кріпленні труби по чверті кола серед форм №1-№10 лише №2 відповідає деформації труби як балки. Результати дослідження власних коливань лабораторного ротора показують, що найкращим варіантом граничних умов, що дозволяє наблизитись до результатів експерименту, є закріплення на кожному підшипнику у двох точках, що знаходяться на нейтральній лінії поперечного перерізу при згині ротора. Чиельні дослідження власних частот циліндричної труби свідчать, що саме при такому варіанті граничних умов можна отримати результати, що є найбільш близькими до аналітичного рішення.
  • Ескіз
    Документ
    Загальний аналіз підшипників як опор динамічних роторних систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Прокопенко, Микола Вікторович
    На сьогоднішній день підшипники є єдиними технічними пристроями, які використовуються в якості опор обертових осей і валів. Раціональний вибір типу і характеристик підшипника для конкретної моделі експлуатації роторної системи забезпечує більш високе значення коефіцієнту корисної дії, ефективності роботи та працездатності не тільки самої роторної системи, а й всієї машини в цілому. Розглянуто основні схеми підшипників як опор валу. Проаналізовано особливості роботи та принципові схеми підшипників кочення, ковзання та магнітних підшипників. Показано конструктивні особливості підшипників різного типу та вплив цих особливостей на роботу роторних систем.
  • Ескіз
    Документ
    Впровадження сучасних засобів технічного діагностування буксових вузлів рухомого складу залізниць
    (НТУ "ХПІ", 2018) Борзилов, Іван Дмитрович; Калуга, Ганна Анатоліївна
    Проведений аналіз робіт стосовно розробки та використання засобів технічного діагностування буксових вузлів рухомого складу залізниць в процесі експлуатації та при виконанні планового ремонту. Показано, що подальший розвиток засобів технічної діагностики букс в процесі експлуатації рухомого складу повинно відбуватися при прямому безперервному контролі температури шляхом інтеграції датчиків в найбільш інформативні зони букс, а про небезпечне нагрівання підшипників буде свідчити радіосигнал. При плановому ремонті рухомого складу, запропоновано комплекс вібродіагностики підшипників кочення, що визначає за одним вимірюванням технічний стан і прогнозування залишкового ресурсу підшипників в буксових вузлах.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимально-раціональне проектування зубчастого електромеханічного привода
    (НТУ "ХПІ", 2006) Калинин, П. Н.; Курмаз, Леонід Володимирович; Жережон-Зайченко, Ю. В.
    У статті представлена методологія раціонального проектування електромеханічного привода із зубчастими передачами. Задача раціонального проектування розглянута у формі параметричної оптимізації за 20 критеріями якості. Обґрунтовано використання методу допустимих множин, що дозволяє керувати процесом вибору оптимально-раціонального рішення. Наведено приклад застосування запропонованого методу.
  • Ескіз
    Документ
    До питання оптимально-раціонального проектування коробки передач автомобіля
    (НТУ "ХПІ", 2013) Калінін, Павло Миколайович; Сергієнко, Микола Єгорович; Жережон-Зайченко, Ю. В.
    У роботі наведені результати оптимально-раціонального проектування зубчастих передач коробки передач автомобіля ЗиЛ-4327 з метою покращення її експлуатаційних характеристик