Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Вимірювання лінійної швидкості з використанням мобільної роботизованої платформи з комп'ютерним зором(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Воробйов, Богдан Віталійович; Сенченко, Сергій Олександрович; Кириленко, Ярослав Олександрович; Ліхно, Ярослав Владленович; Хань, Лю; Кутовий, Юрій МиколайовичПредставлено підхід до інтеграції алгоритмів комп'ютерного зору в систему керування тяговими електроприводами залізничного транспорту. Він демонструє використання алгоритмів комп’ютерного зору для обчислення лінійної швидкості як альтернативи звичайним датчикам, таким як одометри коліс, GPS, DGPS та інерційні датчики, які можуть виявитися неефективними на слизькій поверхні та на низьких швидкостях. Як наслідок, ця стаття зосереджена на використанні лінійної швидкості як зворотного зв'язку в системі керування для підвищення енергоефективності під час старту та зупинки та запобігання пробуксовці коліс. Система керування електроприводом була успішно впроваджена та випробувана на робототехнічній платформі, розробленій для моделювання динамічної поведінки в реальних сценаріях залізничного транспорту. У статті детально описано процес розробки цієї робототехнічної платформи, яка використовується для імітації динамічних умов реального світу на залізничному транспорті. Запропонований алгоритм керування оцінкою швидкості оцінено на спеціально розробленому випробувальному стенді, що виявило його здатність прогнозувати швидкість з відносно високим ступенем точності. Крім того, представлений алгоритм оптичного потоку для оцінки швидкості, який оцінюється за допомогою спеціально розробленої випробувальної установки, що вказує на сильну кореляцію між прогнозованою швидкістю транспортного засобу та вимірюваннями точних оптичних кодерів. Дослідження також визначає оптимальний розмір вікна функції для оцінки швидкості оптичного потоку в реальному часі. Таким чином, цей підхід демонструє значний потенціал для точної оцінки швидкості. Поточні експерименти проводяться в різних реальних умовах, а майбутні дослідження спрямовані на розробку надійної автономної системи вимірювання швидкості. Інтеграція сучасних цифрових технологій комп'ютерного зору не тільки покращує тягові характеристики електроприводів, але й розширює можливості тягових електроприводів, щоб відповідати суворим вимогам промислового обладнання.Документ Дослідження крутильних систем приводів обертання заготовки при врізному шліфуванні на верстатах моделей 3М151 і 3М152(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сизий, Юрій Анатолійович; Сталінський, Дмитро Віталійович; Євсюкова, Фатима Магометбіївна; Щербініна, Тетяна ЄвгенівнаУ статті представлені дослідження статичних і динамічних характеристик крутильних систем приводів обертання заготовок верстатів 3М151 і 3М152 Харківського машинобудівного заводу. Ці приводи відрізняються лише клинопасовій передачами обертання осі ротора електродвигуна (ЕД) до шпинделя передньої бабки верстата. На верстаті 3М151 ця передача двоступенева із загальним передавальним відношенням 4,4, а в верстаті 3М152 - одноступенева з передавальним відношенням 2,5. Дослідження виконано на основі опису приводів системою диференціальних рівнянь (ДУ) рівноваги дискретних систем в просторі станів і за допомогою структурних схем приводів у вигляді передавальних функцій елементів приводу і зв'язків між ними. У ДУ враховується розсіювання енергії крутильних коливань в електромагнітному зв'язку ротора зі статором двигуна постійного струму з незалежним збудженням. Дослідження моделей приводів в просторі станів дозволило отримати значення власних частот коливань і амплітудно-частотні характеристики (АЧХ) при впливі на привід моментом різання (шліфування) з вихідною координатою - кутовій швидкістю заготовки. Аналіз коренів характеристичних рівнянь досліджених приводів показав їх стійкість, але низьку швидкодію (тривале загасання) з дуже малою амплітудою коливань, які не можуть погіршити геометричну якість поверхні, що шліфується. Порівнянні приводи принципово не відрізняються за своїми динамічними характеристиками. Однак вони значно відрізняються за своїми статичним характеристикам. Встановлено, що в приводі заготовки з двоступеневою пасовою передачею з двигуном 2ПД100МУХЛ4 неможливо отримати окружну швидкість обертання заготовки малого діаметра (30 ÷ 40) мм вище швидкості в 50 м/хв, що необхідно для зменшення граничної температури нагріву поверхні, що шліфується при врізному шліфуванні. Для приводу з одноступеневою пасовою передачею це обмеження відсутнє. Крім цього, енергія, що витрачається на реалізацію режимів врізного шліфування, при одноступеневій пасовій передачі приблизно в 1,5 рази менше її значення в приводі з двоступеневою пасовою передачею. Тому зміна приводу заготовки у верстаті 3М152 в порівнянні з верстатом 3М151является доцільним.Документ Численно-полевой анализ эффективности эксцентриситета зазора под главными полюсами в двигателе постоянного тока с последовательным возбуждением(НТУ "ХПИ", 2018) Милых, Владимир Иванович; Дзенис, Сергей ЕвгеньевичПроведен численно-полевой анализ эффективности эксцентриситета зазора под главными полюсами в двигателе постоянного тока с последовательным возбуждением. При изменении эксцентриситета и самого зазора сравниваются электромагнитные параметры двигателя и распределение магнитной индукции в активной зоне. Уменьшение эксцентриситета и зазора не приводит к критическому повышению магнитной индукции под краями главного полюса из-за реакции якоря. Поэтому угрозы увеличения максимума межламельного напряжения на коллекторе не ожидается.Документ К вопросу о выборе мощности источников питания стенда взаимной нагрузки тяговых электромашин(НТУ "ХПИ", 2009) Афанасов, Андрей МихайловичРассматриваются вопросы о выборе мощности источников питания стенда для испытания тяговых электрических машин постоянного тока с учетом расхождения их магнитных характеристик.Документ Улучшение энергетических показателей тягового электропривода трамвая с двигателем постоянного тока последовательного возбуждения(НТУ "ХПИ", 2015) Шавёлкин, Александр Алексеевич; Герасименко, Виталий Анатольевич; Кожемякин, Сергей МихайловичПроанализированы существующие технические решения по модернизации тягового электропривода трамвая с двигателем постоянного тока последовательного возбуждения. Исследовано ослабление поля двигателя шунтированием обмотки возбуждения преобразователем на IGBT с возможностью утилизации энергии. Предложены схемы тяговых преобразователей с шунтированием и независимым включением последовательной обмотки возбуждения, позволяющие снизить потери энергии в силовых цепях, работоспособность их подтверждена математическим моделированием.Документ Дослідження електромагнітних процесів у напівпровідниковому перетворювачі з семизонним регулюванням вихідної напруги і електромеханічним навантаженням(НТУ "ХПІ", 2015) Михайленко, Владислав ВолодимировичРозроблено нові математичні моделі електромагнітних процесів у трифазних електричних колах напівпровідникових перетворювачів з багатоканальним зонним регулюванням фазних напруг без урахування енергетичних втрат у напівпровідникових комутаторах для швидкої оцінки впливу параметрів навантаження на рівень і форму вихідної напруги.Документ Увеличение рабочего магнитного потока под главным полюсом предельно нагруженного двигателя постоянного тока серии 4П280 путем уменьшения насыщения отдельных участков его магнитопровода(НТУ "ХПИ", 2009) Козорезов, Александр Евгеньевич; Егоров, Борис АлексеевичСтатья посвящена проблеме повышения основного магнитного потока под главным полюсом на примере отрезке серии машин постоянного тока 4П280.Документ Тепловой расчёт обмоток статора двигателя постоянного тока для вращающейся печи методом конечных элементов(НТУ "ХПИ", 2012) Галайко, Лидия Петровна; Пипич, М. В.В статье приведен расчет температурного поля обмоток статора двигателя постоянного тока для вращающейся печи мощностью 630 кВт методом конечных элементов в программе FEMM 4.2. Приведены результаты сравнения результатов расчета методом конечных элементов и классическим методом.Документ Моделирование геометрии главного полюса ДПТ, предназначенного для привода вспомогательных агрегатов тепловоза(НТУ "ХПИ", 2013) Шайда, Виктор Петрович; Вержановская, Мария РостиславовнаВ статье рассмотрены вопросы влияния геометрии наконечника главного полюса ДПТ на энергетические параметры магнитной системы. Проведенные исследования доказали эффективность предложенной формы полюсного наконечника.