Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Дистанційні заняття з фізичного виховання у ЗВО у порівнянні з традиційною формою навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Родигіна, Віта Петрівна; Блошенко, Олена Іванівна
    У статті розглянута оцінка можливостей дистанційної форми практичного навчання з фізичного виховання для підтримки рівня фізичного та психічного здоров’я студентів в умовах воєнного стану та результати впровадження у навчальний процес очних занять з фізичного виховання (за бажанням та можливостями студентів відвідувати заняття з плавання в басейні) з огляду на доступність спортивного інвентарю, групових форм спілкування та безпосереднього контакту з викладачем. Для вирішення поставлених завдань були використані методи педагогічного спостереження, опитування, аналіз літератури та узагальнення інформації, логічні та математико-статистичні методи наукового дослідження.
  • Ескіз
    Документ
    Організація навчальних занять з фізичного виховання в умовах пандемії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов Леонідівна; Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович
    За останні два роки через пандемію COVID – 19 дуже значно змінились умови навчання, і усі заклади освіти намагаються пристосуватися до нових викликів, знайти ефективні рішення. В НТУ «ХПІ», як і в більшості університетів, у 2020 – 2021 навчальних роках заняття проводились у дистанційній та змішаній формі навчання. Тому актуально розглянути питання організації навчальних занять під час пандемії. Фізичне виховання – це одна з дисциплін в університеті, яка спрямована на гармонійний розвиток студента, дозволяє сформувати високу працездатність та адаптивність до умов праці, через забезпечення високого рівня здоров’я. Тому метою дослідження є визначення основних засобів організації фізичного виховання в університеті в умовах пандемії. Проаналізовано теоретичні відомості щодо організації навчального процесу з фізичного виховання у студентів. Розроблено комплекс заходів для удосконалення навчального процесу з фізичного виховання студентів. Визначено ефективність експериментальних засобів організації фізичного виховання в університеті в умовах пандемії. Надано рекомендації щодо організації навчального процесу з фізичного виховання студентів в умовах пандемії. Використано такі методи дослідження, як: аналіз і узагальнення науково–методичної літератури з проблем організації фізичного виховання в університеті, педагогічне спостереження за навчальним процесом з фізичного виховання в НТУ «ХПІ»; анкетування студентів; математично-статистичні методи. У ході дослідження було розглянуто основні положення щодо організації занять з фізичного виховання у студентів в сучасних умовах. Представлено комплекс заходів для удосконалення занять з фізичного виховання під час пандемії, що дозволив не зупиняти навчальний процес для студентів з освітнього компоненту «Фізичне виховання». Комплекс заходів включав: написання рефератів, виконання практичних робіт (складання комплексу вправ з свого виду спорту; виконання практичної роботи «Антропометричні вимірювання і оцінка функціонального стану»; виконання практичної роботи «Карта індивідуального латерального профілю»; виконання практичної роботи «Визначення добової енерговитрати людини»). А також визначено ефективність експериментальних засобів організації фізичного виховання в університеті. В дослідженні представлені рекомендації щодо організації навчального процесу з фізичного виховання студентів в умовах пандемії: 1) Студенти повинні мати чіткі методичні рекомендації щодо виконання практичних робіт. 2) Студенти повинні розуміти та контролювати хід своєї роботи. 3) Студенти повинні мати комплекси фізичних вправ протягом дня (ранкова пробіжка, фізкультурні паузи під час роботи за комп’ютером, смартфоном тощо) та їх виконувати. 4) Обов’язково, викладачі забезпечують впровадження зворотного зв’язку зі студентами та кураторами. 5) Пропонувати студентам цікаві для самопізнання та саморозвитку практичні та теоретичні завдання. За результатами дослідження визначено необхідність впровадження різних практичних завдань з фізичного виховання для студентів з метою підвищення їх теоретичної підготовки, формування ціннісного ставлення до занять фізичної культури і спорту, що дозволить студентам більше пізнати себе, мотивуючи на самостійні заняття з рухової активності.
  • Ескіз
    Публікація
    Innovative complex projects' 2018/2019 realization in the examples and tasks
    (НТУ "ХПІ", 2019) Bukhkalo, S. I.; Ageicheva, A. O.; Iglin, Sergii Petrovuch; Hlavcheva, Yu. N.; Miroshnichenko, N. N.; Olkhovska, Oksana Igorivna; Olkhovska, Victoria Olegovna
    The materials presented of innovative development complex projects for the master class XVI International School-seminar "Modern pedagogical technologies in Education". The materials are devoted to the results of researches of properties of technical and tecnological innovations of modern systems' 2018/2019 as object intellectual property and distance learning, and also to the methods, models and systems of their mathemetical description in the power studies and baseness. In this, phase of work in NTU "KhPI" – studies the possibility of complex properties of intellectual property objects in the competency development system increasing the economic efficiency of new alternative energy sources. A review of the literature and the necessary articles written on the subject: аs technologies and economies develop and become more complex, energy needs increase greatly; types and evidence-based methods of new energy and material resours, as well as the possibility of calculating the basic set of main economic indicators are classified; identified possible areas of work in obtaining the necessary information and results. Energy is a fundamental input for economic ecological safety systems. It is determined that technical means should provide a program of students' work on the content of the educational material (program of its learning process), a combination of training and education functions, strengthening the control and self-control of the process and its results of the process of learning knowledge, assistance in implementing the ideas of differential and problem learning.
  • Ескіз
    Документ
    Когнитивная Smart-технология дистанционного обучения современному оборудованию промышленной автоматизации
    (НТУ "ХПІ", 2018) Самигулина, Г. А.; Лукманова, Ж. С.
    Статья посвящена современным направлениям дистанционного обучения инженерным специальностям для людей с ослабленным зрением. Разработана когнитивная Smart-технология для персонализированного качественного обучения в лабораториях коллективного пользования современному промышленному оборудованию фирмы Ноneywell (с использованием платформы Experion PKS) применяемому в нефтегазовой отрасли с учетом психофизических характеристик обучающегося и особенностей зрения.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження чинників виробничого середовища крізь призму ігрового процесу
    (НТУ "ХПІ", 2018) Хондак, Інна Іванівна; Березуцька, Наталія Львівна
    У сучасному світі широко використовується гейміфікація, як один з найбільш ефективних підходів в навчанні. Гейміфікація застосовується з метою залучення користувачів, підвищення їхньої зацікавленості у вирішенні прикладних завдань. Однією з найбільш ефективних методик виступає ділова гра. У процесі її моделювання визначається проблемна ситуація, і мета гри полягає в пошуку шляхів її вирішення. Ділові ігри застосовуються як в освітній, так і діловій сферах. Важливе значення ділових ігор полягає також в тому, що вони сприяють встановленню відносин співробітництва викладача і студентів, обумовлюють формування позитивного емоційно-психологічного клімату на заняттях. Розроблена і впроваджена в навчальний процес робота "Office Explorer" - це візуальний інструмент у вивченні впливу факторів виробничого середовища і трудового процесу на стан здоров'я людини і навколишнього середовища. Створена така універсальна програма, яка в ігровій формі доступно, не нав'язливо донесе інформацію до студента, заставить проаналізувати, засвоїти, зробити правильні висновки, обрати необхідні засоби і заходи захисту від впливу шкідливих чинників виробничого середовища і трудового процесу. Програма "Office Explorer" об'єднала в собі всі ці вимоги до комп'ютерних лабораторних робіт і стала незамінним інструментом в засвоєнні знань і практичних навичок з дисциплін "Безпека життєдіяльності" та "Основ охорони праці". Реалізований підхід є найсучаснішим рішенням висвітленої проблеми сучасних заходів навчання та оцінювання знань студентів ВНЗ. Використання цього підходу дозволяє автоматизувати навчальний процес, а також готує майбутнього спеціаліста до умов вирішення реальних проблем. Використання подібних робіт при різних формах навчання дуже важливо і необхідно в сучасних умовах.
  • Ескіз
    Публікація
    Можливості ідентифікації компонентів складових комплексних проектів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Бухкало, Світлана Іванівна; Іглін, Сергій Петрович; Главчева, Юлія Миколаївна; Мірошніченко, Наталія Миколаївна
    У матеріалах представлені можливості розробки і визначення складових комплексних проектів – як об'єктів інтелектуальної власності. Розробки проведені з метою вибору сучасних високоефективних науково-обгрунтованих технологій використання відходів різних галузей промисловості на складному підприємстві, яке може забезпечити всі свої енергетичні потреби самостійно. Деякі особливості можливостей рішення засновані на експериментальних даних розробки механізмів ідентифікації-класифікації процесів і їх наукового обґрунтування у вигляді обітниць інтелектуальної власності або дистанційної освіти. Проблема утилізації відходів розглядається у вигляді складних комплексу процесів, досліджень і аналізу енерго- і ресурсозберігаючих складових для відходів різного походження. Дослідження можуть бути використані для вибору методів повторної переробки, модифікації або утилізації, а також обладнання для переробки або інших стадій комплексних проектів.
  • Ескіз
    Документ
    Distance learning reforming swedish experience implementation into ukrainian higher education system
    (НТУ "ХПИ", 2018) Ageicheva, Anna; Komarova, Oleksandra; Babash, Larysa
    The article deals with the conceptual ideas of distance education in the European Higher Education Area and future prospects definition in distance learning implementation into higher education system of Ukraine. Development system of higher education and distance learning development stages are analyzed. The main goal of creating distance education in Ukraine is to increase the level of education of the society and the quality of education, as well as the formation of a single educational space. It is necessary to address such major challenges as the formation of legal, organizational, teaching, information and telecommunications, logistics, personnel, economic and financial support. The development of distance education will not only provide our population access to quality education, but also provide an opportunity to take a place on the global education market.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасних мультимедійних та інтерактивних технологій в освіті
    (НТУ "ХПІ", 2017) Коноваленко, Ольга Євгенівна; Брусенцев, Віталій Олександрович
    Розглядаються питання впровадження сучасних освітніх технологій у навчально-виховному процесі з метою підвищення ефективності педагогічного контролю. Пропонується набір інструментів та програмного забезпечення до організації та реалізації наочних лекційно-практичних занять, пов'язаних із подальшим застосуванням автоматизованого тестування знань. Розглянуто сучасні засоби комп’ютерної графіки та комп’ютерної анімації для створення лекцій та матеріалів на основі мультимедійних та інтерактивних технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія для автоматизації створення контенту систем комп’ютерного навчання
    (НТУ "ХПІ", 2017) Ліскін, Вячеслав Олегович
    Проведено класифікацію систем комп’ютерного навчання. Досліджено поняття "онтологічного інжинірингу". Доведено актуальність розробки засобів автоматизації створення контенту. В роботі запропоновано метаонтологію навчальної дисципліни та модель тестового запитання. Модель тестового запитання дозволяє розробити алгоритми автоматичного генерування тестових запитань і контрольних робіт. Розроблену технологію узгоджено з таксономією Блюма та психологічними теоріями сприйняття навчального контенту. Експериментальне дослідження виявило кореляцію між розробленими методами автоматизованої перевірки знань з традиційними методами.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка багатопотокових мобільних додатків інформаційно-навчального призначення
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сав'юк, Лариса Олександрівна; Іванів, Роман Богданович
    Розглянуті підходи до застосування мобільного навчання в системі освіти, визначена сутність мобільного навчання, його співвідношення з дистанційним й електронним навчанням, а також окреслені його переваги і недоліки. Запропоновано моделі впровадження мобільного навчання в навчальний процес вищих навчальних закладів. Наведений опис розробленого мобільного додатку інформаційно-навчального призначення, який націлений на інтеграцію мобільних технологій в організацію навчального процесу кафедри Інформаційно-телекомунікаційних технологій та систем інституту інформаційних технологій Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу.