Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Способ повышения точности БИНС по измерениям кажущегося ускорения для управляемого объекта, который быстро вращается
    (НТУ "ХПІ", 2018) Успенский, Валерий Борисович; Некрасова, Мария Владимировна; Багмут, Иван Александрович
    Предложен метод повышения точности определения ориентации в бесплатформенной инерциальной навигационной системе для быстровращающегося вокруг продольной оси объекта. Метод основан на использовании измерений вектора кажущегося ускорения от специально размещенных акселерометров для периодической коррекции угла крена. Показано, что разработанный способ существенно ограничивает ошибку определения угла крена. Сформулирован сам алгоритм коррекции, применение которого позволяет значительно повысить точность определения ориентации, что было доказано при моделировании.
  • Ескіз
    Документ
    Фізико-статистичне моделювання гідродинамічного поля корабля на базі гідродинамічних розрахунків
    (НТУ "ХПІ", 2018) Гладких, Ігор Іванович; Капочкіна, Маргарита Борисівна
    Розглядаються перспективні напрямки розвитку систем автоматизованого проектування кораблів. Показані переваги математичного гідродинамічного моделювання кораблів у порівнянні з фізичним моделюванням гідродинаміки його моделі. Розглянуті методичні проблеми аналізу даних математичного гідродинамічного моделювання кораблів. Представлені методичні рішення та розглянуті конкретні приклади обробки статистичними методами результатів математичного гідродинамічного моделювання кораблів. На базі цифрової моделі корабля досліджено вплив геометрії його корпусу на гідродинамічне поле, розраховане шляхом математичного моделювання глибини розповсюдження аномалій надлишкового тиску в нестискуваній рідині. Розрахунки виконані для швидкості руху корабля 30 вузлів. В результаті розрахунку повного, а також аномального тиску у водному середовищі, що був створений в процесі руху кораблем, була апробована методика фізико-математичного моделювання його гідродинамічного поля. Фізико-статистичне моделювання реалізується за допомогою застосування регресійного аналізу для формалізації емпіричних закономірностей. Отримані результати емпіричних залежностей глибини аномалій надлишкового тиску від швидкості об'єкта. Для району північно-західного шельфу Чорного моря виконано районування акваторії за фактором швидкості руху судна, що забезпечує непомітне переміщення в умовах передбачуваного розгортання донних гідростатичних комплексів моніторингу гідродинамічного поля. За результатами районування акваторії побудована карта. Розрахунки виконані для конкретної моделі корабля і не можуть бути застосовані для суден з відмінною геометрією корпусу. Кожний клас кораблів повинен бути забезпечений окремими розрахунками гідродинамічного поля, що створюється ним в процесі різних режимів руху.
  • Ескіз
    Документ
    Интеграция процедуры нормирования и учета горюче-смазочных материалов в систему виртуального предприятия автомобильного транспорта
    (НТУ "ХПИ", 2015) Волков, Владимир Петрович; Кривошапов, С. И.
    В статье предложена система программных и аппаратных средств по определению расчетных и фактических значений расхода топлива транспортных машин. Рассмотрены принципы построения автоматической системы управления на предприятиях автомобильного транспорта. Проанализированы способы и технические средства измерения расхода топлива в условиях движении автомобиля. Приведены принципы построения разработанной программы по нормированию и учету горюче-смазочных материалов. Дано описание структуры программы и базы данных. Указаны пути интеграции разработанного программного обеспечения в единую информационную среду виртуального предприятия.
  • Ескіз
    Документ
    Обеспечение навигационной безопасности плавания
    (НТУ "ХПИ", 2013) Степаненко, А. Г.
    Приведены требования Кодекса Международной Конвенции по подготовке, дипломированию моряков и несению вахты (STCW-95) и Кодекса управления безопасностью эксплуатации судов и охраны морской среды (ISM-92) для проведения предварительной подготовки к предстоящему плаванию и помимо подбора пособий и карт и выполнения предварительной прокладки требуют анализировать точность определения местоположения судна.
  • Ескіз
    Документ
    Роль В. Є. Тімонова в розвитку гідротехніки вільних рік Російської імперії
    (НТУ "ХПІ", 2013) Соловйова, Л. М.
    У статті висвітлюється роль інженера-гідротехніка В. Є. Тімонова у розвитку вітчизняної гідротехніки вільних рік Російської імперії. Особлива увага акцентується на внеску В. Є. Тімонова в розвиток вчення про руслові процеси. Характеризуються три періоди розвитку досліджень з гідротехніки вільних рік.