Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Організація роботи у закладах освіти для дітей з ООП при дистанційній формі навчання (з досвіду роботи)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Костіна, Лариса Василівна; Лябах, Наталя ВасилівнаУ статті доведено необхідність забезпечення якісної освіти та її доступності для всіх верств населення, для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема. Зосереджено увагу на організації психологічної допомоги, підвищенні рівня соціально психологічного супроводу, вирішенні проблем, які можуть стати перешкодами в подальшому дорослому житті, на пошуку нових методів для осіб з особливими освітніми потребами під час здобуття освіти у дистанційному форматі. Наведено приклади організації роботи з учнями з особливими освітніми потребами в Комунальному закладі "Покотилівський ліцей № 2" Харківської області. Відмічено сумісну роботу цього навчального закладу з Інформаційно-ресурсним центром "Без бар’єрів" науково-технічної бібліотеки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наголошено на тому, що отримання особами з особливими освітніми потребами якісної загальної та професійної освіти є однією з основних і невід’ємних умов їх ефективної соціалізації, забезпечення повноцінної участі у житті суспільства, успішної самореалізації в різних видах професійної і соціальної діяльності.Документ Проблеми соціалізації та профорієнтації осіб з інвалідністю в працездатному віці(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кучинський, Володимир АнатолійовичВ статті описано питання соціальної, професійної, комплексної адаптації, інтеграції людей з інвалідністю в суспільно-економічні відносини. Вказано, що українське суспільство не готове до сприйняття людей з інвалідністю на робочих місцях після завершення ними навчального процесу та отримання певної професії за фахом. Суспільство не готове, тому що його ніхто не готував досі в інклюзивному напрямку сприйняття людей з особливими потребами. Вказано, що прийняття людей з інвалідністю в повнолітньому віці у суспільство натикається на проблеми з обох сторін. З боку суспільства відсутні важелі виконання законодавчо визначених гарантій дотримання прав та свобод людей з інвалідністю на отримання робочого місця. З іншого боку, перебування людей з інвалідністю в соціальній ізоляції через їх постійні особливі потреби в догляді та опіці впливають на їх відношення до реального світу: зацікавленість – вкрай рідко, бажання включитися в можливі процеси – практично завжди, ігнорування суспільства і зациклення на власній хворобі – часто. В таких умовах завдання суспільства визначається створенням інклюзивного середовища для інтеграції людей на робочих місцях. Наголошено, що в Україні для цього Міністерство соціальної політики створило платформу «ВІЛЬНО! [працевлаштування]» та пілотний проєкт «Рука допомоги», які направлені на формування інклюзивного суспільно-економічного простору для людей з інвалідністю. В ході дослідження було використано загальні методи наукового вивчення, а саме: порівняння, опису, спостереження, аналогії. Також було застосовано спеціальні методи вивчення, а саме системний підхід і структурно-функціональний аналіз, синтез, узагальнення.Документ Інноваційні підходи в освіті та реабілітації з клієнтами із мовно-мовленнєвими порушеннями(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Новосьолова, Світлана Юріївна; Лябах, Наталя Василівна; Вовк, Надія Петрівна; Кононенко, Олена МихайлівнаСтаттю присвячено розгляду інноваційних підходів в освіті та реабілітації з клієнтами із мовно-мовленнєвими порушеннями. Серед пропозицій щодо покращення та вдосконалення освітнього процесу для осіб з обмеженими можливостями в освітніх закладах є запровадження реабілітаційних заходів. Діяльність спрямована на надання психологічної допомоги дітям з порушенням мовного розвитку, зокрема із заїканням та дизартрією, та забезпечення їм повноцінного освітнього процесу. Визначено основні аспекти роботи психолога та корекційного педагога під час взаємодії з дітьми з порушенням психофізичного розвитку (ППР). Доведено, що створення відповідних реабілітаційних комплексів у кожному закладі освіти надає можливості забезпечити новий рівень якості в інноваційній освіті та елементах соціалізації і веде до модернізації суспільства та держави.Документ Формування соціокультурної компетентності особистості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергіна, Світлана Володимирівна; Вергун, Володимир ГригоровичУ статті проаналізовано наукові праці вчених, у яких висвітлюються проблеми соціокультурного розвитку особистості в сучасному суспільстві. Зокрема, наголошено на проблемі соціокультурної компетентності як ціннісного аспекту життєдіяльності людини і ключового показника готовностіособистості до професійної діяльності. Проведено дослідження соціокультурної (життєвої) компетентності як багатоаспектного і багатокомпонентного явища. З'ясовано важливість формування соціокультурної компетентності особистості у процесі професійної підготовки, обґрунтовано місце та роль соціокультурної компетентності у структурі професійної підготовки майбутнього фахівця. Проаналізовано основні підходи, принципи, форми, методи і засоби формування соціокультурної компетентності особистості. Сконцентровано увагу на системному, діяльнісному, професійно орієнтованому, особистісно орієнтованому та культурологічному аспектах методики реалізації соціокультурного змісту освітніх програм. Розкриваються умови сучасного розвитку суспільства України, які загострюють соціокультурний аспект освітніх реформ. Соціокультурна компетентність може розглядатися як нова освітня стратегема. Виявлено, що формування соціокультурної компетентності сприяє розвитку основних цілей освіти, а саме: практичної, розвиваючої та виховної. Сучасна освіта орієнтована на стимулювання «особистісного зростання» (саморозвитку), на розвиток внутрішнього (творчого) потенціалу індивіда, на створення і розвиток індивідуальності. Доведено, що освіта відіграє головну роль у вирішенні проблеми, по-перше, професійної освіти, по-друге, соціокультурного відтворення і, по-третє, формування особистості. Явище соціокультурної компетентності нерозривно пов'язане з процесом формування людини в сучасному суспільстві, засвоєння нею норм і технологій виконання певної соціальної ролі.Документ Вікова неосудність як об'єкт наукового дослідження(НТУ "ХПІ", 2017) Кузьменко, Олександр ВасильовичУ статті аналізується сучасний стан вивчення проблеми вікової неосудності, не пов’язаної з психічним розладом у людини. Здійснюється огляд теоретичних і експериментальних досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців у сферах правознавства, психології, педагогіки і соціології. Використовуються матеріали судової практики, дані правової статистики і відповідний міжнародний досвід. Наводяться доводи на користь доцільності доповнення Кримінального кодексу України положенням про вікову неосудність неповнолітніх. Обґрунтовується теза, що за наявності у вітчизняному кримінальному законодавстві зазначеної новели неповнолітні із затримкою у психічному розвитку будуть захищені від можливості об’єктивного ставлення у вину. У статті підтримується пропозиція В. Бурдіна про те, що презумпція досягнення віку, з якого може наставати кримінальна відповідальність, мусить бути спростовною.Документ Система покарань для неповнолітніх злочинців як проблема науки і правозастосовної практики(НТУ "ХПІ", 2017) Кузьменко, Олександр ВасильовичУ статті аналізується сучасний стан вивчення і розв’язання проблеми особливостей та ефективності системи кримінальних покарань, що застосовуються до неповнолітніх в Україні. Здійснюється огляд теоретичних та експериментальних досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців у сферах правознавства, психології та педагогіки. Використовуються матеріали судової практики і дані правової статистики, відповідний міжнародний досвід. Наводяться доводи на користь доцільності невідкладного оновлення зазначеної системи, що, на думку автора, сприятиме підвищенню її виховної та корекційної ефективності. Робляться конкретні пропозиції щодо вдосконалення системи покарань, передбачених для неповнолітніх злочинців чинним Кримінальним кодексом України.Документ Соціалізація економіки як мета та напрямок трансформації економічної системи сучасного капіталізму(НТУ "ХПІ", 2015) Попадинець, Олена ВасилівнаСтаття присвячена причинам необхідності оновлення ідеології економічної теорії на сучасному етапі в умовах глобальної соціально-економічної кризи. Саме соціальний вектор у розвитку суспільства та його домінування у економічних відносинах має дозволити узгодити інтереси різних верств населення, подолати існуючу майнову нерівність, забезпечити зростання добробуту та соціального благополуччя. Соціалізація долає протиріччя, властиві капіталістичному способу виробництва.