Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Обгрунтування задач дослідження торсіонних валів систем підресорювання легких броньованих машин за критеріями міцності та довговічності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Олена ІванівнаВ роботі показана необхідність удосконалення торсіонних валів систем підресорювання легких броньованих машин з метою поліпшення їх основних характеристик. У результаті проведення аналізу існуючих методів та методик розрахунку торсіонних валів прийшли до висновку про необхідність створення адекватної моделі, яка би включала в себе оцінку напружено-деформованого стану торсіонного валу у різних зонах із врахуванням безлічі факторів.Документ Аналітичний огляд досліджень та розробок елементів систем підресорювання бронемашин легкої категорії за масою (оглядова стаття)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Зінченко, Олена ІванівнаПроведений аналіз матеріалів з питань проєктування бронемашин легкої категорії. Розглянуті основні математичні моделі з моделювання динамічних процесів, напружено-деформованого стану у системі "бойовий модуль – корпус – підвіска". Проаналізовані публікації по проєктуванню торсіонних валів підвіски. Оскільки на сьогоднішній день відсутня відповідна теоретична база для розв'язання задач параметричного синтезу елементів систем підресорювання, а існуючі математичні моделі потребують вдосконалення, то ставляться основні задачі, які потребують розв'язання або вдосконалення існуючих рішень. Також потрібні такі розробки, які б враховували технічні рішення, процеси і стани, етапи виготовлення, умови експлуатації та бойового застосування, тобто такі, що відображали б усі етапи життєвого циклу елементів систем підресорювання легких броньованих машин.Документ Дослідження коливань трактору тягового клас 3кН та шляхи покращення плавності його ходу зі зниженням напруженості ресор(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Калінін, Євген Іванович; Філоненко, Алевтина Михайлівна; Колєснік, Юліана Ігорівна; Петров, Руслан МаксимовичЗ метою покращення плавності ходу тракторів ХТЗ-150К розглядалися можливості зміни основних параметрів системи підресорювання та вплив на інтенсивність низькочастотних коливань машини. Змінам піддавалися жорсткість та коефіцієнт опору передньої підвіски, а також база машини, причому діапазон варіювання обмежувався можливістю реалізації параметрів без перекомпонування вузлів та зміни тягової характеристики машини. В якості критеріїв оцінки плавності ходу приймалися значення передавальної функції переміщень різних точок рами, сидіння та середньоквадратичні прискорення при русі трактора за природними нерівностями. За результатами даних досліджень встановлено, що збільшення бази трактора на 10% незначно та суперечливо впливає на середньоквадратичні прискорення точки рами над заднім мостом у всьому діапазоні розрахункових швидкостей від 2,5 до 7 м/с, а на прискорення над переднім мостом та на сидінні – до швидкості 5 м/с. За подальшого збільшення швидкості до 7 м/с (25 км/год) збільшення бази трактора на 10% знижує прискорення рами над переднім мостом на 15%, але на сидінні – на 20%. Окрім того, 11-листові ресори, що досліджувались, (при знятті 5-го та 7-го листів), які встановлені у підвісці з тракторними гідравлічними амортизаторами з оптимальними параметрами, створеними на базі автомобільних амортизаторів типу МАЗ-500Е, при стисканні мають менші за величиною динамічні прогини, ніж 13-листові ресори (підвіска без гідравлічних амортизаторів). Відповідно до цього динамічне навантаження на 11-листову ресору в порівнянні з серійною підвіскою зменшується на 51% при русі трактора ХТЗ-150К по ґрунтовій дорозі і на 30% при оранці поля впоперек борозен. Отже, напруження на листах 11-листової ресори за наявності в підвісці трактора амортизаторів буде меншою, ніж у 13-листової (без амортизаторів), що забезпечить підвищену довговічність 11-листової ресори. Крім цього, ресурс останньої ресори повинен збільшуватися за рахунок зниження кількості циклів навантаження, оскільки підвіска з цими ресорами забезпечує зменшення частоти власних коливань трактора на 10% (за експериментальними даними).Документ Дослідження керуючого магнітного поля та вибір конструкції пружного шарніра з втулкою із магнітореологічного еластоміру підвіски колісного бронетранспортера(НТУ "ХПІ", 2017) Дущенко, Владислав Васильович; Маслієв, Антон ОлеговичРозглянуто питання використання магнітореалогічних еластомірів, які змінюють свій модуль пружності під дією керуючого магнітного поля, у якості матеріалу пружних втулок шарнірів важелів підвіски колісного бронетранспортера. Керування жорсткістю даних втулок дає можливість керувати і жорсткістю підвіски у цілому. За допомогою середовища "Femm" (Finite element method magnetics) досліджено розподіл керуючого магнітного поля у пружних втулках шарнірів та розглянуто можливі варіанти їх конструкції. Обрано перспективний варіант конструкції та матеріал наповнювача магнітореалогічного еластоміру, що в найбільший мірі задовольняють умовам отримання необхідної індукції та рівномірного її розподілу у пружній втулці шарніра.Документ Математичний опис руху не підресорених і підресорених мас вантажного автомобіля в процесі гальмування(НТУ "ХПІ", 2017) Бондаренко, Анатолій Ігорович; Ткачов, Вячеслав ЮрійовичВ роботі на прикладі вантажного автомобіля КрАЗ-6510 наведено математичний опис руху не підресорених і підресорених масс в процесі гальмування з урахуванням взаємодії еластичних коліс з опорною поверхнею (розглянуто багатомасову нелінійну модель). Наведена модель враховує переміщення мас автомобіля, поворот підресореної маси щодо координатних осей, бічні та гальмівні сили, вертикальні переміщення осей автомобіля, зусилля в підвісці, вертикальні реакції (динамічні складові реакцій) на колесах, динамічний радіус коліс, навантаження балансирного візка, пружну характеристику підвіски.Документ Способы модернизации щелевых регуляторов расхода жидких сред(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2015) Дубовец, А. Н.; Литвиненко, Игорь Иванович; Подустов, Михаил Алексеевич; Литвиненко, Евгения ИгоревнаПредложен способ модернизации щелевого регулятора уровня, позволяющий исключить влияние плотности жидкости на результаты регулирования, уменьшить порог чувствительности регулятора и погрешность регулирования. Кроме того, исключаются погрешности, вызываемые наличием пены и волнообразования на поверхности жидкости, налипанием на чувствительный элемент регулятора твердой фазы пульп, суспензий. Поплавковый чувствительный элемент регулятора целесообразно заменять чувствительным элементом, состоящим из двух щелей. Щели установлены так, что при заданном уровне жидкости в приемной емкости регулятор расхода Q₁ и Q₂ жидкости из щелей имеют равные значения.Документ Інтелектуалізація підвіски сучасного автомобіля(НТУ "ХПІ", 2015) Ніконов, О. Я.; Сіндєєв, М. В.У статті проведено аналіз основних принципів існуючих гідравлічних підвісок, що використовують автоматичні методи регулювання жорсткості амортизатора. Розглянуто переваги й недоліки таких систем. Розглядається принцип дії та основні режими роботи гідравлічних підвісок, що використовуються на сучасних автомобілях. Запропоновано технічне удосконалення систем регулювання жорсткості підвіски додатковим датчиком - відеокамерою, підключеної до автомобільного комп'ютера. Запропоновані додаткові способи використання відеокамери, з'єднаної з такими системами.Документ Оцінка можливості використання магнітореологічних еластомірів в якості пружних елементів підвіски транспортних засобів(НТУ "ХПІ", 2015) Дущенко, Владислав Васильович; Агапов, Олег МиколайовичПроведено аналіз фізико-хімічних властивостей і характеристик магнітореологічних еластомірів та діапазону зміни їх модуля пружності і модуля зсуву. Розглянуто вплив параметрів магнітної частини і еластомірної матриці та наявність побічних ефектів. Зроблено висновок про можливість застосування даних еластомірів у якості пружних елементів з характеристиками, що керуються, у підвісці транспортних засобів. Намічені напрямки подальших досліджень з метою урахування специфіки експлуатації транспортних засобів та створення працездатних вузлів.Документ Диагностика технического состояния подвески автомобиля бортовым устройством(НТУ "ХПИ", 2012) Сергиенко, Николай Егорович; Мирошниченко, Н. В.Проанализированы стендовые средства диагностики технического состояния элементов подвески автомобиля и рассмотрена возможность нестендового метода диагностики. Определены необходимые параметры, диагностические признаки, состав аппаратно-программного комплекса для реализации постоянного мониторинга состояния подвески автомобиля.Документ Стан розвитку методів діагностування підвіски автомобіля(НТУ "ХПІ", 2012) Павленко, В. М.Був проведений патентно-інформаційний пошук із залученням джерел патентної інформації. Визначені та розглянуті існуючі галузеві стандарти автомобілебудування, а саме ходової частини транспортних засобів та патенти в області діагностування підвіски легкових автомобілів.