Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження поточного стану розвитку систем керування та автоматизації гідравлічних машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ярошенко, Олексій Андрійович; Гасюк, Олександр Іванович
    Майбутні гідравлічні системи значною мірою включатимуть AI та ML, підвищуючи точність керування та забезпечуючи прогнозоване обслуговування. Алгоритми, керовані штучним інтелектом, все частіше використовуватимуться для прогнозованого технічного обслуговування, покращуючи надійність і термін служби гідравлічних систем. Ця інтеграція призведе до розумнішої та ефективнішої роботи та подовжить термін служби обладнання. Інтеграція технології IoT має вирішальне значення для збору та аналізу даних у реальному часі, полегшуючи віддалений моніторинг і контроль, що призводить до підвищення ефективності роботи та управління техобслуговуванням. Використання хмарних платформ для аналізу та зберігання даних, ймовірно, збільшиться, забезпечуючи більш складну обробку даних і доступність. Вдосконалені датчики та прогнозне обслуговування значно сприяють безпеці, передбачаючи збої системи. Надійність також підвищується завдяки скороченню часу простою та розумнішим графікам технічного обслуговування. Зростаюча конвергенція вдосконаленої робототехніки з гідравлічними системами спрямовує ці системи до збільшення автономності. Розширені функції безпеки стануть пріоритетом завдяки розумнішим датчикам і алгоритмам керування. Зростаюча складність гідравлічних систем підкреслює потребу в спеціалізованому навчанні та освіті з проектування, обслуговування та експлуатації систем. Очікується, що майбутні гідравлічні машини будуть більш адаптованими та гнучкими, з модульними конструкціями, які задовольнятимуть конкретні потреби конкретної галузі. Значною проблемою є адаптивність моделей AI та ML в динамічних умовах реального світу. Для вирішення цієї проблеми розробляються методи безперервного навчання. Підводячи підсумок, можна сказати, що майбутнє систем керування та автоматизації гідравлічних машин спрямоване на більшу розумність, зв'язок, ефективність та адаптивність. Ці тенденції будуть підкріплюватися постійним технологічним прогресом, зокрема у сфері штучного інтелекту, машинного навчання, інтернету речей.
  • Ескіз
    Документ
    Зависимость коэффициента теоретического напора высоконапорной радиально-осевой турбины от режимных параметров
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мараховский, Михаил Борисович; Гасюк, Александр Иванович; Панамарева, Ольга Борисовна; Ярошенко, Алексей Андреевич
    Взаимодействие потока жидкости с рабочим колесом характеризуется следующими интегральными параметрами: гидравлическим моментом на рабочем колесе, гидравлической мощностью и теоретическим напором. В работе с помощью методов теории размерностей осуществлен переход от размерных зависимостей к безразмерным соотношениям для соответствующих коэффициентов. В соответствии с опытными данными безразмерная циркуляция перед рабочим колесом для данной линии тока зависит только от угла потока за решеткой направляющего аппарата, т. е. от открытия направляющего аппарата. Из полученных зависимостей вытекает выражение для коэффициента теоретического напора от режимных параметров. В безразмерной форме полученные зависимости коэффициента теоретического напора от обобщенного безразмерного кинематического параметра KQ наиболее удобны для анализа энергетических характеристик рассматриваемой проточной части радиально-осевой гидротурбины. Кроме того, получено уравнение моментной характеристики гидротурбины также в безразмерной форме. Рассчитанные теоретические зависимости сравнены с экспериментальными данными для различных типов рабочих колес. Полученные результаты позволяют судить о возможности использования разработанных моделей для исследования энергетических качеств высоконапорных радиально-осевых турбин. Рассмотренные кинематические модели могут быть положены в основу упрощенных моделей рабочего процесса, используемых на начальных стадиях проектирования проточной части. Полученные зависимости построены исходя из решения осесимметричной задачи течения жидкости в проточной части. Из предварительного решения этой задачи для получения безразмерных энергетических характеристик используются коэффициенты А и В, учитывающие изменение меридианной скорости течения жидкости в характерных сечениях проточной части и учитывающих изменение картины течения в зависимости от режимных параметров. Найдена зависимость коэффициентов циркуляции и коэффициента теоретического напора пространственной решетки рабочего колеса от геометрических и режимных параметров. Эта зависимость может быть использована для поверочных расчетов (распределения меридиональных и окружных составляющих скорости, циркуляции) при проведении многовариантных расчетов в САПР.