Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна підтримка громадян України - мігрантів у новому соціокультурному середовищі (на прикладі Португалії)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Грибко, Ольга Владиславівна; Харківська-Дзюба, Жанна Вікторівна
    У статті вивчаються інтеграційні та адаптаційні процеси українців, особливо тих, що мають статус тимчасового захисту, для зрозуміння їхньої взаємодії з новим соціокультурним середовищем (на прикладі Португалії). Висвітлено питання взаємодії українців-мігрантів з батьківщиною, їх соціальна підтримка. Аналітичні висновки були зроблені на основі проведеного «Великого дослідження громади в Португалії», що проводилося в рамках проєкту «Розвиток української громади за кордоном під час війни Росії проти України» (у спільній взаємодії з Посольством України у Португальській Республіці та Українською асоціацією у Португалії Associaç̃ «Descoberta de momentos», у період з 15 листопада до 25 грудня 2023 р.).
  • Ескіз
    Документ
    Потреби людей похилого віку та можливості їх реалізації в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грибко, Ольга Владиславівна
    Стаття присвячена визначенню такого багатоаспектного явища як потреби, а також пошуку шляхів реалізації потреб людей похилого віку в сучасних умовах. Встановлено, що потреби є складним явищем, яке віддзеркалює суспільне життя і розвивається під впливом таких компонент суспільного життя як економіка, публічне управління та публічна політика, культура, освіта тощо. Задоволення потреб більшою мірою залежить від взаємодії особи з соціальним оточенням та формуються під впливом суспільства. Саме через наявність потреб людина має мотиви для певної активності. За основу дослідження потреб людей похилого віку взято розширену піраміду потреб Маслоу (7 рівнів) – де перший клас потреб (фізіологічні потреби) включає: потребу в здоровому харчуванні, потребу в чистій питній воді, потребу в підтримці прийнятної температури у місці проживання, потребу в підтримці здоров'я та лікуванні, потребу в русі, потребу в відпочинку, потребу в фінансових засобах для задоволення вищеперелічених потреб. Наступні рівні потреб відповідно – потреба у безпеці, потреба у любові та приналежності до групи, потреба у повазі та визнанні, пізнавальні потреби, естетичні потреби, потреба в самореалізації. У статті розглянуто два сучасних аспекти реалізації потреб людей похилого віку. По-перше, це стрімка зміна потреб під дією науково-технічного прогресу та глобалізації. А по-друге, це умови задоволення потреб в контексті локдаунів 2020-2021 рр. та дії воєнного стану з лютого 2022 р. Визначено, що у людей похилого віку під час пандемії та в умовах воєнного стану посилюються третій та четвертий рівні потреб: потреби у приналежності до групи, кохання, поваги та довіри.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційна безпека в сучасному глобалізованому світі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грабар, Наталія Сергіївна; Грибко, Ольга Владиславівна
    Стаття присвячена аналізу механізму правового регулювання інформаційної безпеки у сучасному глобалізованому світі, оскільки за умов швидкого розвитку глобального інформаційного суспільства, широкого використання інформаційно-комунікаційних технологій у всіх сферах життя дана проблема набуває особливого значення. Викладаються основні результати дослідження щодо формування системи знань до визначення сутності та змісту проблеми інформаційної безпеки у сучасному глобалізованому світі. Виходячи з теоретичних підходів та практики правовідносин, які знайшли відображення у публікаціях, вітчизняному законодавстві, а також у порівнянні вітчизняної практики із закордонним досвідом, правовідносини у сфері інформаційної безпеки розглядаються в рамках галузі адміністративного права. Аналізуються шляхи підвищення ефективності адміністративно-правового регулювання інформаційної безпеки з урахуванням міжгалузевого характеру адміністративних правовідносин у сфері інформаційної безпеки у контексті необхідності приведення національного законодавства України до міжнародних стандартів відповідно до задекларованих зовнішньо політичних пріоритетів. Обґрунтовується важливість розвитку глобального інформаційного суспільства та використання нових можливостей для вирішення його проблем.
  • Ескіз
    Документ
    Development of public administration with help of social technologies
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Hren, L. M.; Grybko, Olga
    The article considers the importance of social technologies that affect, in fact, all aspects of social phenomena, established their cumulative effect, which is expressed in the constant enrichment of social experience, implementation of effective activities (including management), increasing knowledge, skills, strategies, reusability algorithms for solving typical social problems. A number of reasons have been identified for which social technologies in public administration are becoming increasingly important, namely: 1) in the context of social development, under the influence of globalization, digitalization of public life and immanent network socio-economic links social management; 2) the socio-technological tools are growing rapidly, which allows us to hope today for its organic integration into the network of both social and information technologies of any type organizations; 3) the spread of modern information and communication technologies with their ability to influence the mass public consciousness. The results of decentralization reform in Ukraine are considered as an example of strategic changes in the organization of social life and the basis for the use of social technologies in local community management. The conclusion was made about actualization of social technologies' application in public administration, caused by: 1) orientation on optimum forms of social system existence, its efficiency, rationality; 2) the need to create dynamic social systems that are characterized by balanced relations within the system itself and the harmonization of relations with other systems; 3) the need to implement social creativity; 4) social necessity in the planned, projected and managed development of social systems and processes; 5) social necessity in overcoming the spontaneous development of social processes and ensuring their orientation in the field of meeting social needs; 6) the public need for purposeful change and development of social systems and social processes; 7) the social need to reduce the level of social disorder and instability; 8) necessity to use digital instruments in managing social life; 9) the social need to implement the constructive nature of social processes.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативний компонент лідерського потенціалу державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування: шляхи формування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна
    Стаття присвячена пошуку шляхів формування комунікативного компоненту лідерського потенціалу державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; розглянуто такі поняття, як: «державна служба», «державні службовці», «посадові особи місцевого самоврядування», «лідерський потенціал», «комунікативна компетентність», «комунікативний компонент»; доведено, що спілкування державних службовців й посадових осіб місцевого самоврядування з громадянами повинно сприяти встановленню контакту, взаємодії, бути націленим на конструктивний діалог, що надасть позитивний результат у вирішення будь-яких питань; обґрунтовано, що проведення тренінгів з формування комунікативного компоненту лідерського потенціалу державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування сприятиме підвищенню ефективності їх професійної діяльності; розкрито доцільність проведення із слухачами анкетування на виявлення рівня сформованості у них знань щодо ділового спілкування; розглянуто особисті якості державних службовців й посадових осіб місцевого самоврядування (емпатія, доброзичливість, автентичність, конкретність, ініціативність, безпосередність, відкритість, участь), що сприяють розвитку комунікативного компонента лідерського потенціалу; наведено шляхи підвищення комунікативної компетентності державних службовців, які можна розвинути на курсах підвищення кваліфікації. Запропоновано розробити для цих курсів Програму «Інструментальні аспекти демократичного лідерства: відповідь на виклики сучасності», цільову групу якої складатимуть: категорії посад державної служби: Б, В; категорії посад в органах місцевого самоврядування: II, III, IV, V, VI, VII; категорії керівників місцевих державних адміністрацій: голови, заступника, першого заступника, до складу якої обов’язково повинен входити Модуль «Формування комунікативної компетентності публічного службовця-лідера», що має висвітлювати такі питання: 1) Технології формування комунікативного компоненту лідерського потенціалу державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. 2) Діловий протокол та етикет у діяльності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. 3) Комунікації та комунікативні бар’єри в діяльності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.