Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Опис руху безпілотного транспорту літакового типу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Крицький, Дмитро Миколайович; Попов, Олексій Вікторович; Биков, Андрій Миколайович; Бикова, Тетяна Анатоліївна; Яшин, Сергій Анатолійович
    Безпілотні транспорті засоби наразі використовуються у більшості сфер нашого життя, від розважальної та навчальної до військової чи рятувальної. У кожній з цих сфер є певні вимоги та критерії до транспортного засобу, який їм необхідний, для розважальної достатньо найпростішої конструкції, що зможе літати, для наукової – це більш складні апарати, які необхідні для збору певних даних, для військових - апарати, які не тільки можуть вести спостереження та моніторинг, але й має можливість вражати необхідні цілі, для рятувальної сфери - це той вид транспорту, який буде мати змогу доставляти грузи та транспортувати людину. Враховуючи необхідність безпілотного транспорту, актуальність розробки нових та вдосконалених типів є надзвичайно високою. Предметом дослідження в статті є безпілотний транспорт літакового типу. Мета полягає в проведенні розрахунків та описі руху безпілотного транспортного засобу літакового типу, який проєктується. В роботі представлені найпоширеніші концептуальні види безпілотних літальних апаратів. Враховуючи концептуальні види за основу при проєктвання розглядається саме літакоподібний тип. Запропонована та представлена система координат, для аналізу руху літального апарату (ЛА). Для складання математичних моделей руху ЛА обрано метод рівнянь лагранжа другого роду. Розглянуто та обчислено кінетичну енергію складного тіла, що здійснює складний рух, для цього обчислення проводяться в абсолютному русі, використовуючи абсолютні лінійні та кутові швидкості. Продемонстровані обрані кути, які використовуються для розрахунків. Розглянуто момент інерції щодо миттєвої осі та з їх допомогою складено рівняння кінетичної енергії обертання відносно осі. За допомогою проведених розрахунків було знайдемо межі зміни кутів. Отримані дані необхідні для подальших розрахунків, таких як: визначення фокусу літального апарата за кутом атаки, визначення похідної коефіцієнта підйомної сили фюзеляжу за кутом атаки та всі подальші розрахунки, які пов'язані з запропонованими кутами. Розглянутий підхід дозволяє здійснювати прогнозування польотного плану з урахуванням витрати енергії та дозволяє розрахувати необхідну кількість енергії для виконання поставленого завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Розгляд руху безпілотного транспорту за типом літака
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Крицький, Дмитро Миколайович; Попов, Олексій Вікторович; Биков, Андрій Миколайович; Бикова, Тетяна Анатоліївна; Яшин, Сергій Анатолійович
    У сучасному світі час та ефективність виготовлення виробів відіграє дуже важливу роль, тому автоматизація на кожному етапі є надважливою. Для автоматизації проєктування використовуються системи автоматизованого проєктування (САПР) також пропонується підхід дослідження функцій і геометрії, який дозволяє проектувати на основі опису функціональності та геометрії, але, як зазначено в публікації, це дуже добре для прототипування. Розглянуто підхід до класифікації систем автоматизації підтримки життєвого циклу інженерних об'єктів, з запропонованою структурою опису проектованого об'єкта, з використанням потрійного підходу до опису: функціонального, математичного та фізичного. На основі цього підходу описано алгоритм складання функціонального опису життєвого циклу, в основу алгоритму покладено принцип єдності аналізу та синтезу створюваної системи в процесі проектування. Запропоновані рішення розглядаються з використанням традиційної методології Aircraft Shaping на прикладі алгоритму виду літака. Також представлено архітектуру мультиагентної платформи для структурно-параметричного синтезу об'єкта, для зручності використання якої запропоновано використовувати класифікацію задач проектування у вигляді проектного куба. Запропонований підхід дозволяє отримати точний опис проектованого об'єкта та підзадач, необхідних для його створення, що дозволяє скоротити час виконання проекту. У статті не всі рішення можливо автоматизувати на даному етапі технічної розробки, але того, що можливо автоматизувати, достатньо, щоб отримати скорочення термінів реалізації, а також прискорення процесу прототипування, як це показано в розглянутому прикладі. З отриманих даних, бачимо що фактичні дані протягом усього життєвого циклу (ЖЦ) отримують з прискорення на етапах, що пов'язані зі сприйманням вихідних даних. Отримане скорочення термінів на протязі всього життєвого циклу досягає від 10 % до 21 % від запланованого часу.
  • Ескіз
    Документ
    Створення та аналіз платформи Стюарта для авіасимулятора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Пластун, Тетяна Анатоліївна; Биков, Андрій Миколайович
    Авіасимулятори вже великий проміжок часу використовують для підготовки пілотів будь-якого типу літаків. Такий вид тренувань більш економічний. Авіасимулятор покращує навички керування в екстремальних ситуаціях з мінімальними ризиками для майбутнього пілота. Навчання на авіасимуляторі дає змогу відтворити несприятливі погодні умови в будь-який період часу. Пілот знаходиться на землі в спеціальній кабіні, яка встановлюється на рухому платформу. Дана система потрібна для забезпечення максимально наближених до реальних умов польоту. Предметом дослідження в статті є авіаційний симулятор на платформі Стюарта. Мета полягає в створенні та аналізу платформи для авіасимулятору за допомогою програмного забезпечення. В роботі представлено вже існуючий авіасимулятор та його характеристики. Враховуючи його габаритні розміри та масу змодельовано платформу в системі SolidWorks. Вибрана та представлена кінематична схема конструкції типу (6-6). Наведено основне рівняння динаміки для розрахунку закону руху платформи за заданими величинами керуючих сил. Також за допомогою цього рівняння можливо знайти керуючі сили знаючи закон руху. Розроблена 3D модель складається з двох платформ, рухомої та нерухомої. За допомогою шарнірів до платформи кріпляться ноги з автоматично змінною довжиною. Підібрано матеріал алюмінієвого сплаву типу 2024 з якого створюється платформа. Проведено статичний аналіз навантаженої платформи. Під навантаженою платформою мається на увазі, що в місцях встановлення симулятору та крісла пілота прикладені навантаження рівні за вагою до симулятора та максимальною вагою крісла з пілотом. Аналіз включає в себе такі епюри: навантажень, щоб оцінити витримає конструкція задану вагу, переміщення, деформації, запасу міцності та епюра Design Insight для оцінки деталей конструкції. Виявлення елементів, які почнуть швидше за все руйнуватись під впливом ваги симулятору. Дослідження проводились за допомогою програмного забезпечення SolidWorks Simulation. На основі даних отриманих з епюр зроблені висновки про працездатність та безпечність розробленої платформи.