Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Модель оцінювання старіння розподільних трансформаторів за допомогою нечіткої логіки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ноздренков, Валерій Станіславович; Дяговченко, Ілля Миколайович; Петровський, Михайло Васильович; Волохін, Віталій ВасильовичЗараз світ рухається до більш екологічних видів транспорту. Як наслідок, продажі електромобілів зростають за експоненціальним законом, а нові навантаження, пов’язані з їх заряджанням, можуть негативно впливати на роботу електромереж та їх елементів. Нерегульоване одночасне застосування великої кількості пристроїв заряджання електромобілів може викликати аварійні відключення в електричній мережі. Враховуючи стохастичний характер додаткового навантаження від електромобілів, важко передбачити таке навантаження аналітичними методами. Математичний апарат нечіткої логіки може бути використаний для формалізації задач з невизначеністю. В даній роботі у середовищі MATLAB-Simulink було розроблено блок схему алгоритму на основі нечіткої логіки, яка оцінює вплив навантаження від заряджання електромобілів на старіння масляних силових трансформаторів, а також побудована нечітка модель й оцінено вплив для різних відсотків кількості електромобілів. Модель на основі нечіткої логіки включає вплив температури навколишнього середовища, показників якості електроенергії та перевантажень трансформатора. Вона містить діагностичну частину, яка попереджає диспетчера електромережі про можливі проблеми, надаючи актуальну інформацію про стан трансформатора. Крім того, було проаналізовано ефективність застосування фотоелектричних станцій для збільшення терміну служби розподільних трансформаторів. Результати показують, що для високих рівнів використання електромобілей фотоелектричні станції не дають достатнього ефекту і потрібно використати більш просунуті стратегії.Документ Дослідження стартерного режиму вентильно-індукторного стартер-генератора(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мазуренко, Леонід Іванович; Шихненко, Максим Олегович; Джура, Олександр Васильович; Білик, Олександр АнатолійовичЗа допомогою раніше розробленої математичної моделі проведено дослідження процесів вентильно-індукторного стартер-генератора в стартерному режимі при живленні від акумуляторної батареї. Виконано розрахунки процесів пуску стартер-генератора при зміні моменту інерції, ємності конденсатора вентильного перетворювача, опору акумуляторної батареї та визначено їх вплив на тривалість та енергоефективність пускових процесів при відсутності обмеження фазного струму. Зроблено висновок про необхідність розробки нових принципів формування процесів стартерних режимів вентильно-індукторного стартер-генератора для забезпечення заданих тривалості пуску, фазних струмів та мінімальної спожитої енергії АБ.Документ DС-DС перетворювач з широким діапазоном забезпечення режиму природної комутації в нулях напруги(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Блінов, Андрій Борисович; Вінніков, Дмитро Валерійович; Івахно, Володимир Вікторович; Замаруєв, Володимир Васильович; Стисло, Богдан ОлександровичВ статті описано принцип та режими роботи дволанкового DC-DC перетворювача з проміжною ланкою змінного струму, традиційним вхідним інвертором напруги та активним випрямлячем у вторинній ланці. Конвертор має асиметричну структуру в ланці вихідного інвертора. Керування ключами двох ланок здійснюється із фазовим зсувом. Забезпечення режиму м’якої комутації силових ключів обох ланок перетворювача при малій потужності навантаження відбувається без надмірного значення величини намагнічуючого або циркулюючого струму. Новий принцип керування перетворювачем дозволяє забезпечувати режими м’якої комутації ключів обох ланок при широкому діапазоні зміни струму, у тому числі при близького до нуля значенні навантаження. Режим роботи перетворювача має короткий додатковий інтервал комутації, що мінімізує циркуляцію енергії. Цей інтервал забезпечує перезаряджання снаберної ємності на стороні інвертора напруги. Рішення спрямоване на зменшення проблеми високої циркулюючої енергії в існуючих топологіях ШІМ при невеликому навантаженні. Для запропонованого рішення кількість циркулюючої енергії адаптується до навантаження, що призводить до високої ефективності в діапазоні можливих робочих точок. Надано основні критерії та методику розрахунку параметрів схеми а також мінімальних інтервалів провідності ключів перетворювача. Алгоритми керування та експлуатаційні аспекти роботи перетворювача були представлені та перевірені експериментально.Документ Economic feasibility study of expediency of establishment of solar modules in the private household(НТУ "ХПІ", 2017) Shokarov, Dmitrо; Chorna, Viktoriia; Bogodist, KseniiaThe question of rather economic feasibility of use of solar modules in a private household as the power supply of household appliances is considered under the conditions of use of "a green tariff" in this article. The results of the calculations of the greatest possible volume of development of electric energy by solar modules for a year are given. On the basis of a method of discounting return on the investment in a photo-electric system is defined.Документ Передпусковий підігрівач для бензинового двигуна. Особливості застосування(НТУ "ХПІ", 2015) Гнатов, Андрій ВікторовичПроведено аналіз особливостей застосування передпускових підігрівачів для бензинового двигуна. Докладно розглянуто найбільш поширені типи передпускових підігрівачів для бензинового двигуна. Зазначено їх основні переваги та недоліки при застосуванні. Показано, що передпусковий підігрівач не тільки захищає двигун від передчасного зносу, полегшує запуск, але також істотно економить паливо, яке автомобіль споживає при роботі на холостому ходу.Документ Розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричної тязі в залежності від умов експлуатації(НТУ "ХПІ", 2015) Борисенко, А. О.В роботі проведено розрахунок пробігу гібридного автомобіля на електричній тязі в залежності від умов експлуатації. Проведено обґрунтування необхідності підвищення паливної економічності та екологічної чистоти гібридних автомобілів за рахунок використання електричної енергії, що накопичується у блоку акумуляторних батарей. В результаті виконання розрахунку проведений вибір та обґрунтування кількості акумуляторних батарей у накопичувачі електричної енергії. Зроблені висновки.Документ Розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах(НТУ "ХПІ", 2013) Смирнов, О. П.; Богаєвський, Олександр Борисович; Смирнова, А. О.Наведена методика розрахунку економічності електромобілів. Проведений аналіз паливної економічності електромобілів Nissan Leaf та Mitsubishi i-MiEV. Проведений порівняльний розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах світу. Зроблено висновки щодо економічності електромобілівДокумент Методика оцінки паливної економічності гібридних автомобілів(НТУ "ХПІ", 2013) Смирнова, А. О.В роботі пропонується методика оцінки паливної економічності гібридних автомобілів для різних країнах світу. Виконано порівняльний аналіз паливної економічності гібридних автомобілів Chevrolet Volt та Toyota Prius PHV. Сформовані висновки що до доцільності використання гібридних автомобілів в залежності від щоденного пробігу.