Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання системи автоматичного регулювання режиму натягу в чорновій групі клітей неперервного сортового стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Маринич, Іван Анатолійович; Сердюк, Ольга Юріївна
    Предметом дослідження є особливості моделювання системи автоматичного керування режимом натягу чорнової групи клітей, яка враховує зміни швидкості прокатки на виході попередньої кліті і вході в наступну кліть. Системи управління швидкісним режимом прокатки на сортових станах, є найбільш відповідальними системами, так як від їх роботи в більшій мірі залежить безаварійна робота прокатного стану. Під управлінням швидкісним режимом прокатки розуміють регулювання натягу в чорновій групі клітей і стабілізацію петлі прокату в чистових групах. Вплив таких технологічних факторів як нерівномірність нагріву заготовок, зміна режиму обтиску в клітях і т. п. призводить до виникнення сил натягу або підпору, відхилення петлі прокату від заданих значень. Прокатка з натягом на відміну від прокатки з петлею є стійким режимом прокатки. Однак, (при значних величинах натягу в прокаті) такий режим прокатки призводить до різної товщини готової продукції. Режим прокатки з петлею є нестійким режимом і не можливий без систем автоматичного керування. Як при режимі прокатки з натягом, так і при режимі вільної прокатки з петлею необхідно дослідження систем автоматичного керування з метою визначення можливостей компенсації збурюючих впливів і отримання прокату заданої точності. Тому основним завданням системи автоматичного керування є підтримання режиму прокатки з мінімально можливим натягом. Для досягнення поставленою мети безпосередній контроль натягу смуги прокату сучасними технічними засобами досить ускладнений, і робота систем керування натягом ґрунтується на непрямих методах його вимірювання, а дослідження ефективності роботи системи зводиться до моделювання самого процесу. Розроблена модель складається з трьох клітей та двох міжклітівих проміжків, тому що вона враховує зміни швидкості прокатки на виході попередньої кліті і вході в наступну кліть. Саме завдяки цьому одержано адекватні результати моделювання наближенні до реального процесу прокатки.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі способи зміни структури крапельного потоку при диспергуванні води плоскоструменними форсунками
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Пересьолков, Олександр Романович; Круглякова, Ольга Володимирівна
    Розглядається можливість управління структурою крапельного потоку при використанні плоскофакельних струменевих форсунок з формою зони зрошення поверхні у вигляді еліпса стосовно металургії. Розглянуто результати експериментальних досліджень різних варіантів зміни структури потоку: водо-повітряного диспергування води при внутрішньому сумішоутворюванні в форсунці, взаємному перетині крапельних потоків двох форсунок і трансформації крапельного потоку, який проходить крізь металеву сітку. Наведені дослідження сприяють оптимізації теплової підготовки валків.
  • Ескіз
    Документ
    Порівняння результатів моделювання прокатки в різних САЕ-системах
    (НТУ "ХПІ", 2019) Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович; Біба, Микола Вікторович; Окунь, Антон Олександрович; Басова, Євгенія Володимирівна
    В статті пропонується порівняльні результати моделювання поздовжньої прокатки в САЕ-системах ANSYS Workbench (модуль Static Structural) та QForm. Відомо, що ANSYS Workbench є САЕ-системою орієнтованою на вирішення широкого спектру завдань в механіці, QForm – вузькоспеціалізованою (орієнтована на обробку металів тиском). На відміну від статичних завдань в механіці, при прокатці метал піддається пластичним деформаціям, це призводить до виникнення нелінійних ефектів і, як наслідок, постійної зміни жорсткості досліджуваної моделі при зміні її форми. При моделюванні прокатки в ANSYS Workbench використовувався модуль Static Structural (матеріал з властивостями для нелінійних завдань та опцією врахування великих переміщень), в QForm спеціалізований модуль під прокатку - QForm Rolling.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження швидкісних умов поздовжнього прокатування в об'ємі осередку деформації
    (НТУ "ХПІ", 2018) Чубенко, Вікторія Анатоліївна; Хіноцька, Алла Анатоліївна
    Коефіцієнти і параметри осередку деформації та його об'єм, що застосовуються при поздовжньому прокатуванні, визначають час знаходження металу між валками, швидкість відносного переміщення смуги, що впливає на енерговитрати, продуктивність та собівартість процесу. Виявлення раціональних швидкісних умов прокатування є задача актуальна, що дозволить підвищити ефективність обробки. Мета роботи полягає у визначенні швидкісних умов прокатування в об'ємі осередку деформації для виявлення закономірностей впливу параметрів обробки на швидкість та час перебування металу між валками. Удосконалено методику визначення об'єму і поверхні осередку деформації за рахунок отримання нових залежностей. Перевірка адекватності пропонуємих формул для визначення об'єму осередку деформації показала можливість похибки менше 1 %, а відношення швидкостей металу на вході й виході осередку деформації менше 5 %, що свідчить про достатню точність пропонуємих залежностей. Встановлено максимально можливі обтиснення та кути захоплення при холодному та гарячому прокатуванні в залежності від діаметра валків. Визначено закономірності впливу об'єму осередку деформації та його параметрів на час перебування металу в осередку деформації. Розрахунок показав, що метал під час прокатування знаходиться в осередку деформації в межах від 7·10⁻⁵ до 0,2 с в залежності від режимів обробки. На цій основі обґрунтовані шляхи зменшення часу перебування металу в осередку деформації з метою збільшення продуктивності процесу. Висновок: аналіз режимів повздовжнього прокатування дозволив визначити можливі обтиснення та максимальні кути захоплення при холодній та гарячій обробці металів тиском; визначено об'єм і поверхню осередку деформації та час перебування металу в ньому; виконано перевірку адекватності пропонуємих формул, яка свідчить про достатню точність виявлених залежностей. Визначено закономірності впливу початкових умов прокатування на час перебування металу між валками та швидкість деформації, що дозволяє намітити шляхи зменшення тривалості обробки в осередку деформації і, відповідно, збільшити продуктивність процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Совершенствование технологии производства профилей с периодически повторяющимися гофрами
    (НТУ "ХПИ", 2017) Плеснецов, Юрий Александрович; Христиченко, Елизавета Николаевна; Христиченко, Анастасия Николаевна
    Изготовление профилей с периодически повторяющимися гофрами жесткости сопровождается значительными прогибами валков формующей клети, их износом и проскальзыванием металла в валках, что приводит к недоформовке периодических гофров, отклонению периода от номинального размера. Полученные результаты, обеспечили возможность повышения качества металлопродукции при значительных объемах ее производства, совершенствование технологических процессов, повышение их стабильности. Разработана методика компенсации прогиба валков при валковой формовке профилей с периодически повторяющимися гофрами. Применение разработанной методики позволит стабилизировать размеры профилей с периодически повторяющимися гофрами, получить на них гофры более точной конфигурации, компенсировать износ элементов на основе использования системы унификации валков. Применяя поворот элементов на 180°, а также перестановку их с верхнего валка на нижний и наоборот, можно существенно повысить качество профилей при одновременном увеличении срока службы валков. Полученное уравнение для определения линейной скорости заготовки в клети, предшествующей формующей, рекомендуется к использованию при разработке технологии формовки вновь осваиваемых профилей с периодически повторяющимися гофрами.
  • Ескіз
    Документ
    Варьирование параметров периодической прокатки с учетом истинных границ выхода и поперечного течения металла в нестационарном очаге деформации
    (НТУ "ХПИ", 2008) Крюков, Ю. Б.
    Виконано аналіз кінематики нестаціонарного осередка деформації з використанням методу, заснованого на законі збереження енергії. Межі нестаціонарного осередка деформації визначалися за законом збереження мас із урахуванням потоку зсуву металу, викликаного переміщенням границь у часі. При цьому положення перетину виходу визначалося варіюванням рівняння, що зв'язує координату положення перетину виходу з поздовжньою швидкістю металу в цьому перетині.
  • Ескіз
    Документ
    Особенности оценки продольной устойчивости полосы в очаге деформации при прокатке с натяжением
    (НТУ "ХПИ", 2015) Максименко, О. П.; Лобойко, Д. И.
    Предложена методика оценки продольной устойчивости процесса прокатки с натяжением. На основе новой методики по опытным данным был проведен анализ влияния заднего натяжения на продольную устойчивость процесса прокатки. Анализ показал, что с увеличением заднего натяжения результирующая продольных сил по абсолютной величине уменьшается и, следовательно, снижается устойчивость процесса прокатки. Результат работы показывает, что необходимо учитывать величину средней результирующей внутренних сил при назначении режимов натяжения полосы, особенно в случаях непрерывной прокатки.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка математических моделей напряженно-деформированного состояния металла, обеспечивающих комплексную технико-экономическую оценку исследуемых процессов
    (НТУ "ХПИ", 2011) Середа, Б. П.; Коваленко, А. К.; Белоконь, Ю. А.; Бабаченко, Е. В.
    На основе решения конечно-элементной задачи в рамках выделенных элементарных объемов, полученных путем разбиения очага деформации по его ширине и длине, получили развитие математических моделей напряженно-деформированного состояния металла при горячей прокатке относительно толстых заготовок на обжимных станах.
  • Ескіз
    Документ
    Способ производства сортового проката в условиях непрерывных мелкосортных станов
    (НТУ "ХПИ", 2011) Паламарь, Д. Г.; Раздобреев, В. Г.
    Разработан способ производства сортового проката, обеспечивающий компенсацию неравномерного распределения температуры по длине раската путем создания обратного температурного клина при задаче заготовки в первую рабочую клеть стана. Предложенный способ производства сортового проката позволяет без усложнения технологического процесса и дополнительных затрат обеспечить снижение расхода энергии при производстве, а также повысить качество готовой металлопродукции.
  • Ескіз
    Документ
    Стабилизация условий холодной тонколистовой прокатки на непрерывных станах
    (НТУ "ХПИ", 2011) Капланов, В. И.; Присяжный, А. Г.
    В статье предложен и теоретически строго обоснован новый способ холодной прокатки тонколистовой стали на непрерывных станах, позволяющий стабилизировать условия деформации металла при увеличении скорости его пластического формоизменения.