Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Документ
    Визначення втрат потужності внаслідок періодичного стискання розширення мастило–повітряної суміші між зубцями зубчастих коліс. Частина 1. Математична модель
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Башта, Олександр Васильович; Носко, Павло Леонідович; Бойко, Григорій Олексійович; Мельник, Володимир Борисович; Башта, Алла Олексіївна
    При одночасному контакті двох пар зубців між їхніми активними профілями утворюється замкнений об’єм мастило–повітряної суміші. Процес зменшення цього об’єму призводить до виникнення такого негативного явища, як періодичне стиснення і розширення масляно-повітряної суміші в об’ємі. За високих швидкостей обертання зубчастих коліс спостерігається різке підвищення тиску масляно-повітряної суміші і, як наслідок, виникнення додаткової вібрації зубчастої передачі. Швидкість витікання мастило–повітряної суміші може досягати швидкості звуку, що спричиняє додатковий шум під час експлуатації зубчастої передачі, а за високих частот обертання в замкненому між зубцями шестерні та колеса просторі виникає гідравлічний удар, результатом якого є кавітація. Представляючи косозубе колесо як сукупність прямозубих коліс, зміщених одне відносно одного в тангенціальному напрямку, математична модель зводиться до опису термодинамічних процесів у послідовних ізольованих порожнинах. Представлено математичну модель періодичного стискання-розширення масляно-повітряної суміші в замкненому між зубцями просторі, яка враховує площі поперечних перерізів осьових і радіальних потоків мастило–повітряної суміші, тиск навколишнього середовища, замкненого в простір між зубцями, швидкість радіального потоку мастило–повітряної суміші, миттєвий об’єм замкненої між зубцями елементарної порожнини та поточний тиск в і й порожнині.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання параметрів точності при чистовому зубофрезуванні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мироненко, Євген Васильович; Ковальов, Віктор Дмитрович; Васильченко, Яна Василівна; Клименко, Галина Петрівна; Фадеєв, Валерій Андрійович; Шаповалов, Максим Валерійович
    У статті розглянуто новий підхід до прогнозування похибок механічної обробки зубчастих коліс базується на принципах суперпозиції, векторному характер складових похибки і методі статистичного математичного моделювання методом Монте – Карло. Відмінністю реального формоутворення від номінального (ідеального) є наявність відхилень геометрії реальних профілів від номінальних. Основними кінцевими завданнями, які повинні бути вирішені при дослідженні закономірностей реального формоутворення, є задачі прогнозування з заданою вірогідністю виникаючих похибок.Аналіз механізмів формування похибок зубчастих коліс свідчить про те, що елементарні похибки технологічних систем операцій зубообработки характеризуються випадковими числовими характеристиками, що визначають величину і характер входження у відповідні комплексні складові, які, в свою чергу, взаємодіючи між собою, визначають досліджувані похибки зубчастих коліс.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування комп'ютерних технологій для розрахунку зубчастих передач при вивченні курсу «Деталі машин»
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Надтока, Олена Володимирівна; Надтока, Денис Михайлович
    У статті приводиться опис комп’ютерної програми GearKURT, яка призначена для розрахунку механічних передач. Програма дозволяє проводити розрахунки передач: - закритої циліндричної прямозубої передачі - закритої циліндричної косозубої передачі - відкритої циліндричної прямозубої передачі - передачі Новикова - закритої конічної прямозубої передачі - закритої конічної передачі з непрямими зубами - відкритої конічної прямозубої передачі - черв'ячної передачі. Комп’ютерна програма має діалоговий інтерфейс, написана на об’єктно-орієнтованій мові програмування Delphi та скомпільована у exe-файл. Програма дозволяє обирати необхідній матеріал та спосіб термообробки для виготовлення зубчастих коліс, проводити розрахунки оптимальних геометричних розмірів та параметрів передач, визначати конструкцію зубчастих коліс. У програмі надані всі необхідні довідкові матеріали у вигляді таблиць та графіків, по яким необхідно вибирати коефіцієнти та інші необхідні для розрахунків значення. Програма передбачає доступ до теоретичного матеріалу курсу «Деталі машин» та можливість зберігати результати розрахунків в окремому файлі. Наведені рекомендації щодо використання даної програми.
  • Ескіз
    Документ
    Динамічні скінченно-елементні моделі валів трансмісійних машин в ANSYS
    (НТУ "ХПІ", 2014) Грищенко, Володимир Миколайович; Томін, О. С.; Ломов, Сергій Георгійович
    Конструкції машинних агрегатів є різноманітними. До складу силових передач входять такі вузли та деталі як колінчастий вал, зубчасті колеса, планетарні механізми, коробки передач та інші. З ростом швидкостей значно активізуються вібраційні процеси. Прогнозування поведінки таких об'єктів пов'язане з використанням різноманітних розрахункових моделей, методів, програмного забезпечення. Нові можливості надають сучасні скінченно-елементні комплекси як ANSYS, використання тривимірних моделей. Це дає можливість більш адекватно враховувати математичну та и детальну геометричну інформацію. В роботі обговорюються підходи побудови простих еквівалентних моделей всього машинного агрегату як єдиної динамічної системи. В якості приклада розглянуті типові елементи силової передачі вал і система вал-зубчасте колесо. Виконані розрахунки спектра частот при використанні як традиційних дискретних, континуальних, так і скінченно-елементних моделей програмного пакета ANSYS. Порівняння результатів показало, що має місце як задовільна для інженерних розрахунків точність так і деякі відхилення.
  • Ескіз
    Документ
    Ковзання у зачепленні великогабаритних зубчастих передач
    (НТУ "ХПІ", 2012) Малащенко, В. О.; Стрілець, В. М.; Малащенко, В. В.; Матвіїв, Б. Т.
    Розглянуто процес зачеплення великогабаритних зубчастих передач з проведенням кількісного аналізу з метою визначення величини питомого ковзання профілів великомодульних зубців.