Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 72
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання зміни параметрів внутрішньої ізоляції високовольтних вводів для аналізу достовірності контролю під робочою напругою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Загайнова, Олександра Анатоліївна; Сердюкова, Галина Миколаївна
    У статті розглянуто моделювання зміни параметрів внутрішньої ізоляції високовольтних вводів для аналізу достовірності контролю під робочою напругою. Для моделювання параметрів внутрішньої ізоляції високовольтного вводу були використані дані реально встановленого вводу на підстанції. Для оцінки зв'язку діелектричних втрат ізоляції конденсаторного типу вводу з його станом використана схема заміщення, в якій активна потужність дорівнює потужності, що розсіюється в ізоляції вводу, а струм зрушений щодо напруги на той же кут, що і у даному вводі. Модельованими параметрами є ємність внутрішньої ізоляції вводу, активний опір і опір, який моделює зміну параметрів внутрішньої ізоляції. Розраховані чисельні значення ємнісного струму через ізоляцію високовольтного вводу, активного струму, опору, а також потужності втрат для вводу, що розглядається. Розроблена спрощена схема ізоляції високовольтного вводу. Розраховані потужності втрат та виконана їх оцінка при зміні тангенса кута діелектричних втрат на 2 %. Наведена схема заміщення для ізоляції високовольтного вводу без урахування можливості зміни параметрів. Побудована модель, яка дозволяє врахувати зміну параметрів вводу, в яку паралельно підключено додатково опір. В якості схеми, що моделює параметри, була обрана схема резистивного дільника, оскільки вона забезпечує достатню точність, стабільність і потужність. Метод, який було використано для моделювання зміни параметрів внутрішньої ізоляції конденсаторного типу високовольтних вводів можна рекомендувати як допоміжний для аналізу чутливості пристрою контролю під робочою напругою вводів силових високовольтних трансформаторів.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління маркетинговими дослідженнями на підприємстві: стратегічний аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ларка, Людмила Сергіївна; Васильцова, Світлана Олександрівна
    Проаналізовано місце управління маркетинговими дослідженнями в системі стратегічного планування. Мета статті – систематизація стратегічних аспектів управління маркетинговими дослідженнями. Запропоновано систему ключових показників ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапах планування, організації, мотивації та контролю. Визначено, що ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі планування можуть виступати точність формулювання проблеми та цілей маркетингових досліджень, оптимальність вибору методу проведення маркетингового дослідження, точність розрахунку обсягу вибірки, зручність заповнення форм для опитування, оптимальність методології аналізу даних за результатами опитування, точність інтерпретації результатів маркетингових досліджень. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі організації можуть виступати: результати SMART-оцінювання цілей маркетингових досліджень, забезпечення репрезентативності вибірки респондентів, дотримання правил складання опитувальних форм, організація проведення інструктажу для інтерв’юєрів, забезпечення зручності проведення маркетингового дослідження. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі мотивації можуть виступати: зацікавленість персоналу маркетингових підрозділів у збільшенні клієнтської бази, зацікавленість персоналу маркетингових підрозділів у зростанні кількості нових клієнтів, вартість залучення клієнтів, вартість замовлення. Ключовими показниками ефективності управління маркетинговими дослідженнями на етапі контролю можуть виступати: відповідність інструментарію маркетингових досліджень завданням, повнота плану дослідження, повнота вирішення завдань у звітах за результатами проведення маркетингових досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Формування механізму управління оборотним капіталом промислового підприємства у кризових умовах господарювання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Носирєв, Олександр Олександрович; Бабіч, Інна Євгенівна; Попова, Валерія Олексіївна
    У статті проаналізовано сутність ефективного та дієвого управління оборотним капіталом промислового підприємства в умовах передкризового стану української та світової економіки. Виявлено, що раціональне використання оборотного капіталу та його оптимізація є одним з пріоритетних завдань будь-якого виробничого промислового підприємства для забезпечення безперервного процесу виробництва за умов інфляційних процесів, економічної кризи, збільшення конкуренції. Доведена гостра необхідність розробки універсального та дієвого механізму управління оборотним капіталом промислового підприємства, який би забезпечував не тільки безперервне виробництво, а й інші економічні потреби суб’єкта господарювання. Проаналізовані основні визначення сутності категорій «оборотні кошти», «оборотний капітал» та «оборотні активи» та виявлена необхідність розрізняння цих трьох понять та надання власних визначень категорій. Для підвищення ефективності діяльності промислових підприємств у науковому досліджені розроблено механізм ефективного формування та використання оборотного капіталу. У розрізі механізму визначено головну мету промислового підприємства - максимізація прибутку та забезпечення сталого розвитку підприємства. Проаналізовані основні завдання та функції процесу формування та використання оборотного капіталу промислового підприємства, які поставлені згідно з основною метою. Доведено, що моніторинг, який є ключовим елементом розробленого механізму управління оборотним капіталом підприємства, повинен бути безперервним системним процесом спостереження, збору, аналізу, прогнозування, інтегральної оцінки кількісної і якісної інформації з використанням сучасних інформаційних систем із метою виявлення тенденцій і розробки стратегії економічного розвитку, підготовки й ухвалення управлінських рішень. Зроблено висновок, що сформований механізм управління оборотним капіталом промислового підприємства повинен доповнюватися визначеними у статті ефективними заходами оптимізації.
  • Ескіз
    Документ
    Формування механізму управління прибутком промислового підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мордовцев, Олександр Сергійович; Селецький, Дмитро Миколайович
    У статті проаналізовано сутність ефективного управління прибутком промислового підприємства в умовах кризового стану української економіки. Виявлено, що для здійснення оперативного управління підприємством, в цілому, та прибутком, зокрема, управлінський персонал зобов’язаний розуміти сутність економічних явищ, які відбуваються в діяльності промислового підприємства та зміст економічних показників, які характеризують результативність діяльності. Визначено, що прибуток є основним джерелом розвитку підприємницької діяльності промислового підприємства. Проведено аналіз ocнoвних досліджень концептуальних основ сутності, виникнення, організації управлінням прибутком на промислових підприємствах. Розроблено універсальне визначення терміну «прибуток» та теоретико-методичні основи управління прибутком промислового підприємства. Доведено, що система управління прибутком повинна бути логічне пов’язана із загальною системою управління промисловим підприємством, тому що прийняття управлінських рішень у всіх сферах діяльності промислового підприємства прямо або опосередковано буде впливати на рівень прибутку, який надає нові можливості і джерела фінансування для розвитку підприємства, що дозволить збільшити не тільки доходи підприємства а і доходи його власників і працівників. Проаналізувати і чинники, що впливають на рівень прибутку промислового підприємства для забезпечення чіткої дії механізму управління прибутком. Сформовано універсальний та дієвий механізм управління прибутком промислового підприємства та доведено, що динамічний розвиток підприємства неможливий без практичного його використання. Таким чином, управління прибутком підприємства передбачає, в рамках сформованого механізму, використання ефективної інформаційної системи управління промисловим підприємством. Загальний висновок дослідження – управління розподілом і використанням прибутку підприємства повинно відповідати загальній стратегії розвитку промислового підприємства, сприяючи підвищенню його ринкової вартості, формуванню необхідних і достатніх обсягів інвестиційних та фінансових ресурсів з урахуванням інтересів власників і працівників промислового підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка намагнічувальних джерел для ЕМА перетворювачів на основі потужних постійних магнітів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Суворова, Марія Денисівна
    Виконані експериментальні дослідження, що направлені на розробку електромагнітно-акустичних перетворювачів з потужними джерелами магнітного поля. Розглянуто основні схеми конструкції та формування електромагнітного поял основними типами ЕМА перетварювачів. Шляхом моделювання стандартними пакетами програм встановлена можливість створення магнітного поляризуючого поля джерел електромагнітно-акустичних перетворювачів до 2…3 Тл. Виконані модельні експерименти для аналізу характеристик ЕМА перетворювачів. Наведено опис використаних методолгічних засобів. Розглянуто схеми підмагнічування. Виконано моделювання для ортогональної та паралельної схем підмагнічування. Розроблено концептуальні підходи щодо побудови постійних магнітів з не колінеарною орієнтацією векторів магнітної індукції. Запропоновано реалізацію підмагнічування на базі П-образного магніту. Наведено принципи формування потужних магнітних полів на базі постійного намагнічування. Визначено оптимальні геометричні та фізико-механічні параметри для моделі П-образного магніту. Розроблено макетний зразок потужного джерела магнітного поля для електромагнітно-акустичних перетворювачів. Наведено результати перевірки даних моделювання на макетному зразку.
  • Ескіз
    Документ
    Технология эффективного управления временем менеджера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Матросов, Александр Дмитриевич; Матросова, Виктория Александровна; Доуртмес, Филипп Александрович
    Решение нескончаемых управленческих задач стратегического и тактического характера практически полностью наполняют жизнь современного менеджера. Для реализации этих задач менеджеру, как правило, катастрофически не хватает времени. Тем не менее время это управляемый и регулируемый процесс. Управлять временем может тот, кто умеет управлять собой, окружающими и активно воздействовать на обстоятельства. Для эффективного управления временем менеджеру необходимо уметь отделять главное от второстепенного, соизмерять желаемое, возможное и необходимое, окружать себя деловыми людьми. Одним из направлений при формировании эффективной системы управления собственным временем для менеджера является определение целей на разные периоды и организация контроля за ходом их реализации. Важным направлением эффективного использования менеджером своего времени является делегирование. При этом освободившееся время позволяет ему более активно решать стратегические задачи и концентрировать внимание на важнейших аспектах работы. Одновременно делегирование полномочий позволяет развивать и использовать творческий и инновационный потенциал сотрудников, расширять опыт подчиненных и повышать их мотивацию к трудовой деятельности. Роль менеджеров не должна сводиться только к управлению и стимулированию, она должна быть больше направлена на поощрение проявления инициативы. Однако у менеджеров зачастую возникают преграды к делегированию. Это вызвано страхом потери собственной репутации или контроля над ситуацией при делегировании. В целях снижения роли преград к делегированию необходимо сформулировать четкие правила делегирования полномочий. Эти правила должны включать управленческую ответственность за менеджером в части выбора исполнителя и наделения его необходимыми полномочиями, помощь в выполнении задания и контроль за выполнением задания. Передать подчиненному исполнительскую ответственность в виде права на самостоятельные решения и свободу маневра в пределах полномочий.
  • Ескіз
    Документ
    Етапи проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей роздрібного підприємства
    (НТУ "ХПИ", 2008) Бровко, О. Т.; Бондар, Н. В.; Терепа, Л. О.
    У статті розглянуто порядок проведення і нвентаризації товарно-матеріальних цінностей роздрібного підприємства. Звернуто увагу на основні етапи проведення інвентаризації та відображення її результатів, утворення лишків і нестач (розбіжності між даними бухгалтерського обліку); розрахунок розміру збитків. Визначено основні проблеми, які виникають під час проведення інвентаризації на підприємстві.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз моделей функції когерентності спектральної нестаціонарності випадкових сигналів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Коржов, Ігор Михайлович
    В статті проведено аналіз ймовірнісних властивостей частотно-часової моделі когерентності, аналіз впливу локальних властивостей базисної функції вейлет-перетворення на параметри моделі автокогерентності, дисперсійний аналіз частотної та часової моделей когерентності, розширено простір параметрів настаціонарності (для вирішення задачі першого етапу синтезу інформаційно-вимірювальної системи контролю та діагностування динамічних об'єктів – створення багатовимірної системи інформативних параметрів контролю динамічних властивостей об'єкту в умовах апріорної невизначеності математичних моделей нестаціонарності). В статті визначені умови вибору числа масштабів та зсувів при оцінці коефіцієнтів автокогерентності для задачі контролю порушень стаціонарності вимірювального сигналу, отримані умови калібрування показника автокогерентності, що відповідають відсутності порушення стаціонарності, розроблено імовірнісна модель показника автокогерентності, що враховує мінімальне значення масштабу спектрального вейвлет-перетворення, показана можливість дисперсійного розкладання базового показника автокогерентності на парні незалежні складові які дозволяють отримати незалежну інформацію про порушення стаціонарності з урахуванням функціональних та випадкових змін спектру. За результатами дослідження отримала розвиток теорія автокогерентності спектрально нестаціонарних вимірювальних сигналів. Визначені умови вибору числа масштабів та зсувів при оцінці коефіцієнтів автокогерентності для задачі контролю порушень стаціонарності вимірювального сигналу. Дослідження виконані для вирішення науково-практичної проблеми недосконалості та обмеженості теоретичного обґрунтування при створенні комп'ютеризованих інформаційно-вимірювальних пристроїв контролю та діагностування динамічних об'єктів, локально і глобально нестаціонарних за своїми спектральними властивостями.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив IT на розвиток туристичної галузі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Сергій Миколайович
    Сучасні комп'ютерні технології активно впроваджуються в сферу туристського бізнесу, їх використання стає невід'ємною умовою успішної роботи. Відомий вислів "Хто володіє інформацією, той володіє світом" особливо актуально для сфери туристичного бізнесу, оскільки саме оперативність, надійність, точність, висока швидкість обробки і передачі інформації багато в чому визначають ефективність управлінських рішень в цій області. Реалізація цих умов можлива тільки в рамках використання інформаційних комп'ютерних систем. Повноцінна інтеграція України в світовий туристський бізнес вимагає найшвидшої реалізації сформульованих задач і є необхідною умовою створення і просування сучасних туристських продуктів. Загальна тенденція упровадження інформаційних технологій у сфері туризму, активна робота ряду комп'ютерних фірм, що спеціалізуються в цій області, свідчать про хороші перспективи цього напряму.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальні проблеми розвитку економіки української промисловості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Микола Іванович
    Виробничо-територіальний комплекс України є важливою складовою ланкою єдиного східноєвропейського господарського комплексу. Народногосподарський комплекс України охоплює всі ланки суспільного виробництва, розподілу та обміну на своїй території. Економіка України виділяється складною, досить диференційованою і диверсифікованою структурою. Для неї характерні: переважання важкої індустрії, недостатній розвиток галузей і виробництва товарів народного споживання, наявність галузей і виробництв, що забезпечують науково-технічний прогрес і розширення й поглиблення внутрішньогалузевих та міжгалузевих виробничих зв'язків. На галузеву структуру економіки України мають вплив різні економічні та природні фактори, в тому числі наявний рівень розвитку продуктивних сил, темпи зростання або занепаду виробництва, рівень забезпечення сировинними та паливно-енергетичними ресурсами, інтенсивність реалізації досягнень науки і техніки, міжнародний поділ праці, економічна інтеграція. Територіальний поділ праці і відмінності в економічних і природних умовах в окремих регіонах України мають вплив на диференціацію структури промисловості, її формування та удосконалення. Науково-технічний прогрес посилює динамічність зрушень у структурі промисловості. Міжгалузеві пропорції в сучасних умовах виявляють залежність від соціальних аспектів, пов'язаних з підвищенням добробуту населення, тому виробництво товарів народного споживання повинно розвиватися як пріоритетне.