Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
13 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Дослідження динаміки трансмісії навантажувача з високомоментними ступенево-регульованими гідромотор-колесами(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Аврунін, Григорій Аврамович; Подригало, Михайло Абович; Подригало, Надія Михайлівна; Мороз, Ірина ІванівнаМета. Метою статті є аналіз динаміки об'ємного гідропривода трансмісії вилкового навантажувача, оснащеної радіальнопоршневими високомоментними гідромоторами багатоциклової дії зі ступеневою зміною робочого об'єму. Така трансмісія запропонована в якості безредукторної в порівнянні з використанням традиційних трансмісій з аксіальнопоршневими гідромоторами і редукторами перед приводною маточиною колеса. Методика досліджень. Побудована тягово-швидкісна характеристика серійного колісного навантажувача з урахуванням постійної потужності приводного двигуна внутрішнього згоряння для обертання аксіальнопоршневого реверсивного регульованого насосу трансмісії. Проаналізована залежність крутного моменту на маточині ведучого колеса навантажувача залежно від його швидкості. Виконаний підбір високомоментного радіальнопоршневого гідромотора багатоциклової дії, який задовольняє параметрам трансмісії за крутним моментом і максимальною частотою обертання і не має проміжного редуктора на маточині. Для зменшення настановної потужності приводного двигуна насоса навантажувача і витрат палива гідромотори трансмісії також оснащені двохступеневим регулятором зміни робочого об'єму. Побудовані блок-схеми в пакеті прикладних програм VisSim для рішення нелінійних диференціальних рівнянь щодо визначення швидкості навантажувача, тиску в гідроприводі і його корисної потужності. Результати. Проведений аналіз осцилограм динамічних процесів в гідроприводі навантажувача показав, що за допомогою моделювання режимів подачі насоса і ступеневої зміни робочого об'єму радіальнопоршневого гідромотора багатоциклової дії можливо виявлення екстремальних режимів, які приводять до коливань швидкості і потужності навантажувача, а також тиску в гідроприводі.Документ Аналіз можливості застосування гідромотор-колес в трансмісіях швидкісних тракторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Аврунін, Григорій Аврамович; Подригало, Михайло Абович; Єременко, Антон Васильович; Мороз, Ірина ІванівнаМета. Метою статті є оцінка можливості розробки об'ємного гідропривода в відповідності штатній тягового-швидкісній характеристиці колісного трактора ХТЗ-17021 з використанням безредукторних приводів ведучих коліс. Для цього виконаний розрахунок об'ємного гідропривода ходу колісного трактора при застосуванні новітніх радіальнопоршневих багатоциклових гідромотор-колес з поширеним діапазоном частоти обертання і регулювання робочого об'єму. Методика досліджень. Проведений аналіз тягово-швидкісної характеристики колісного трактора ХТЗ-17021 і на її основі огляд сучасних високомоментних радіальнопоршневих багатоциклових гідромоторів з точки зору задоволення характеристик по крутному моменту і частоті обертання при обмеженнях за потужністю щодо серійного зразка в повному діапазоні швидкості трактора. Розраховані максимальні значення робочих об'ємів 4-х ведучих гідромотор-колес і насосу живлення цих гідромоторів, крутний момент і перепад тисків в гідроприводі і встановлені режими, на яких потрібно змінювати робочий об'єм гідромоторів від максимального до мінімального значень для відпрацювання тягово-швидкісної характеристики. Проведений порівняльний аналіз радіальнопоршневих багатоциклових гідромоторів і для обраного для дослідження гідромотор-колеса моделі МНР27 фірми "Poclain Hydraulics" розглянуті гідравлічні принципові схеми з застосуванням в гідромоторах системи гідравлічного регулювання чотирьох ступенів робочого об'єму, використання комбінованого стоянкового і робочого гальм, а також системи антибуксування з використанням засобів пропорційної електрогідроавтоматики. Результати. Обрані високомоментні гідромотор-колеса радіальнопоршневого типу, які дають можливість забезпечити функціонування трансмісії трактора без проміжних редукторів між гідромоторами і маточинами коліс, та розраховане значення робочого об'єму аксіальнопоршневого насосу, що забезпечує функціонування трансмісії трактора в повному швидкісному діапазоні. За результатами розрахунків встановлено, що тиск в гідроприводі не перевищує 35 МПа при досягнутих в сучасних насосах і гідромоторах значень від 40 МПа до 50 МПа. Показана можливість підвищення швидкості трактора від штатної 35 км/год до перспективної в 50 км/год.Документ До модернізації об'ємних гідроприводів колісної землерийної машини на базі тракторів ХТЗ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Аврунін, Григорій Аврамович; Ребров, Олексій Юрійович; Пімонов, Ігор Георгійович; Щербак, Олег Виталійович; Мороз, Ірина ІванівнаПроведені дослідження навантажувальних характеристик землерийних машин типу ПЗМ-2(3) та оцінка можливості заміни на об'ємний гідропривід обертання ланцюгового робочого органу та роторного метальника відсипаного ґрунту з підбором гідромоторів та насосів. Встановлено, що для об'ємного гідропривода ланцюгового робочого органу землерийної траншейної машини можуть бути застосовані високомоментні радіальнопоршневі гідромотори з робочим об'ємом 1800...2500 см³ або аксіальнопоршневі гідромотори з планетарними редукторами, для роторного метальника героторні гідромотори з робочим об'ємом 200 см³.Документ Динаміка процесу різання при зубофрезеруванні шевронних коліс(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Клочко, Олександр Олександрович; Камчатна-Степанова, Катерина Валеріївна; Охріменко, Олександр Анатолійович; Манохін, Андрій СергійовичРозглянуті питання особливостей використання фрези з роздільною схемою формоутворення. Надано характеристику нерівномірності навантаження на інструмент, пов'язаного з різними схемами та конструкційними особливостями зуборізних фрез. Показано, що характер осцилограм крутного моменту фрези з роздільною схемою формоутворення свідчить про більшу плавність процесу різання та менші зусилля різання. Фрези з роздільною схемою формоутворення мають в 1,75 разів більше зубів, на довжині одного витка нарізування, ніж стандартна фреза. У діапазоні досліджуваних подач 3-6 мм/об середній крутний момент при роботі фрезою з роздільною схемою формоутворення в 2-2,5 рази менше, ніж при роботі з стандартною фрезою, що обробляє бічні поверхні та дно впадин зубів, і в 1,5 рази менше, коли стандартна фреза не обробляє дно впадин зубів.Документ Силові навантаження при обробці отворів комбінованим осьовим інструментом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Степанов, Михайло Сергійович; Іванова, Марина СергіївнаДосліджена осьова складова сили різання и крутний момент при послідовно-паралельній схемі різання комбінованим осьовим інструментом. Досліджений вплив кількості ступенів комбінованого осьового інструмента на сумарні силові навантаження та характер їх зміни при збільшенні кількості одночасно працюючих ступенів інструмента. Зроблено висновок про доцільну кількість одночасно працюючих ступенів комбінованого осьового інструмента.Документ Аналіз сучасних конструкцій здвоєних зчеплень транспортно-тягових машин(НТУ "ХПІ", 2018) Сергієнко, Микола Єгорович; Свідло, Віталій Сергійович; Кузьменко, Леонід ВолодимировичЗдвоєні зчеплення починають широко використовуватись на транспортно-тягових машинах. Важливим фактором є забезпечення покращення тягово-динамічних показників, економічності, легкості управління, екологічності, надійності в різних умовах експлуатації. В роботі пропонується аналіз і порівняння сучасних конструкцій здвоєних зчеплень в складі трансмісій транспортних засобів. Запропоновано варіант удосконалення будови здвоєного зчеплення, яке забезпечує зменшення витрат енергії на управління та при передачі крутного моменту.Документ Методика розрахунку динамічних навантажень, які діють на колеса тракторного потягу. Рівняння руху тракторного потягу(НТУ "ХПІ", 2017) Агапов, Олег Миколайович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Павлій, Ніна Володимирівна; Галуцьких, Анатолій ДаниловичЗапропонована динамічна модель для розрахунку пов'язаних вертикальних, продовжно-кутових коливань тракторного потягу в складі трактора та напівпричепа, а також крутних коливань коліс, трансмісії та двигуна, яка дозволити провести розрахунок навантажень та крутних моментів, які діють на колеса трактора та на півпричепа, прогинань ресор та навантажень у з'єднанні трактора з напівпричепом. Складене рівняння руху тракторного потягу використовується в розрахунку динамічних навантажень та крутних моментів, які діють на колеса тракторного потягу в складі трактора та напівпричепа під час його руху по горизонтальному грунту.Документ Математична модель процесу гасіння коливань металоконструкції стрілових кранів(НТУ "ХПІ", 2009) Подоляк, О. С.; Родіонов, Л. А.; Павлова, А. О.В статті побудовані динамічна і математична моделі механізму підйому стрілового крана з урахуванням демпфера в’язкого тертя з пружнім зв’язком, а також зовнішньої сили приводу. Знайдені коефіцієнти диференціальних рівнянь руху системи.Документ Підвищення працездатності мітчиків шляхом застосування ефекту мікровібрацій при нарізуванні різьблень у глухих отворах(НТУ "ХПІ", 2010) Кондратюк, Олег Леонідович; Скоркін, Антон Олегович; Скоркіна, В. О.Стаття присвячена рішенню актуальної задачі - підвищенню ефективності різьбо нарізання глухих отворів за рахунок ефекту мікровібрацій. Це завдання вирішується, за рахунок застосування силових вузлів з новими компонувальними і технологічними характеристиками, які реалізують складні цикли руху подачі, та представляються найбільш перспективними силовими вузлами агрегатованих технологічних систем даного класу.Документ Involute spiral face couplings and gears: design approach and manufacturing technique(НТУ "ХПІ", 2015) Kapelevich, Alexander L.; Korosec, Stephen D.This paper presents spiral face gears with an involute tooth line and an identical tooth profile in the normal section at any radius. There are two main applications for such face gears. One of them is an alternative solution with certain advantages in performance and fabrication technology to the straight tooth, Hirth, or Curvic flange couplings. Another application is when a face gear is engaged with an involute helical pinion or worm at intersecting or crossed axes. Potential advantages of spiral face couplings and gears include high power transmission density and highly productive machining of face spiral gears. The paper describes gear geometry analysis, and design technique of spiral face involute gears with symmetric and asymmetric tooth profiles. It also explains a hobbing method of these gears and tool design specifics, and then illustrates gear and tool design with numerical examples.