Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Бронекорпуси вітчизняних бронетранспортерів: комп'ютерне та макетне моделювання динамічних властивостей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Грабовський, Андрій Володимирович; Васильєв, Антон Юрійович; Ткачук, Микола Миколайович; Волошина, Ірина Олександрівна; Льозний, Олег Сергійович; Ткачук, Микола Анатолійович; Храмцова, Ірина Яківна; Кохановська, Ольга Владиславівна; Пелешко, Євген Віталійович; Набоков, Анатолій Володимирович; Троценко, Володимир Володимирович
    На етапі проектних досліджень бронекорпусів легкоброньованих машин вкрай важливим є визначення спектру їх власних частот коливань та власних форм коливань. Із цією метою зазвичай застосовується метод скінченних елементів. При цьому необхідно обґрунтовувати параметри скінченно-елементної моделі, які забезпечують прийнятний рівень точності чисельного моделювання динамічних властивостей такого типу конструкцій. Із цією метою залучаються дані паралельно здійснюваних чисельних та експериментальних досліджень макету бронекорпусу бронетранспортера. Сам макет верхньої проекції бронекорпусу виготовлено у відповідному масштабі. Матеріал – листова сталь. Цей макет піддано динамічному збудженню на вібростенді. Фіксуються резонансні частоти збудження, а також власні форми коливань. Також здійснено ударно імпульсне збудження макета бронекорпуса. Відгук на це збудження фіксується за допомогою акселерометрів. Надалі із цих осцилограм визначається спектр власних частот коливань. Паралельно здійснюється чисельне моделювання власних частот коливань і власних форм коливань макету бронекорпусу. Надалі результати чисельних і експериментальних досліджень порівнюються. Шляхом варіювання параметрів скінченно-елементної моделі досягається задовільна відповідність результатів чисельних розрахунків та експериментальних вимірювань. Зокрема, визначаються: прийнятний тип скінченних елементів, що застосовуються; кількість скінченних елементів, необхідна для задоволення точності чисельного моделювання динамічних властивостей конструкцій подібного типу; зони рекомендованого згущення-розрідження сітки скінченних елементів тощо. За результатами досліджень установлені параметри скінченно-елементних моделей, які можуть бути застосовані для дослідження динамічних процесів і властивостей натурних бронекорпусів легкоброньованих машин.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження захищеності тестових конструкцій корпусів бойових машин легкої категорії за масою
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Васильєв, Антон Юрійович; Куценко, Сергій Володимирович; Петренко, Аліна Андріївна; Льозний, Олег Сергійович
    У роботі наведений приклад проектового пошуку доданих значень до товщини бронелістів корпусу, що мають забезпечити необхідний рівня захищеності бойових машин легкої категорії за масою. Як інструмент оцінки рівня захищеності використовується поєднання методів тривимірних тактичних діаграм і числової статистики за низкою критеріїв захищеності, розглянутих в попередних роботах. При виконанні розрахунків використана умовна модель БТР-80, з грубою розрахунковою сіткою, модель бронепробіття розраховується за формулою Жакоб де Марра. У роботі знайдене значення монотонного збільшення товщини, що забезпечує необхідний рівень захищеності. Обрані напрямки подальших досліджень.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельні та експериментальні дослідження динаміки макету бронекорпусу легкоброньованої машини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Малакей, Андрій Миколайович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Ганна Володимирівна; Набоков, Анатолій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Льозний, Олег Сергійович; Голтвяниця, Олексій Сергійович
    Для побудови чисельної моделі динамічних процесів у бронекорпусі легкоброньованої машини досліджено макет його верхньої проекції. Паралельно здійснено його чисельне та експериментальне дослідження. Визначено власні частоти і власні форми коливань макету. Також визначено його реакцію на імпульсне збудження. На цій основі установлено параметри скінченно-елементної моделі, які забезпечують задовільну точність чисельного моделювання динамічного напружено-деформованого стану макета та натурного зразка бронекорпуса легкоброньованої машини.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз тенденцій впливу параметрів корпусів транспортних засобів спеціального призначення на власні частоти і форми коливань
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Шуть, Олександр Юрійович; Ліпейко, Андрій Іванович; Цендра, Георгій Вікторович; Шевченко, Андрій Валерійович; Льозний, Олег Сергійович; Мосніцька, Дар'я Валеріївна; Чала, Юлія Сергіївна
    У роботі описано підхід до аналізу впливу параметрів корпусів транспортних засобів спеціального призначення на власні частоти і форми коливань. Для цього побудовані параметричні моделі корпусів. У цих корпусах варійованими є їх структура, форма та товщини окремих панелей. У ході дослідження макетів корпусів проаналізовано зміну власних частот і форм коливань корпусів транспортних засобів спеціального призначення. Побудовані моделі дають можливість прогнозувати тенденції зміни власних частот і форм коливань при проектному варіюванні окремих параметрів корпусів Це створює переваги при обґрунтуванні раціональних технічних рішень цих корпусівшляхом цілеспрямованого варіювання окремих параметрів.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження процесу обтікання корпусу МТ-ЛБ ударною хвилею
    (НТУ "ХПІ", 2009) Васильєв, Антон Юрійович
    Розв'язано задачу розробки методики аналізу процесу обтікання корпусу МТ-ЛБ ударною хвилею від потужного вибуху.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексне дослідження міцності та жорсткості корпусів транспортних засобів спеціального призначення
    (НТУ "ХПІ", 2010) Пелешко, Євген Віталійович; Ткачук, Микола Анатолійович; Бруль, С. Т.; Литвиненко, О. В.; Карапейчик, І. М.
    В статье решается задача разработки методов, алгоритмов и способов генерации моделей бронекорпусов легкобронированных боевых машин с целью обоснования параметров, которые обеспечивают заданные тактико-технические характеристики, на основе оперативного решения задач анализа их напряженно-деформированного состояния при осуществлении выстрелов с учетом лавинообразного роста количества типов проектируемых машин, их конструктивных схем, конструктивных и технологических параметров, а также возможных режимов боевого использования.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин: підходи, моделі та методи
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Цебрюк, Іван Вікторович
    Отримала рішення актуальна науково-практична проблема розробки теоретичних основ проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик легкоброньованих машин (ЛБМ) шляхом обґрунтування технічних рішень бронекорпусів за критеріями захищеності, міцності, жорсткості, віброзбудливості від дії комплексу уражаючих чинників, що має велике значення для бронетанкобудування України. На основі розвитку методу узагалненого параметричного моделювання та поширення його на проектно-технологічні рішення розроблений новий підхід до забезпечення заданих тактико-технічних характеристик ЛБМ. Він полягає в їх забезпеченні як результату взаємодії та взаємовпливу конструктивних рішень, технологічних режимів і умов виробництва. При цьому вперше множина технологічних чинників залучена як така, що певною мірою визначає рівень ТТХ, і як варійована, шукана.