Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Вплив технологічних параметрів складання з’єднання «зубок-шарошка» на якість вставного твердосплавного оснащення шарошок бурових доліт
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сліпчук, Андрій Миколайович; Яким, Роман Степанович
    Представлено результати досліджень одного із ключових аспектів, що стосуються забезпечення якості виготовлення шарошок тришарошкових бурових доліт, оснащених твердосплавними вставними зубками. Досліджено вплив технологічних параметрів на формоутворення отворів під посадку твердосплавних зубків та операції складання з’єднання «зубок-шарошка». Аналізом встановлено, що на етапах операцій розвірчування отворів виникає найбільше проблем щодо забезпечення якості. Основна ідея полягає у встановлення раціональних технологічних параметрів на закріплення породоруйнівних елементів в тіло шарошки. На основі численних експериментів на різних типорозмірах твердосплавних зубків встановлено, що швидкість процесу пресування має надзвичайно важливе значення. Аналізом розрізаних і розібраних таких з’єднань встановлено, що стінки отвору мають значну пластичну деформацію, мікротріщини, подекуди утворилася стружка на дні отвору. Досліджено параметри відхилення по шорсткості таких поверхонь. Скориставшись рекомендаціями, виявили, що змочування зубків у окислений парафін зменшує пластичну деформацію стінок отворі вдвічі. Це дає можливість підвищувати значення натягу і з’єднання. Для підвищення точності технологічної операції пресування розроблено спеціальний пристрій, який дав змогу точно орієнтувати перед пресуванням вставні зубки, а також суттєво зменшити брак. Аналізом стінок отворів на сталі 14ХН3МА виявлено, що при натягах до 0,068 мм мала місце пружна деформація, далі до 0,148 мм, в подальшому при збільшені натягу було отримано значну пластичну деформацію. Теоретично та експериментально обґрунтовано розроблені шляхи вдосконалення технології виготовлення бурових доліт, що мінімізує деформацію шарошок та зубків. З цією метою встановлено емпіричну залежність, що дозволяє встановити залежність між параметрами шорсткості та величиною натягу з’єднанні «зубок-шарошка» доліт.
  • Ескіз
    Документ
    Методика расчета на прочность узла крепления направляющей к траверсе пресса
    (НТУ "ХПИ", 2007) Головченко, В. И.; Полетун, Л. Е.; Иванина, Н. Л.; Демина, Н. А.; Адамова, С. В.
    У статті проведений міцнісний розрахунок вузла кріплення напрямної до траверси преса для гарячого кування крупних поковок. Виконані розрахунки показують, що даний варіант кріплення не забезпечує необхідних запасів міцності. З метою зменшення навантаження на болти вузла кріплення напрямної до траверси рекомендується збільшити натяг між хвостовиком траверси та колоною напрямної.
  • Ескіз
    Документ
    Сборка крупногабаритных изделий ответственного назначения с использованием термовоздействия
    (НТУ "ХПИ", 2009) Лебедь, Владимир Тимофеевич; Арпентьев, Б. М.
    Розглянуто технологію відновлення великогабаритних важковагових виробів у складеному варіанті. На прикладі складеного зубчастого колеса і шпинделя вальцювальної кліті показані основні положення технології їхньої зборки й остаточної механічної обробки.
  • Ескіз
    Документ
    Технологии восстановления крупногабаритных и тяжеловесных составных изделий
    (НТУ "ХПИ", 2009) Лебедь, Владимир Тимофеевич
    Розглянуто технології відновлення великогабаритних виробів, які базуються на повторному використанні деталей, що відробили ресурс, складеного виробу. Викладені схеми відновлення виробів відповідно до запропонованої класифікації, яка враховує співвідношення геометричних параметрів.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення якості технології пресування твердосплавних породоруйнівних зубків у шарошки бурових доліт
    (НТУ "ХПІ", 2017) Яким, Роман Степанович; Сліпчук, Андрій Миколайович
    Встановлено, що за забезпечення існуючою технологією нормального розподілу розмірів отворів у вінцях шарошок під вставні твердосплавні зубки типорозміром 14 мм створюються сприятливі умови для групування селективних груп по розмірах отворів та вставних зубків. Запропоновано підхід для встановлення раціональних параметрів натягів для проектування з’єднання „зубок – шарошка” у дев’яти селективних групах. Такий підхід уможливлює забезпечити стале середнє значення натягу на рівні 0,103 мм. Формування селективних груп зубків і отворів під них забезпечує отримання заданої точності при складанні з’єднання „зубок – шарошка” за умов заданої точності оброблення отворів у вінцях шарошок. Це усуває виникнення нераціональних значень натягів, які знижують надійність з’єднання „зубок – шарошка”.
  • Ескіз
    Документ
    Взаимное влияние соединений с натягом
    (НТУ "ХПИ", 2016) Виноградский, Дмитрий Георгиевич; Андреев, Арнольд Георгиевич
    Данная работа посвящена исследованию взаимного влияния соединений с натягом для вариантов соединений с натягом: сплошной вал с двумя втулками, два сплошных вала с втулкой, пустотелый вал с двумя втулками, два пустотелых вала с втулкой в ПК ANSYS. Получены характеристики НДС (эквивалентные напряжения, контактные давления, суммарные перемещения) в зависимости от величины интервала между соединениями с натягом. Установлено, что по мере увеличения этого интервала характеристики НДС сначала интенсивно изменяются, затем стабилизируются при достижении некоторого значения интервала. Подобная закономерность имеет характерные особенности для каждого типа соединений. Каждое из двух соединений с натягом, входящих в данный тип соединений, идентично по своим характеристикам НДС. Полученные результаты согласуются с распределением напряжений в задаче Ляме о толстостенных цилиндрах и свидетельствуют о возможности применения принципа Сен-Венана к соединениям с натягом.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние свойств покрытий на прочность неподвижных соединений, собранных тепловым методом
    (НТУ "ХПИ", 2011) Святуха, А. А.; Плахотникова, И. Б.
    В работе рассматривается принцип определения прочностных характеристик сдеформированного промежуточного слоя между сопряжёнными поверхностями соединений с натягом, собранных тепловым способом.
  • Ескіз
    Документ
    Силова умова сталості процесу холодної тонколистової прокатки
    (НТУ "ХПІ", 2014) Романюк, Р. Я.; Толок, А. О.
    У роботі проаналiзована рiвновага сил в осередку деформації при холодній тонколистовій прокатці без врахування натягу. Показано, що поряд з контактними втягуючими та виштовхуючими силами необхідно враховувати i сили, які викликані пластичною деформацією металу. Приведені результати теоретичних досліджень по визначенню граничних умов при тонколистовій прокатці без натягу. Проаналiзованi та порівняні вiдомi умови ведення сталого процесу прокатки. Приведені результати досліджень по визначенню граничних умов захвату, виходячи iз заднього натягу, для промислового стану холодної прокатки 1400 при виробництві жерсті
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження особливостей позначень граничних виконавчих розмірів на робочих кресленнях дюймової системи вимірів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Васильєв, А. В.; Попов, С. В.; Одринський, О. Ю.
    Наведені результати досліджень особливостей використання граничних виконавчих розмірів дюймової системи вимірів, що застосовується при конструюванні і позначенні граничних розмірів на робочих кресленнях деталей для можливості у подальшому використанні для ремонту або експлуатації.