Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
14 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Аналіз можливості застосування гідромотор-колес в трансмісіях швидкісних тракторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Аврунін, Григорій Аврамович; Подригало, Михайло Абович; Єременко, Антон Васильович; Мороз, Ірина ІванівнаМета. Метою статті є оцінка можливості розробки об'ємного гідропривода в відповідності штатній тягового-швидкісній характеристиці колісного трактора ХТЗ-17021 з використанням безредукторних приводів ведучих коліс. Для цього виконаний розрахунок об'ємного гідропривода ходу колісного трактора при застосуванні новітніх радіальнопоршневих багатоциклових гідромотор-колес з поширеним діапазоном частоти обертання і регулювання робочого об'єму. Методика досліджень. Проведений аналіз тягово-швидкісної характеристики колісного трактора ХТЗ-17021 і на її основі огляд сучасних високомоментних радіальнопоршневих багатоциклових гідромоторів з точки зору задоволення характеристик по крутному моменту і частоті обертання при обмеженнях за потужністю щодо серійного зразка в повному діапазоні швидкості трактора. Розраховані максимальні значення робочих об'ємів 4-х ведучих гідромотор-колес і насосу живлення цих гідромоторів, крутний момент і перепад тисків в гідроприводі і встановлені режими, на яких потрібно змінювати робочий об'єм гідромоторів від максимального до мінімального значень для відпрацювання тягово-швидкісної характеристики. Проведений порівняльний аналіз радіальнопоршневих багатоциклових гідромоторів і для обраного для дослідження гідромотор-колеса моделі МНР27 фірми "Poclain Hydraulics" розглянуті гідравлічні принципові схеми з застосуванням в гідромоторах системи гідравлічного регулювання чотирьох ступенів робочого об'єму, використання комбінованого стоянкового і робочого гальм, а також системи антибуксування з використанням засобів пропорційної електрогідроавтоматики. Результати. Обрані високомоментні гідромотор-колеса радіальнопоршневого типу, які дають можливість забезпечити функціонування трансмісії трактора без проміжних редукторів між гідромоторами і маточинами коліс, та розраховане значення робочого об'єму аксіальнопоршневого насосу, що забезпечує функціонування трансмісії трактора в повному швидкісному діапазоні. За результатами розрахунків встановлено, що тиск в гідроприводі не перевищує 35 МПа при досягнутих в сучасних насосах і гідромоторах значень від 40 МПа до 50 МПа. Показана можливість підвищення швидкості трактора від штатної 35 км/год до перспективної в 50 км/год.Документ Обґрунтування конструкційного вибору силової установки електротрактора(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Даниленко, Віталій Дмитрович; Ткачов, В'ячеслав Юрійович; Кожушко, Андрій Павлович; Кожушко, Олексій МихайловичТехнічно обґрунтовано вибір електричного двигуна та конструкційної схеми силової установки при побудові електротрактору малого тягового класу. Використано методику, яка дозволила проаналізувати існуючі електричні двигуни, що використовуються в електричних приводах суміжних галузей промисловості, а також виконано технічне обґрунтування схемного рішення силової установки електричного трактора. Результатом є обґрунтований вибір синхронного двигуна з постійними магнітами, синхронного реактивного двигуна та асинхронного двигуна, як тих що доцільно впроваджувати в електротрактор. Практична значимість роботи полягає у технічному обґрунтуванні вибору схемного рішення для формування електричної силової установки для малопотужних тракторів.Документ Оптимальне проєктування за масою трансмісії гусеничного транспортератягача МТ-ЛБ: математична модель, алгоритм, числовий експеримент(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Клочков, Ілля Євгенович; Устиненко, Олександр Віталійович; Бондаренко, Олексій Вікторович; Сєриков, Володимир Іванович; Андрієнко, Сергій ВолодимировичРозв'язання задачі оптимізації трансмісії легкого багатоцільового гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ є перспективним напрямком досліджень, тому що дає змогу поліпшити масові характеристики машини, забезпечити навантажувальну здатність та довговічність трансмісії при модернізації. Побудовано математичну модель оптимізації трансмісії за масою, а саме: побудовано цільову функцію оптимізації трансмісії за масою, яка досить коректно враховує основні показники трансмісії; визначені змінні проєктування, у якості яких обрані основні геометричні параметри зачеплень (модулі та числа зубців); сформовано систему обмежень на змінні проєктування та запропоновано методику динамічного змінення обмежень на числа зубців коробки передач. Запропоновано послідовність перевірки обмежень, яка дозволить зменшити обсяг та час розрахунків для знаходження найкращого розв'язку. Розв'язання виконується на основі зондування простору параметрів, де у якості пробних точок в одиничному багатомірному кубі використовуються точки ЛПτ-послідовності. Також було розроблено прикладну методику та докладний алгоритм оптимального проєктування трансмісії. Вони враховують конструктивні, технічні та технологічні особливості останньої, а також дають змогу підвищити точність розрахунків за рахунок керування похибками обчислень передавальних відношень та рівності міжосьових відстаней зачеплень коробки передач та додаткового редуктора трансмісії. Були проведені числові експерименти для базового двигуна та інших 4 двигунів. Аналіз результатів дає змогу зробити висновок, що досягнуто суттєвого зменшення маси та габаритів трансмісії порівняно з базовою при навантаженнях, відповідних для типових режимів руху.Документ Аналіз розвитку трансмісійних установок сучасних колісних тракторів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кожушко, Андрій Павлович; Даниленко, Віталій Дмитрович; Селевич, Сергій ГеннадійовичПроаналізовано технічні рішення світових тракторобудівників при побудові трансмісій колісних тракторів. При вирішенні поставленої мети використовувалась методика, яка передбачала аналіз трансмісій за способом трансформації крутного моменту (ступінчасті та безступінчасті) та принципом дії (механічні, гідравлічні, електричні). Як результат висвітлено моделі таких тракторобудівників як: Case IH, Claas, Deutz-Fahr, Fendt, John Deere, Massey Ferguson, New Holland, Steyr, Valtra. Практична значимість роботи полягає у надані рекомендацій щодо актуальних технологій конструювання трансмісій колісних тракторів.Документ Аналіз теплового стану складових гідравлічних систем в складі трансмісій самохідних машин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Шевцов, Вадим Михайлович; Рєзва, Ксенія СергіївнаПроведено аналіз складових гідравлічної системи в складі трансмісії самохідної машини щодо розподілу теплової енергії під час роботи на режимах транспортування та максимального навантаження. В результаті аналізу визначені напрямки руху теплової енергії за внутрішніми та зовнішніми контурами гідравлічної системи. Отримані залежності силових та кінематичних параметрів роботи системи в залежності від режимів навантаження та теплового стану окремих елементів. Отримані результати мають практичну цінність в розумінні поведінки гідравлічного приводу з точки зору теплового балансу системи. Також спираючись на аналіз розподілу теплових потоків можна розробити підходи до методики вибору обладнання системи охолодження.Документ Перспективи розробки гібридних двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій транспортних засобів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Мітцель, Микола ОлександровичВ роботі розглянуто шляхи підвищення ефективності двопотокових гідрооб'ємно-механічних трансмісій (ГОМТ) транспортних засобів за рахунок раціонального вибору режиму роботи трансмісії та введення до конструкції системи рекуперації циркулюючої паразитної потужності замкнутого контуру. Запропонований напрямок розвитку двопотокових ГОМТ типу з диференціалом "на виході" має на меті розширити діапазон робочих швидкостей де ККД трансмісії високий, зокрема в зоні малих "повзучих" швидкостей.Документ Визначення раціональних конструктивних параметрів безступінчастого гідро-об’ємного механізму повороту(НТУ "ХПІ", 2008) Самородов, Вадим Борисович; Яловол, І. В.В данной работе рассмотрены вопросы выбора рациональных конструктивных параметров бесступенчатого ГОМП гусеничных тракторов, а именно рациональное значение передаточного отношения цепи редукторов управления передающих крутящий момент от выходного вала гидромотора к ведущим звездочкам. Разработан новый принцип построения математических моделей для двух поточных трансмиссий гусеничных тракторов и предложена методика определения рациональных конструктивных параметров ГОМП, которая базируется на анализе пространственно-топологических зависимостей параметров ГОМП от передаточного отношения цепи редукторов управления. Построена математическая модель ГОМТ гусеничного трактора ХТЗ-200 для ГОМП которой определен и обоснован рациональный конструктивный параметр - передаточное отношение цепи редукторов управления.Документ Порівняльний аналіз колісних і гусеничних шарнірно-зчленованих тракторів при несталому повороті(НТУ "ХПІ", 2008) Самородов, Вадим Борисович; Митропан, Дмитро Макарович; Сергієнко, Микола Єгорович; Цибулько, В. В.; Сергієнко, Д. Є.; Сисоєв, А. В.Выполнен сравнительный анализ нагрузок в трансмиссии при неустановившемся повороте, при повороте на месте гусеничного и колесного тракторов с шарнирно-сочлененной рамой. Разработаны рекомендации по эксплуатации этих машин.Документ Двигун С. В. Гризодубова для гвинтокрила М. І. Сорокіна(НТУ "ХПІ", 2011) Перелигіна, Л. С.Обґрунтована ймовірність співпраці винахідника М. І. Сорокіна і відомого авіаконструктора С. В. Гризодубова у створенні діючого гвинтокрила подовжньої схеми у 1911–1914 рр.Документ Перспективні трансмісії колісних тракторів(НТУ "ХПІ", 2014) Самородов, Вадим Борисович; Бондаренко, Анатолій Ігорович; Кожушко, Андрій Павлович; Пелипенко, Євген Сергійович; Мітцель, Микола ОлександровичВ умовах ринкової економіки вибір оптимального типу трансмісії для тракторів різних потужностей, призначення і конкретних умов експлуатації є однією з найважливіших задач, що ставляться перед виробниками сільськогосподарської техніки. Саме тому в роботі розглянуті тенденції розвитку трансмісій колісних тракторів, наведені та проаналізовані перспективні трансмісії на прикладі ринків розвинених країн – західноєвропейськіх ринків, де застосовуються самі передові технології для обробки ґрунту. Встановлено, що на даний момент спостерігається: суттєве збільшення на тракторах безступінчастих трансмісій, зокрема гідрооб’ємно-механічних; збільшення на тракторах потужністю до 50 кВт безступінчастих трансмісій з механічним варіатором, які, як правило, не застосовуються на тракторах більшої потужності із-за підвищеного зносу контактних поверхонь варіатора; початок робіт зі створення зразків колісних тракторів з безступінчастими електромеханічними трансмісіями, проте, доки немає жодних даних по яких можна було б порівняти електромеханічні трансмісії з іншими типами трансмісій; збільшення потужностних діапазонів коробок передач, що перемикаються під навантаженням, запровадження системи автоводіння, запису типових операцій і автоматичного управління перемиканням передач.