Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
14 результатів
Результати пошуку
Документ Статичне дослідження задніх і бокових захисних пристроїв вантажних транспортних засобів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Островерх, Олександр Олегович; Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Венгер, Артур ІвановичВ роботі проведені статичні дослідження навантаження задніх і бокових захисних пристроїв вантажних транспортних засобів. В якості матеріалу застосована Сталь 20, з межею плинності 241МПа, і межею міцності в 448МПа. Навантаження проводилося в два етапи: 1) навантаження з лівого боку балки; 2) навантаження по центру. Так, як результати при додатку зусиль на лівий кінець балки буде аналогічний докладеному зусиллю з правого боку дослідження проводилося тільки з однієї лівої частини. Фіксація проводилася в місцях кріплення до рами на рівній відстані від центру з міжосьовою відстанню 1 280 мм.Публікація Аналіз параметрів приводу здвоєного зчеплення зі зменшеними енерговитратами на керування(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Калінін, Павло Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Павлова, Наталія Миколаївна; Свідло, Віталій Сергійович; Окунь, Антон ОлександровичСвітова тенденція покращення трансмісій транспортних та тягових засобів пов’язана з використанням роботизованих преселективних коробок переключення передач, важливим вузлом якої є фрикційне зчеплення. Проведений огляд існуючих конструкцій та аналіз концепцій розвитку зчеплень дозволяє визначитись з напрямками їх вдосконалення, зокрема, вдосконаленням сухих здвоєних зчеплень, що є предметом дослідження у даній роботі. Істотним недоліком існуючих конструкцій здвоєних зчеплень є використання додаткових спеціальних (переважно гідравлічних або комбінованих) систем для включення-виключення в роботу фрикційних пар, що збільшує вартість конструкції, витрати енергії на керування та ускладнює конструкцію, обслуговування та ремонт. Запропонована конструкція приводу керування оригінального сухого здвоєного зчеплення передбачає використання важільного механізму із застосуванням поворотних упорів, які виконані у вигляді пересувних кареток з роликами, що забезпечує перемикання зчеплень за короткий час та практично без розриву потоку потужності і, відповідно, покращує динаміку розгону транспортних засобів, спрощує конструкцію зчеплення та зменшує енерговитрати на його керування як в процесі початку руху машини, так і при переключенні передач. Розроблено математичну модель запропонованого приводу зчеплення, на основі якої змодельоване роботу механізму керування і проаналізовано вплив його окремих конструктивних параметрів на якісні показники роботи приводу зчеплення, зокрема, на кінематичні характеристики приводу, діапазони кінематичних та силових передаточних чисел приводу, силову взаємодію ланок механізму, потужність виконуючого пристрою при включенні кожного зчеплення. Встановлено, що на перемикання зчеплень потрібні менші енерговитрати, що переміщення елементів механізму неоднакове, а сила стиснення фрикційних пар при включенні першого і другого зчеплень відрізняються. З результатами моделювання підтверджено, що запропонована оригінальна важільна конструкція механізму керування зчепленнями є ефективною. Отримані результати дозволяють обґрунтовано визначати параметри зчеплення, проте вибір оптимально-раціональних параметрів механізму його керування потребує проведення подальших досліджень, для проведення яких розроблено відповідні методика, алгоритм пошуку та їх програмна реалізація.Документ Налаштування моделі прогнозування часу прибуття громадського транспорту на зупинки міста(НТУ "ХПІ", 2018) Деркач, М. В.; Скарга-Бандурова, І. С.; Хишев, В. О.Стаття присвячена питанню створення ІоТ-системи для прогнозування та інформування пасажирів про час прибуття транспортних засобів на зупинки міста. Розробка являє собою інтеграцію обчислювальних і комунікаційних систем, спрямованих на полегшення взаємодії між фізичними об'єктами через мережу Інтернет. Наведена базова модель для прогнозування часу прибуття транспортного засобу вздовж маршруту та варіант її настроювання для покращення прогнозу. Наведено результати порівняння практичного застосування моделей в режимі реального часу для тролейбусного парку міста Сєвєродонецьк. Визначено загальне відхилення розрахунків прогнозу від дійсного часу прибуття тролейбуса на контрольні точки (зупинки).Документ Аналіз сучасних конструкцій здвоєних зчеплень транспортно-тягових машин(НТУ "ХПІ", 2018) Сергієнко, Микола Єгорович; Свідло, Віталій Сергійович; Кузьменко, Леонід ВолодимировичЗдвоєні зчеплення починають широко використовуватись на транспортно-тягових машинах. Важливим фактором є забезпечення покращення тягово-динамічних показників, економічності, легкості управління, екологічності, надійності в різних умовах експлуатації. В роботі пропонується аналіз і порівняння сучасних конструкцій здвоєних зчеплень в складі трансмісій транспортних засобів. Запропоновано варіант удосконалення будови здвоєного зчеплення, яке забезпечує зменшення витрат енергії на управління та при передачі крутного моменту.Документ Дослідження ресурсу напівпричепу автоцистерни при русі по дорогам із покриттям різної якості(НТУ "ХПІ", 2015) Ларін, Олексій Олександрович; Потопальська, Ксенія ЄвгенівнаУ роботі визначаються показники надійності та ресурс напівпричепу автоцистерни на основі імовірнісних характеристик вібрацій елементів конструкції підчас її руху по дорогам з покриттям різної якості. Досліджується випадковий вплив навантаження з урахуванням його запізнення у часі на задній вісі транспортного засобу. За допомогою метода скінченних елементів та методів статистичної динаміки визначені ймовірнісні характеристики поведінки системи. Запропоновано підхід до оцінки надійності конструкції за критерієм накопичення втоми.Документ Визначення показників надійності напівпричепу автоцистерни в експлуатації методами комп’ютерної механіки(НТУ "ХПІ", 2015) Ларін, Олексій Олександрович; Грінченко, К. Є.У роботі визначаються показники надійності та ресурс напівпричепу автоцистерни на основі імовірнісних характеристик вібрацій елементів конструкції підчас її руху по дорогам з покриття різної якості. Досліджується випадковий вплив навантаження з урахуванням його запізнення у часі на задній вісі транспортного засобу. За допомогою метода скінченних елементів та методів статистичної динаміки визначені ймовірнісні характеристики поведінки системи. Запропоновано підхід до оцінки надійності конструкції за критерієм накопичення втоми.Документ Методика визначення параметрів контактного теплового акумулятора фазового переходу двигуна у складі комплексної системи комбінованого прогріву(НТУ "ХПІ", 2015) Грицук, Ігор ВалерійовичУ статті описана методика визначення параметрів контактного теплового акумулятора з фазовим переходом у складі комплексної системи комбінованого прогріву для зберігання теплової енергії двигуна транспортного засобу або енергетичної установки в міжзмінний період. Методика дозволяє повною мірою урахувати умови експлуатації і включає в себе всі процеси роботи контактного теплового акумулятора комплексної системи комбінованого прогріву.Документ Експериментальні дослідження процесу електродинамічного гальмування гібридного автомобіля(НТУ "ХПІ", 2015) Дембіцький, В. М.Проведено огляд попередніх досліджень систем рекуперативного гальмування. Відмічено особливості робіт науковців, які проводили дослідження систем електродинамічного гальмування. Проведено експериментальні дослідження процесу електродинамічного гальмування з рекуперацією енер гії гібридного автомобіля особливо малого класу. Запропоновано математичну модель, яка описує процес гальмування. Здійснено розрахунок коефіцієнтів регресії та перевірено адекватність математичної моделі. Встановлено, що застосування регульованого електродинамічного гальмування з рекуперацією енергії дозволить здійснювати його з максимальною ефективністю та акумулюванням електричної енергії.Документ Особливості теплової підготовки транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу(НТУ "ХПІ", 2015) Грицук, Ігор ВалерійовичУ статті описані результати теплової підготовки оливи транспортного двигуна за допомогою накопичувача моторної оливи з тепловим акумулятором фазового переходу у складі комплексної системи комбінованого прогріву. Отримані результати дозволяють повною мірою урахувати умови експлуатації для здійснення довготривалого зберігання теплової енергії не працюючого двигуна транспортного засобу в різних кліматичних умовах експлуатації і формування ефективного складу комплексної системи комбінованого прогріву.Документ Аналіз методів визначення складу транспортного потоку(НТУ "ХПІ", 2012) Абрамова, Л. С.; Наглюк, І. С.; Птиця, Г. Г.Наведено результати аналізу наукових напрямків дослідження визначення коефіцієнтів приведення різних типів автотранспортних засобів до легкового автомобіля, які впливають на визначення складу транспортного потоку та його інтенсивності.