Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Автономний метод докалібрування безплатформної інерціальної навігаційної системи у ході експлуатації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Успенський, Валерій Борисович
    На сучасному повітряному транспорті широко використовують безплатформні інерціальні навігаційні системи (БІНС). Термін експлуатації таких систем налічує десятиріччя. За цей час можливе погіршення характеристик таких систем, пов'язане з деградацією інерціальних датчиків – гіроскопів та акселерометрів. В цих умовах для підтримки необхідної точності БІНС протягом усього терміну експлуатації необхідно або періодично проводити регламентні роботи з бортовою системою, або безперервно адаптувати модель вимірювань датчиків, що використовується, в частині компенсації виникаючих похибок. Другий з вищевказаних напрямків, який назвемо докалібруванням, має перед першим ту перевагу, що проводиться самою системою автоматично і не вимагає ані додаткового обладнання, ані додаткових робіт з обслуговування. Відомий спосіб докалібрування БІНС заснований на комплексуванні інформації від БІНС та від приймача супутникових радіонавігаційних сигналів (СРС). Таке докалібрування, по-перше, істотно залежить від наявності та якості супутникової інформації, по-друге, можливе лише для інтегрованих навігаційних систем, в яких інерційна підсистема доповнена приймачем СРС. На відміну від відомого способу у цій статті вирішується завдання автономного докалібрування БІНС, яке здійснюється після кожного польоту. Рішення будується на основі лінеаризованої моделі помилок інерційної навігації за крайовими умовами вектора стану (на початку та наприкінці польоту). Зовнішня інформація, що використовується, складається тільки з початкових значень координат і поточних вимірювань баровисотоміра. В результаті рішення наприкінці польоту визначаються похибки гіроскопів та акселерометрів, а також помилка визначення в БІНС кінцевих значень широти та довготи. Похибки датчиків можуть бути використані у наступних вмиканнях системи, що забезпечує підвищення точності її роботи загалом. На типовій програмі імітаційного польоту проведено аналіз придатності та ефективності розробленої методики.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення кута нахилу приладу до горизонту з використанням вимірювальної системи на основі мікроелектромеханічного сенсора MPU6050
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Знаменщиков, Ярослав Володимирович; Шкиря, Юрій Олегович; Некрасов, Сергій Сергійович; Довгополов, Андрій Юрійович
    У теперішній час широке розповсюдження отримали мікроелектромеханічні системи. Яскравими прикладами мікроелектромеханічної системи є акселерометри та гіроскопи. В даній статі розглядається можливість використання вимірювальної системи на основі мікроелектромеханічного сенсорного модуля MPU6050 для визначення кута нахилу приладу по відношенню до горизонту. Даний модуль може використовуватись для цифрового рівня, в різних пристроях для стабілізації положення, для визначення швидкості нахилу і т.і. Основною перевагою мікроелектромеханічного сенсору MPU6050 перед всіма іншими є його дешевизна і широкі можливості вимірювання величин, дані з якого отримуються у цифрових значеннях. MPU6050 дозволяє вимірювати прискорення та частоту обертання, і можливість прямого вимірювання кута нахилу відсутня. Для вимірювання ж кута нахилу використовується «побічна дія», через яку змінюється значення прискорення вільного падіння при зміні кута нахилу до горизонту. Основною проблемою при використанні зазначеного модуля, є те, що покази мають сильний шум, що обмежує його можливість використання для точних вимірів та при необхідності отримання результатів вимірювань при великих швидкостях руху. Але використовуючи математичну обробку результатів вимірювань стає можливим отримувати статичні значення з точністю до 0.05 градуси, що дозволяє ставити сенсор MPU6050 в один ряд з іншими сенсорами призначеними для вимірювання кута нахилу. Наведена авторами методика обробки дозволяє значно знизити цифровий шум, що виникає при статичному положенні сенсору. Зниження цифрового шуму стало можливим завдяки тому, що мікроелектромеханічний сенсор MPU6050 дозволяє вимірювати кутову швидкість, відповідно кут нахилу по відношенню до горизонту не може змінюватись при статичному положенні сенсору, тобто коли кутова швидкість навколо відповідної вісі дорівнює нулю. І навпаки коли з’являється кутова швидкість, то відповідно і з’являється зміна кута нахилу сенсору, більш того чим більше значення кутової швидкості, тим швидше мають змінюватись значення кута нахилу, що і враховано в математичній моделі розрахунку кута нахилу.
  • Ескіз
    Документ
    Способ повышения точности БИНС по измерениям кажущегося ускорения для управляемого объекта, который быстро вращается
    (НТУ "ХПІ", 2018) Успенский, Валерий Борисович; Некрасова, Мария Владимировна; Багмут, Иван Александрович
    Предложен метод повышения точности определения ориентации в бесплатформенной инерциальной навигационной системе для быстровращающегося вокруг продольной оси объекта. Метод основан на использовании измерений вектора кажущегося ускорения от специально размещенных акселерометров для периодической коррекции угла крена. Показано, что разработанный способ существенно ограничивает ошибку определения угла крена. Сформулирован сам алгоритм коррекции, применение которого позволяет значительно повысить точность определения ориентации, что было доказано при моделировании.
  • Ескіз
    Документ
    К вопросу о влиянии аномалии силы тяжести на точность оценивания инструментальных погрешностей инерциального блока интегрированной навигационной системы
    (НТУ "ХПИ", 2012) Багмут, Иван Александрович
    Рассмотрена слабосвязанная схема комплексирования и коррекции информации в интегрирован-ной инерциально-спутниковой навигационной системе. Выполнен анализ влияния аномалии силы тяжести на точность оценивания инструментальных погрешностей инерциального блока навигационной системы.
  • Ескіз
    Документ
    Метод повышения точности обработки данных, полученных в ходе испытаний мобильных машин, с помощью фильтра Баттерворта
    (НТУ "ХПИ", 2012) Клец, Д. М.
    Предложен метод повышения точности обработки экспериментальных данных, полученных с использованием датчиков линейного ускорения в ходе дорожных испытаний мобильных машин, с помощью низкочастотного фильтра Баттерворта.
  • Ескіз
    Документ
    Динамические модели биокинематических параметров движений атлетов
    (НТУ "ХПИ", 2014) Галица, Виталий Иванович; Качанов, Петр Алексеевич
    В статье освещены варианты применения измерительной аппаратуры экспресс-диагностики динамических характеристик спортивных движений для определения состояния атлетов и на основе проведенных исследований описаны примеры создания динамических моделей, позволяющих идентифицировать как само спортивное движение через его координационно-кинематическую структуру, так и его динамические характеристики через амплитуды ускорений в контрольных фазах этих движений. Такая аппаратура информирует испытуемого об интенсивности выполнения им тренировочного задания и критических амплитудных и временных отклонениях от установленной тренером нормы.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель обробки даних в системі моніторингу параметрів хитання кристалізатора машини безперервного лиття заготовок
    (НТУ "ХПІ", 2013) Полєно, О. М.; Бондаренко, Олександр Федорович; Діденко, В. О.
    Запропоновано математичну модель обробки даних в системі моніторингу параметрів хитання кристалізатора машини безперервного лиття заготовок. Приведені результати, отримані з використанням моделі.
  • Ескіз
    Документ
    Повышение точности оценки эксплуатационных свойств мобильных машин с помощью регистрационно-измерительного комплекса
    (НТУ "ХПИ", 2014) Полянский, А. С.; Клец, Д. М.; Дубинин, Е. А.; Задорожняя, В. В.
    Разработан алгоритм и программное обеспечение для обработки данных, полученных с помощью акселерометров в автоматическом режиме. Предложена методика обработки сигналов датчиков ускорений для снижения случайных и систематических погрешностей. Разработано программное обеспечение "Approximate", позволяющее выполнять аппроксимацию экспериментальных зависимостей в автоматическом режиме с использованием метода наименьших квадратов.
  • Ескіз
    Документ
    Применение пакета R при анализе данных с инерциальных датчиков для мониторинга деятельности человека
    (НТУ "ХПИ", 2013) Столяревская, А. Л.; Кузнецов, Юрий Алексеевич
    Рассмотрен пример статистической обработки базы данных, составленной для 30 субъектов, деятельность которых контролировалась с помощью инерциальных датчиков: акселерометров и гироскопов. При помощи пакета R построено правило классификации, позволяющее однозначно идентифицировать вид деятельности человека по сигналам инерциальных датчиков без привлечения видеоинформации