Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Принцип формування моменту зі зменшеною пульсацією у вентильно-індукторному двигуні з П-подібними полюсами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Вербицький, Євген Володимирович; Лук'янов, Микола Олексійович; Бондаренко, Юлія Валеріївна
    У статті проаналізовано типи двигунів для транспортних засобів і виокремлено вентильно-індукторний тип двигуна, як той що має просту конструкцію, високу надійність та низьку ціну. Наведено принцип роботи вентильно-індукторних двигунів(ВІД) та їхньої модифікації. Однак широке використання ВІД у транспортних засобах гальмується низьким питомим моментом та його великою пульсацією. Для збільшення питомого моменту запропоновано спарену намотку обмоток на сусідні стрижні П-подібних полюсів статора. Показано принцип формування обертальної сили та запропоновано оцінку ефективності використання електроенергії для її формування. У програмному середовищі COMSOL Multiphysics проаналізовано переваги і недоліки використання П-подібних полюсів із трапецеїдальним і прямокутним профілем, та обрано останній через забезпечення більшого моменту при однакових габаритах. Показано, що ширина стрижнів полюса з прямокутним профілем для забезпечення максимального моменту повинна становити близько третини від ширини основи полюса. Наведено типову форму струму обмотки полюса, що мінімізує пульсацію моменту. Обґрунтовано доцільність проектування спеціалізованого електроприводу для запропонованої топології ВІД та синтезу для нього закону керування, що забезпечує необхідне значення моменту з мінімальною пульсацією. Як результат проведених досліджень було зроблено висновки щодо можливості здешевлення технології ВІД при використанні модульної структури на основі П-подібних полюсів зі спареною намоткою обмоток на полюсах статора, за якої обмотки намотуються на стрижні одразу двох сусідніх полюсів, що дозволяє компактно розміщувати їх у вікні полюса без використання додаткового простору і відповідно забезпечує більшу щільність розташування полюсів. Моделювання процесу формування моменту в полюсах двигуна в програмному середовищі COMSOL Multiphysics засвідчило переваги використання полюсів з прямокутним профілем у порівнянні з полюсами трапецеїдального типу та підтвердило доцільність використання полюсів з шириною стрижнів, що складають близько третини ширини основи полюса.
  • Ескіз
    Документ
    Керування пуском зарезонансної вібраційної машини з дебалансними віброзбуджувачами
    (НТУ "ХПІ", 2017) Ноженко, Вікторія Юріївна; Чорний, Олексій Петрович; Родькін, Дмитро Йосипович; Ченчевой, Володимир Віталійович
    Розглянуто можливість швидкого подолання резонансної зони в процесі пуску асинхронних двигунів електроприводу зарезонансних вібраційних машин. Доведено можливість заміни приводних двигунів на менш потужні за умови встановлення частотно-регульованого асинхронного електроприводу та керованого впливу на напругу живлення при проходженні резонансної частоти. Наведено результати математичного моделювання прямого та регульованого пуску асинхронних двигунів зарезонансної вібраційної машини.
  • Ескіз
    Документ
    Энероэффективный крановый электропривод
    (НТУ "ХПИ", 2017) Андриенко, Петр Дмитриевич; Андриенко, Андрей Андреевич; Андриенко, Данил Сергеевич; Метельский, Владимир Петрович; Немыкина, Ольга Владимировна
    В статье предложена энергоэффективная схема управления крановым электроприводом для двигателя с фазным ротором. Схема обеспечивает механические характеристики с постоянным моментом при пуске и рекуперативном торможении. Установленная мощность оборудования существенно меньше по сравнению с системами ПЧ-АД. Предложенное схемное решение обеспечивает формирование требуемых пусковых и регулировочных характеристик с высоким КПД и коэффициентом мощности.
  • Ескіз
    Документ
    Снижение токовых и динамических нагрузок в регулируемом асинхронном электроприводе шахтного скребкового конвейера при заклинивании цепи
    (НТУ "ХПИ", 2013) Ткаченко, Андрей Александрович; Осичев, Александр Васильевич
    Предложен способ снижения динамических нагрузок в регулируемом асинхронном электроприводе скребкового конвейера без гидромуфты при заклинивании цепи. По результатам компьютерного моделирования показана работоспособность способа, получена зависимость пикового ускорения звездочки натяжной станции от места заклинивания цепи по длине конвейера