Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ CFD моделювання теплоаеродинамічних характеристик композиційної плоско-овальної труби з неповним гофрованим оребренням(Стильна типографія, 2023) Баранюк, Олександр Володимирович; Воробйов, Микита Валерійович; Алексеїк, Євгеній Сергійович; Мазуренко, Антон СтаніславовичСтаття присвячена дослідженню теплоаеродинамічних характеристик оригінальної конструкції теплообмінної поверхні – плоско-овальної труби з неповним гофрованим оребренням, яка може бути використана для модернізації сучасного теплообмінного обладнання. Мета роботи полягала у попередній оцінці ефективності плоско-овальних труб з неповним гофрованим оребренням та отриманні емпіричної залежності для розрахунку за допомогою CFD-моделювання. Об’єкт дослідження – вимушена конвекція при поперечному омиванні композиційної плоско- овальної труби з неповним гофрованим оребренням. Предмет дослідження – теплообмін та аеродинаміка при поперечному омиванні композиційної плоско-овальної труби з неповним гофрованим оребренням. В роботі отримані значення безрозмірного коефіцієнту тепловіддачі та втрати тиску, а також представлена розрахункова залежність для визначення коефіцієнту тепловіддачі та аеродинамічного опору згаданих типів труб. Верифікація даних проводилась з гладкою трубою та трубою зі спіральним оребренням. Науковою новизною роботи є встановлення того факту, що плоско-овальні труби з неповним гофрованим оребренням мають вищий коефіцієнт тепловіддачі порівняно з гладкими трубами (в середньому на 45 – 50 %) та спірально-стрічковою оребреною трубою (в середньому на 25 – 30 %) в умовах одночасного зростання аеродинамічного опору на 25 – 30 при однакових витратах теплоносія. При практичному використанні отриманих результатів конструктори зможуть збільшити площу поверхні теплообміну, що робить ці труби перспективними для використання в енергетиці та промисловості, зокрема сухих градирнях АЕС та ТЕС, теплових утилізаторах котлів, ГТУ тощо.Документ Повышение комфортабельности автомобиля при разгоне совершенствованием конструкции и методов управления моторно-трансмиссионной установки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Подригало, Михаил Абович; Краснокутский, Владимир Николаевич; Ткаченко, Александр СергеевичДля оценки и обеспечения комфортабельности движения при разгоне и торможении используется производная ускорения по времени. Частое и быстрое изменение ускорения означает частую и быструю деформацию, что может привести к разрушению груза. В статье предлагается свести к минимуму величину ускорения за счет рационального выбора передаточных чисел трансмиссии на промежуточных передачах и закона изменения крутящего момента двигателя. Применение бесступенчатых передач позволяет решить поставленную задачу путем выбора рационального закона изменения передаточного числа трансмиссии. Предложена методика выбора на стадии проектирования автомобиля максимальной эффективной мощности двигателя и передаточного числа трансмиссии на высшей передаче, учитывающая усовершенствованную формулу для расчета аэродинамического сопротивления движению. Определены требуемые законы изменения эффективности крутящего момента и мощности двигателя. Применение бесступенчатой трансмиссии позволяет осуществлять работу двигателя на постоянном скоростном режиме и обеспечивает управление разгоном автомобиля за счет изменения подачи топлива. Определено, что мощность двигателя, затрачиваемая на движение с регулированием ускорения автомобиля, будет меньше, чем при нерегулированном разгоне в случае, если показатель степени при скорости автомобиля, полученный экспериментально, меньше единицы.Документ CFD-моделювання теплоаеродинамічних характеристик поверхні з гвинтоподібних труб(НТУ "ХПІ", 2018) Рогачов, Валерій Андрійович; Терех, Олександр Михайлович; Баранюк, Олександр ВолодимировичЗасобами CFD-моделювання досліджений конвективний теплообмін та аеродинамічний опір шахових пучків гвинтоподібних труб з рівнорозвиненою поверхнею в діапазоні зміни чисел Рейнольдса від 9,5∙103 до 45∙103. Вивчені моделі пучків з відношеннями кроків між трубами s1/s2 = 0,46, 0,92 і 1,83. Пучки формувались з трьох досліджених типів однозахідних гвинтоподібних труб, які відрізнялися кроком гвинтової лінії – t = 8, 12 i 20 мм. Зовнішній діаметр D = 16 мм, глибина виступів-впадин h = 2,5 мм і загальна довжина l = 428 мм досліджених труб не змінювались. Запропоновані залежності для розрахунку конвективних коефіцієнтів тепловіддачі і аеродинамічного опору шахових пучків гвинтоподібних труб. Приведений теплоаеродинамічний розрахунок повітронагрівача-регенератора.Документ Численное моделирование конвективного теплообмена и аэродинамики поверхностей с пластинчато-разрезным оребрением(НТУ "ХПИ", 2017) Баранюк, Александр Владимирович; Рогачов, Валерий Андреевич; Терех, Александр Михайлович; Руденко, Александр ИгоревичПредставлены результаты CFD-моделирования теплообмена и аэродинамического сопротивления пластинчато-ребристых поверхностей с разрезными ребрами в условиях вынужденной конвекции. Получены данные численного расчета средней теплоотдачи и аэродинамического сопротивления теплоотводящих поверхностей. Доказано, что разрезка повышает интенсивность теплообмена в 1,16-1,25 раза при одновременном росте аэродинамического сопротивления в 1,25-1,35 раза по сравнению с пластинчато-ребристой поверхностью без разрезки. Показана приемлемая сходимость результатов опытных и численных исследований.Документ Моделирование аэродинамических процессов водотрубного парового котла ДКВР(ДЕ)-10/14(НТУ "ХПИ", 2016) Редько, А. А.; Давиденко, А. В.; Павловский, С. В.; Костюк, В. Е.Приведены результаты численного моделирования процессов течения и горения метана с кислородом в воздухе в вихревом факеле топки парового котла. Построена расчётная модель горелочного газомазутного устройства ГМГ-7 и топки двухбарабанного парового водотрубного котла ДЕ-10-14. Моделирование выполнено методом контрольного объёма. Определены структура факела, распределение скорости газов в топочном объёме и аэродинамическое сопротивление топки. Расчёты выполнены для топки парового котла с вторичным излучателем и без вторичного излучателя.Документ Определение тягово–скоростных свойств автомобиля дорожным методом, работающего на разных видах топлива(НТУ "ХПИ", 2015) Белогуров, Е. А.Проанализированы существующие методы диагностирования автомобиля. Усовершенствованы математические модели сил сопротивления движению автомобиля, что даёт возможность получать более точные зависимости для определения данных сил, которые можно применять не только в рамках данного исследования, но и в других задачах создания и эксплуатации автомобилей. Сформулирована методика расчёта диагностического параметра, позволяющая определить значение тягово–скоростных свойств для любого легкового автомобиля. Проанализированы экспериментальные данные, полученные на разных видах топлива.