Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Розробка та комп'ютерна реалізація моделі руху та алгоритмів управління гібридного мультикоптера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Успенський, Валерій Борисович; Гардер, Сергій Євгенійович
    Серед сучасних безпілотних літальних апаратів особливе місце займають гібридні мультикоптери, в яких для створення підйомної сили поряд з електричними двигунами використовуються також двигуни внутрішнього згоряння. Вони можуть нести більш тяжке навантаження більш тривалий час. Але поєднання більш потужного двигуна з менш потужними, змінність інерційних характеристик в процесі польоту, значно ускладнюють динаміку такого об’єкту та його управління. Тому майже відсутній практичний досвід експлуатації, що мотивує проведення дослідження та розробок для практичної реалізації подібних апаратів. Розглянуто мультикоптер гелікоптерного типу с п’ятьма електричними двигунами (4+1 на хвості) та центральним двигуном внутрішнього згоряння. Створено математичний опис динаміки і кінематики апарата з метою комп’ютерного моделювання керованого польоту. Опис враховує всі внутрішні взаємодії динамічних чинників та дається одночасно відносно інерціальної та зв’язаної систем координат, що максимально спрощує розв’язання задачі управління польотом. Для останнього розроблено багатоконтурну схему управління рухом за допомогою двигунів. В основі алгоритмів – декомпозиція задачі за умов типових режимів руху та метод модального управління, який забезпечує бажані перехідні процеси. Описано універсальний автомат взаємодії алгоритмів управління кожним двигуном. Проведено моделювання типової програми польоту, яка містить набір висоти, зміну курсу, прямування до встановленої точки зависання та посадка під нею. Наведені результати засвідчили працездатність алгоритмів та визначили напрями подальшого дослідження. Результати у формі математичної моделі, методів декомпозиції та конкретних алгоритмів можуть бути використані у процесі проектування системи управління мультикоптера гібридного типу.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптація керування в електропневматичних системах з дискретним програмним керуванням
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Бєліков, Костянтин Олександрович; Губарев, Олександр Павлович
    В технологічних процесах з використанням дискретних систем пневмо- і гідроавтоматики одним із шляхів підвищення ефективності системи можна вважати скорочення часу на виконання операцій. В роботі розглядається сегмент системи, що складається з двох приводів з програмним керуванням. За рахунок наявності програмної складової в системі керування, при усталених умовах та стабільних динамічних характеристиках системи, є можливість скорочення часу між ефективними діями приводів. Цього можна досягнути за рахунок суміщення ділянок холостого ходу приводів, якщо це не суперечить конфігурації системи та технологічним вимогам до циклу. Розглядається спосіб скорочення часу виконання операцій передчасною подачею сигналу керування на другий привод та описується алгоритм вибору моменту часу подачі керуючого сигналу. Зазначено, що при керуванні системою приводів, може виникати необхідність регулювання періода роботи групи модулів за встановленим ззовні часом, що викликає необхідність затримки керуючого сигналу і також, може бути введено в програму, в якості моделі для прогнозування часу спрацювання та визначення часових міток. Наведено приклад типового сегменту системи, для якого може бути використано запропонований спосіб керування. Описано алгоритм розрахунку часових проміжків та міток для прогнозування тривалості операції і врахування, через них, корегуючих значень для забезпечення необхідної послідовності спрацювання приводів автоматичної системи, з мінімальною кількістю помилкових спрацювань. Запропоновано використання адаптивної моделі напрацювання умовного рефлексу, що забезпечить врахування змін динамічних характеристик в процесі роботи приводів механотронної системи. Приведено критерій для оцінки можливості застосування запропонованого алгоритму на ділянках автоматизованих ліній та приведено оцінку скорочення затрат часу в залежності від характеристик приводів. Зазначено, що є необхідність енергетичного аналізу для оцінки енергоефективності запропонованого рішеня.
  • Ескіз
    Документ
    Robust control the rotor mechanical angular speed of surface mounted рermanent magnet synchronous motor
    (Національний технічний університет "Харківський політхнічний інститут", 2019) Ostroverkhov, Mykola; Buryk, Mykola
    There has been proposed robust control the rotor mechanical angular speed of a surface mounted permanent magnet synchronous machine under conditions of parametric uncertainty. The perturbations have been bound with incomplete information about the structure mathematical model and parameters of the control object. Consequently, a field oriented control system has the considerable degradation of transient processesof electrical and mechanic coordinates. The improve performance the quality of transition processes in system with cascade control decides by means of the application control algorithms based on the concept of inverse problems of dynamics combined with the minimization of the local instantaneous energy values functional.
  • Ескіз
    Документ
    Метод побудови інформаційної технології системи підтримки прийняття рішень для багаторівневих підприємств з сезонною діяльністю
    (НТУ "ХПІ", 2014) Чикунов, П. О.; Криводубський, О. О.
    Пропонується метод розробки інформаційної технології системи підтримки прийняття рішень підприємства с багаторівневою структурою та сезонним характером формування портфелю заказів. Розглянути питання системного аналізу характеристик діяльності підприємства, розробки логікоформальних моделей, моделей сезонного планування та оперативного управління, функціоналів цілі управління та алгоритму функціонування інформаційної технології.